Επιχειρήσεις

Παπουτσάνης: Άνοδος τζίρου 45% το α΄ τρίμηνο με ισχυρή αύξηση εξαγωγών

Αύξηση κατά 45% στον κύκλο εργασιών συγκριτικά με το α’ τρίμηνο 2021 εμφάνισε ο Παπουσάνης. Ο τζίρος της εταιρίας ανήλθε σε 14,9 εκατ. ευρώ.

_x000D_

Τα βασικά σημεία των αποτελεσμάτων έχουν ως εξής: 

_x000D_

    _x000D_
  • Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 1,1 εκατ. ευρώ, έναντι 0,7 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021, σημειώνοντας αύξηση κατά 46%.
  • _x000D_

  • Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 0,8 εκατ. ευρώέναντι 0,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021, παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 40%.
  • _x000D_

  • Ισχυρότατη αύξηση κατά 83% στις εξαγωγές, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, που ανήλθαν σε 11,1 εκατ. ευρώ αντιπροσωπεύοντας το 74% του συνολικού κύκλου εργασιών.
  • _x000D_

_x000D_

 

_x000D_

_x000D__x000D__x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

 

_x000D_

_x000D_

Α’ Τρίμηνο 2022

_x000D_

_x000D_

Α’ Τρίμηνο 2021

_x000D_

_x000D_

Μεταβολή

_x000D_

_x000D_

Κύκλος εργασιών

_x000D_

_x000D_

€ 14,9 εκατ.

_x000D_

_x000D_

€ 10,3 εκατ.

_x000D_

_x000D_

45%

_x000D_

_x000D_

Μικτό Κέρδος

_x000D_

_x000D_

€ 4,2 εκατ.

_x000D_

_x000D_

€ 3,0 εκατ.

_x000D_

_x000D_

42%

_x000D_

_x000D_

Κέρδη προ φόρων

_x000D_

_x000D_

€ 1,1 εκατ.

_x000D_

_x000D_

€ 0,7 εκατ.

_x000D_

_x000D_

46%

_x000D_

_x000D_

Κέρδη μετά από φόρους

_x000D_

_x000D_

€ 0,8 εκατ.

_x000D_

_x000D_

€ 0,5 εκατ.

_x000D_

_x000D_

40%

_x000D_

_x000D_

Ο Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, σχολίασε σχετικά:

_x000D_

«Κατά το Α’ Τρίμηνο 2022, πετύχαμε πολύ καλά οικονομικά αποτελέσματα και αυξημένες επιδόσεις. Παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις σε διεθνές επίπεδο, συνεχίζουμε να υλοποιούμε την επιχειρηματική μας στρατηγική με στόχο πάντα τη συνεχή και σταθερή ανάπτυξη.

_x000D_

Η επανάκαμψη στην ξενοδοχειακή αγορά στην Ελλάδα και διεθνώς, τα νέα προϊοντικά λανσαρίσματα της Παπουτσάνης, η ενίσχυση των υφιστάμενων συνεργασιών αλλά και νέες συνεργασίες με πολυεθνικούς πελάτες, καθώς και η ανάπτυξη νέων προϊόντων στην κατηγορία των σαπωνομαζών υποστηρίζουν αυτήν την προσπάθεια. Γι’ αυτό και, μετά από ένα ισχυρό Α’ Τρίμηνο, υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία για την εξέλιξη των επιδόσεων της εταιρίας για το υπόλοιπο του έτους, χωρίς βέβαια να υποεκτιμούμε τους  κίνδυνους που εγκυμονεί  το σημερινό, εξαιρετικά ρευστό περιβάλλον». 

_x000D_

Επισκόπηση αποτελεσμάτων

_x000D_

Το Α’ Τρίμηνο 2022, ο κύκλος εργασιών της Παπουτσάνης σημείωσε αύξηση κατά 45% και ανήλθε στα 14,9 εκατ. ευρώ έναντι 10,3 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021.

_x000D_

Η σημαντική αύξηση στον κύκλο εργασιών αποδίδεται στη μερική επανεκκίνηση της ξενοδοχειακής αγοράς στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το διπλασιασμό των πωλήσεων ειδικών σαπωνομαζών στη διεθνή αγορά και στην ενίσχυση της παραγωγής προϊόντων για τρίτους. 

_x000D_

Οι εξαγωγές της Παπουτσάνης ανήλθαν σε 11,1 εκατ. ευρώ που αντιπροσωπεύει το 74% του συνολικού κύκλου εργασιών, παρουσιάζοντας ισχυρότατη ανάπτυξη κατά 83% σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο.

_x000D_

Το μικτό κέρδος, επηρεαζόμενο θετικά από την ανάπτυξη πωλήσεων κατά 45% και τη μείωση του παραγωγικού κόστους, συνέπεια των επενδύσεων που υλοποιεί η Παπουτσάνης, ανήλθε σε 4,2 εκατ. ευρώ έναντι 3,0 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2021, βελτιωμένο κατά 42%. Το μικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε ελαφρά και ανήλθε σε 28,2% έναντι 28,7% το πρώτο τρίμηνο του 2021 επηρεαζόμενο κυρίως από την αύξηση του κόστους πρώτων υλών και ενέργειας. 

_x000D_

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 1,6 εκατ. ευρώ έναντι 1,2 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021, σημειώνοντας αύξηση κατά 35%.

_x000D_

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών, έκτακτων μη επαναλαμβανόμενων αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (adjusted EBITDA) ανήλθαν σε 2,0 εκατ. ευρώ έναντι 1,2 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021, παρουσιάζοντας βελτίωση 66%. 

_x000D_

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 1,1 εκατ. ευρώ, έναντι 0,7 εκατ. ευρώ το τρίμηνο του 2021, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 0,8 εκατ. ευρώ έναντι 0,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021, παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 40%.

_x000D_

Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα του τριμήνου έχουν επιβαρυνθεί με μη επαναλαμβανόμενη, έκτακτη ζημία, όπως αυτή προέκυψε μετά την έκδοση της  διαιτητικής απόφασης σχετικά με τη διακοπή της συνεργασίας με την εταιρεία Ελγέκα Α.Ε., η οποία μέχρι το τέλος του 2020 διένεμε τα επώνυμα προϊόντα της εταιρίας στις μεγάλες αλυσίδες. Η Εταιρεία είχε ήδη προβεί σε σχετικές προβλέψεις κατά τις προηγούμενες οικονομικές χρήσεις. Το ποσό που επιβάρυνε την τρέχουσα περίοδο ανέρχεται σε 384 χιλ. ευρώ χωρίς να αναμένονται άλλες επιβαρύνσεις. 

_x000D_

Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας

_x000D_

Επώνυμα Προϊόντα: Η κατηγορία παρουσιάζει οριακή μείωση κατά 3% συγκρινόμενη με ένα υψηλό πρώτο τρίμηνο του 2021, όταν η Εταιρεία ξεκίνησε να εξυπηρετεί απευθείας τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής, αλλά κυρίως λόγω της σημαντικής πτωτικής πορείας της συνολικής αγοράς του λιανεμπορίου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο δίμηνο του 2022 οι αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η Παπουτσάνης σημείωσαν πτώση της τάξεως του 8%, ενώ και η πρόβλεψη του Μάρτιου είναι αρνητική. Η Παπουτσάνης έχει αυξήσει σημαντικά το μερίδιο της στις κατηγορίες αυτές, καλύπτοντας σχεδόν το σύνολο της πτώσης που προέρχεται από τη μείωση της καταναλωτικής ζήτησης, ενώ ταυτόχρονα προσβλέπει σε ένα δυναμικό 2ο τρίμηνο, με το επαναλανσάρισμα ενός εμβληματικού της brand και την είσοδο σε νέες κατηγορίες και καινοτόμα προϊόντα με θετικό περιβαλλοντικό πρόσημο.

_x000D_

Ξενοδοχειακά Προϊόντα: Σημαντική αύξηση πωλήσεων κατά 570% σε σχέση με το 2021. Η κατηγορία αυτή την αντίστοιχη περσυνή περίοδο κινήθηκε σε πολύ χαμηλά επίπεδα λόγω της πανδημίας ενώ φέτος οι σχετικές πωλήσεις ενισχύονται στην Ελλάδα και εξωτερικό. 

_x000D_

Προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα): Αύξηση πωλήσεων κατά 14% σε σχέση με το 2021. Η αύξηση προήλθε από την σημαντική περαιτέρω ενίσχυση συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρίες για την παραγωγή προϊόντων τους, την ανάπτυξη του πελατολογίου και τη συνεχή διεύρυνση της γκάμας προϊόντων που προσφέρει η Παπουτσάνης. 

_x000D_

Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών: Σημειώθηκε αύξηση κατά 106% το 2022 στη συγκεκριμένη κατηγορία που αφορά κυρίως εξαγωγές. Η ανάπτυξη οφείλεται στην εδραίωση της εταιρίας ως ένας εκ των βασικότερων προμηθευτών ειδικών σαπωνομαζών στη διεθνή αγορά, στη διεύρυνση του πελατολογίου καθώς και στη συνεχή ενίσχυση της προσφερόμενης γκάμας προϊόντων.  Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι από το δεύτερο μισό του 2021 έχει τεθεί σε λειτουργία η νέα μονάδα παραγωγής σαπωνόμαζας διπλασιάζοντας το παραγωγικό δυναμικό της εταιρίας σε αυτά τα προϊόντα, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει και η διάθεση συνθετικών σαπωνομαζών που χρησιμοποιούνται σε φυσικά προϊόντα βελτιωμένου οικολογικού αποτυπώματος.   

_x000D_

Επιχειρηματική προοπτική

_x000D_

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, παρά το συνεχώς επιδεινούμενο διεθνές  επιχειρηματικό περιβάλλον λόγω κόστους και διαθεσιμότητας πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας, κόστους ενέργειας και μεταφορικών, των συνεχιζόμενων προβλημάτων λόγω COVID και του πολέμου στην Ουκρανία, η εταιρεία σημείωσε ισχυρή ανάπτυξη και βελτίωσε περαιτέρω τις οικονομικές της επιδόσεις. 

_x000D_

Η εταιρία θα συνεχίσει να καταβάλει συντονισμένες προσπάθειες για να αντιμετωπίζει το  συνεχώς και απρόσμενα μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον και να εξυπηρετεί την πελατεία της εντός και εκτός της χώρας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, υλοποιώντας παράλληλα τη γενικότερη αναπτυξιακή της στρατηγική προκειμένου να πετύχει και αυτό το έτος διψήφια ανάπτυξη με υγιή κερδοφορία.  

_x000D_

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu