Επιχειρήσεις

Παλίρροια κατά 3Αλφα για τα όσπρια

Αφορά την καμπάνια για τα προμαγειρεμένα όσπρια, τα οποία ονομάζει «έτοιμα, σπιτικά»

Τον έλεγχο διαφημιστικού μηνύματος της εταιρείας 3Αλφα ζήτησε η εταιρεία Παλίρροια από το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας  [το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας είναι αστική εταιρεία, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που ιδρύθηκε από την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης – Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ) και από το Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδας (ΣΔΕ), προκειμένου να διαχειρίζεται καταγγελίες εταιρειών και πολιτών που σχετίζονται με τις διαφημίσεις].

Σύμφωνα με το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας η επίκληση του νομοθετικού πλαισίου που αφορά στα εμπορικά σήματα εκ μέρους της Παλίρροιας δεν είναι αρμοδιότητά της στην οποία εμπίπτουν αυστηρά και μόνο θέματα που άπτονται του περιεχομένου και του τρόπου παρουσίασης οποιασδήποτε μορφής επικοινωνιακού υλικού και τα οποία και αξιολογούνται με βάση τον Ελληνικό Κώδικα
Διαφήμισης – Επικοινωνίας.

Συνεπώς σε ότι αφορά το αίτημα ελέγχου σχετικά με την Εμπορική Ονομασία «Σπιτικά», η Επιτροπή δήλωσε αναρμόδια.

Σε ότι αφορά την τη διατύπωση «έτοιμα σπιτικά» όπως χρησιμοποιείται ξεχωριστά στη συγκεκριμένη διαφημιστική επικοινωνία, η Επιτροπή δέχθηκε ότι αποτελεί διαφημιστικό ισχυρισμό, καθώς δεν χρησιμοποιείται ακριβώς με τον τρόπο που έχει κατοχυρωθεί ως συστατικό του εμπορικού σήματος, όπως αναφέρθηκε και από τις δύο πλευρές.

Αξιολογώντας επομένως τον υπό έλεγχο ισχυρισμό «έτοιμα σπιτικά», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι η λέξη «σπιτικά» είναι κοινόχρηστη και συνηθισμένη, συναντάται συχνά σε πολλά προϊόντα στην κατηγορία των τροφίμων και σε συνδυασμό με τη λέξη «έτοιμα» διατυπώνεται ένας κοινότοπος, περιγραφικός διαφημιστικός ισχυρισμός. Ως τέτοιος, κατά την ομόφωνη κρίση της Επιτροπής, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι παραβιάζει τις Βασικές Αρχές ούτε τις διατάξεις του ΕΚΔ – Ε περί μίμησης, ή εκμετάλλευσης φήμης ή ευθύνης.

Ως προς το αίτημα ελέγχου σχετικά με τον «Β. Ισχυρισμό(ς) ΣΠΙΤΙΚΟ ΦΑΓΗΤΟ», η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι δεν τίθεται θέμα σύγχυσης ή/και παραπλάνησης σχετικά με τη φύση του προϊόντος, καθώς από τον τρόπο διάθεσης του προϊόντος (μαζικά, σε σούπερ μάρκετ), και από τη συσκευασία του προκύπτει χωρίς αμφιβολία για τους καταναλωτές ότι πρόκειται για προϊόν μαζικής παραγωγής για εμπορικούς σκοπούς και ο εν λόγω ισχυρισμός δεν είναι αναμενόμενο να εκληφθεί κυριολεκτικά.
`
Υπό αυτήν την έννοια και λαμβάνοντας υπ’ όψιν της συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του προϊόντος (συνταγή, υλικά, τρόπος παρασκευής, έλλειψη συντηρητικών), η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι ο ισχυρισμός «σπιτικό φαγητό» δεν προσκρούει στις διατάξεις του ΕΚΔ – Ε

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu