Η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ κατάφερε να αυξήσει τόσο τον κύκλο εργασιών όσο και την κερδοφορία της το 2022 παρά το γεγονός ότι οι προκλήσεις του νέου οικονομικού περιβάλλοντος και η αύξηση του κόστους λειτουργίας περιόρισε συνολικά τα περιθώρια κέρδους του κλάδου.
_x000D_
«Παρά την αυξημένα κόστη – μόνο στην ενέργεια περιμέναμε πρόσθετο κόστος ενέργειας ύψους 16 εκατ. – θα εμφανίσουμε κερδοφορία λίγο μεγαλύτερη απ’ το 2021», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ Αριστοτέλης Παντελιάδης μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους στο περιθώριο της φετινής έκθεσης HORECA.
_x000D_
Σημειώνεται πως το 2021 η εταιρεία είχε εμφανίσει EBITDA συνολικού ύψους 57 εκατ. ευρώ.
_x000D_
Την ίδια ώρα ο κύκλος εργασιών της εταιρείας, σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, αυξήθηκε τελικά κατά 9% ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις που έκανε ο ίδιος λίγο πριν το καλοκαίρι για περίπου 6%. «Η αύξηση αυτή προέρχεται σε μεγάλο βαθμό απ’ τα Metro Cash & Cary, τα οποία λόγω της ανόδου του τουρισμού και της λήξης της πανδημίας Covid19 ευνοήθηκαν πάρα πολύ. Εκτιμώ ότι και φέτος θα συνεχίσουν να πηγαίνουν καλά. Επίσης και τα Σούπερ Μάρκετ (σ.σ. My market) ήταν ανοδικά, αλλά σε μικρότερο βαθμό», τόνισε.
_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ ξεκαθάρισε ότι η εταιρεία δεν πρόκειται να μπει στη «μάχη» της εξαγοράς μικρότερων Σούπερ Μάρκετ, η οποία έχει ξεκινήσει να «φουντώνει» τους τελευταίους μήνες. Αντίθετα φιλοδοξεί να πετύχει ανάπτυξη κυρίως μέσω του νέου concept των franchise καταστημάτων που πλέον προωθεί.
_x000D_
«Πουλάνε ακριβά, αλλά δεν είναι μόνο αυτό», απάντησε ο κ. Παντελιάδης, και εξήγησε: «Είμαστε πιο εκλεκτικοί ή πιο ‘παράξενοι’! Όπως θέλετε πείτε το. Ψάχνουμε αλυσίδες και καταστήματα που μοιάζουν με στο δικό μας format. Τι σημαίνει αυτό; Καταστήματα με 600, 700, 1000 τμ! Οι περισσότερες μικρομεσαίες αλυσίδες στην Ελλάδα έχουν μικρά καταστήματα, τα οποία δεν λέω ότι είναι κακά. Αυτές μπορούν να τα δουλεύουν καλά. Εμείς όμως δεν ξέρουμε να τα δουλεύουμε. Γι αυτό μπαίνουμε και στο franchising ώστε να διαθέτουμε και μικρά καταστήματα. Όμως εκεί είναι ο franchisee πάλι, όχι εμείς. Γι αυτό και δεν έχουμε βρει κάτι για να εξαγοράσουμε ως τώρα. Δεν είναι ότι δεν ψάχνουμε και ότι δεν έχουμε ανοιχτά τα μάτια μας, όμως είμαστε ίσως πολύ πιο επιλεκτικοί σε σχέση με τους άλλους», σημείωσε ο κ. Παντελιάδης.
_x000D_
Σταθεροποίηση
_x000D_
Σε ό,τι αφορά τις ανατιμήσεις και τον πληθωρισμό ο επικεφαλής της METRO ΑΕΒΕ μιλά για τις πρώτες ενδείξεις σταθεροποίησης και ίσως μικρής μείωσης στις τιμές συγκεκριμένων προϊόντων, προχωρώντας μάλιστα στην εκτίμηση πως ως το καλοκαίρι θα επέλθει μία «λογικοποίηση» και ηρεμία στο κομμάτι των τιμών.
_x000D_
«Έχουμε περάσει την κορυφή της καμπύλης τον περασμένο Νοέμβριο – Δεκέμβριο και τώρα αρχίζει να πέφτει. Βέβαια απ’ αυτό ως το ‘φτάσαμε σε λογικά σημεία’ έχουμε ακόμα πολύ δρόμο. Το θετικό είναι ότι έχουν ξεκινήσει να υπάρχουν και υποτιμήσεις, αν και είναι σαφώς λιγότερες απ’ τις ανατιμήσεις που γίνονται», λέει. Μεταξύ των προϊόντων που εμφανίζουν πλέον σταθεροποίηση και ίσως μικρή μείωση τιμής είναι τα χαρτικά, το χοιρινό, τα σπορέλαια ενώ αναμένεται υποχώρηση στα αγελαδικά γαλακτοκομικά. «Βέβαια αυτά είναι ‘σταγόνα στον ωκεανό», παραδέχεται ο κ. Παντελιάδης.
_x000D_
Οι τιμές και το «καλάθι του νοικοκυριού»
_x000D_
Πάντως ο ίδιος ξεκαθαρίζει ότι οι τιμές δεν πρόκειται να επιστρέψουν στα επίπεδα προ της εκτίναξης του πληθωρισμού. «Ναι, δεν θα ξαναγυρίσουμε εκεί που ήμασταν! Σε κάποια προϊόντα θα μαζευτούν οι ‘τρέλες’ αλλά και πάλι τίποτα δεν θα ξαναγυρίσει εκεί που ήταν. Ούτε η ενέργεια, ούτε το μισθολογικό κόστος θα ξαναγυρίσει εκεί που ήταν – και αυτό δεν είναι κακό – άρα λοιπόν δεν υπάρχει περίπτωση να επανέλθουμε, αλλά να λογικευτούμε. Θα επέλθει μία ισορροπία».
_x000D_
Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη δεν υπάρχει λόγος παράτασης του μέτρου του «καλαθιού», καθώς ο ίδιος θεωρεί ότι έχει αρχίσει να ‘ξεφουσκώνει’ ως μέτρο. «Το καλάθι είναι μία προσφορά. Ένα είδος προσφοράς. Κάθε προσφορά μετά από καιρό αρχίζει και ‘ξεφουσκώνει’. Δεν του δίνουν σημασία πλέον οι πελάτες στο βαθμό που του έδιναν, δεν ασχολούνται με αυτό ιδιαίτερα. Σαφώς αν πάρει κανείς τα ποσοστά, το ‘καλάθι’ διατηρεί ποσοστό στις πωλήσεις διότι έχει μέσα βασικά προϊόντα. Δηλαδή και να μην τα πεις “καλάθι” προφανώς πουλάνε.
_x000D_
Τέλος, μιλώντας για το επενδυτικό πρόγραμμα τοποθέτησης Φωτοβολταϊκών πάνελ σε δομές και στέγες καταστημάτων, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε πως απ’ τον περασμένο Απρίλιο έχουν ξεκινήσει να γίνονται οι εγκαταστάσεις φθάνοντας ως σήμερα τις 30. Ωστόσο ούτε μία δεν έχει συνδεθεί ακόμα με το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ. «Τον Οκτώβριο θα φθάσουμε τις 90 εγκαταστάσεις και ακόμα δεν βλέπουμε φως. Δυστυχώς στην Ευρώπη του 2023 πετάμε ρεύμα…», καταλήγει.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Από 2 Απριλίου παύει η διαπραγμάτευση των μετοχών στο Χρηματιστήριο
- Δήμας για τη «λάθος» σήραγγα του Μετρό στην Κατεχάκη: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας»
- Παπαθανάσης: Έγκριση 1.231 αιτήσεων στη Δράση «Ενίσχυση της ίδρυσης και λειτουργίας νέων ΜμΕ»
- Τριαντόπουλος: Ζητάει τώρα απευθείας παραπομπή στη Δικαιοσύνη – Γλυτώνει την προανακριτική η κυβέρνηση
- Χρηματιστήριο: Αλώθηκαν και οι 1.700 μονάδες, κόντρα στο χθεσινό black out – Άλμα 6,95% από Attica Bank
- BriQ Properties: Απέκτησε οικόπεδο στην Νάουσα της Πάρου έναντι 1,25 εκατ. ευρώ
- Ένωση Λιμένων Ελλάδος: Το 2024 νέα χρονιά – ρεκόρ για την κρουαζιέρα
- Γερμανία: Η Bundestag ενέκρινε το πακέτο των 500 δισ. ευρώ για άμυνα και υποδομές
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις