Public Eye

Παραχωρήσεις για 3+1…

Η δημοπράτηση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού με τη μέθοδο της παραχώρησης είναι το επικρατέστερο σενάριο στο Υπουργείο Υποδομών.

Πρόκειται για τις επεκτάσεις του σημαντικού οδικού άξονα, οι οποίες αφορούν το Λαύριο, τη Ραφήνα και το Ελληνικό, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο της δημοπράτησης και της σήραγγας Αργυρουπόλεως.

Σημειώνεται πως τα έργα αυτά δεν περιλαμβάνονται στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για τη διαχείριση και τη συντήρηση της Αττικής Οδού, αλλά αδιαμφισβήτητα θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον των μεγάλων ελληνικών ομίλων, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos. Επίσης, εφόσον μιλάμε για παραχώρηση δεν αποκλείεται να κτυπήσουν τα έργα και οι διεθνείς Όμιλοι που συμμετέχουν στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.

Πλέον οι υπηρεσίες του ΥΠΟΜΕ, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση που υπογράφει ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, έχουν τη δυνατότητα λήψης επιπλέον χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες για τους διαγωνισμούς που αφορούν  τους τεχνικούς συμβούλους.

Στο ΥΠΟΜΕ λένε πως οι σχετικοί διαγωνισμοί που θα συμβάλουν στην επιτάχυνση της εκπόνησης των τευχών δημοπράτησης θα προκηρυχθούν εντός του έτους.  Σε αυτά θα καθορίζεται λεπτομερώς ο αριθμός και η αρχιτεκτονική των διαγωνισμών, το τεχνικό αντικείμενο του κάθε έργου και ο προϋπολογισμός του.

Επίσης τονίζουν, πως τους έχει δοθεί προθεσμία μέχρι τα τέλη Ιουλίου, καθώς ο διαγωνισμός για τις επεκτάσεις θα έχει προκηρυχθεί εντός του έτους. Αυτό, λένε, θέλουν τόσο ο Κώστας Καραμανλής, όσο και ο Γιώργος Καραγιάννης.

Πρόκειται για εμβληματικά έργα, τα οποία χαρακτηρίζονται από τον Κώστα Καραμανλή ως «έργα Αττικής» καθώς θα δώσουν λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας και της Περιφέρειας.

Το μεγαλύτερο έργο που έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται αυτή την περίοδο είναι η ανάπλαση του Ελληνικού και τα εργοστάσια που θα στηθούν θα επιβαρύνουν περαιτέρω το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Περιφέρειας. Λύση στο πρόβλημα αυτό έρχεται να δώσει η σύνδεση του Ελληνικού με την Αττική Οδό μέσω της νέας επέκτασης που θα δημοπρατηθεί.

Όσον αφορά την επέκταση προς τη Ραφήνα, στόχος του ΥΠΟΜΕ είναι να υπάρξει διπλή σύνδεση από την Παλλήνη και το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος με υπόγεια επέκταση.

Η τρίτη επέκταση της Αττικής Οδού αφορά το Λαύριο και θα γίνουν έργα για τη διαπλάτυνση του υφιστάμενου οδικού άξονα από το Μαρκόπουλο έως και το λιμάνι του Λαυρίου.

Μία έξτρα επέκταση είναι αυτή της σήραγγας Αργυρουπόλεως. Το Υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο δημοπράτησης της μαζί με τις παραπάνω επεκτάσεις. Το εν λόγω έργο αφορά την κατασκευή σήραγγας από το ύψος της Αργυρούπολης μέσω του Υμηττού, η οποία θα συνδέει την περιοχή με το Κορωπί, την Ανατολική Αττική, το Ελληνικό, το Αεροδρόμιο και τα Σπάτα.

Η τελευταία επέκταση της Αττικής Οδού είναι αυτή της λεωφόρου Κύμης. Πρόκειται για ένα έργο συνολικής αξίας 434 εκατ. ευρώ το οποίο δημοπρατήθηκε με ανάδοχο την Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ελλάκτωρ – Intrakat στα τέλη του Φεβρουαρίου. Το επόμενο βήμα είναι ο προσυμβατικός έλεγχος και η υπογραφή της σύμβασης. Οι ανάδοχοι καλούνται να ολοκληρώσουν τη Λεωφόρο Κύμης από την Αττική Οδό έως τον Κόμβο Καλυφτάκη.

Και αφού ο ΑΒΑΞ «τρυπάει τα σπλάχνα» της Αθήνας για τη Γραμμή 4 του Μετρό, φαντάζει λογικό η κοινοπραξία από τους «τρεις σωματοφύλακες» να πάρει κι αυτές τις επεκτάσεις. Τώρα για την Mytilineos, όπως λένε κάποιοι, «δεν τις φτάνουν τα κέρδη από την ενέργεια;». Η απάντηση βέβαια είναι ότι ένας… Mytilineos χωράει παντού.

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu