Πρόσωπα

Παιχνίδι λέξεων: O Τζίγγερ διαφωνεί με τον όρο υπερκέρδη, ο ίδιος τα χαρακτήρισε απρόσμενα

Ο πρώην οδηγός αγώνων, κατά κόσμον Τζίγγερ και γόνος της οικογένειας του Βαρδή Βαρδινογιάννη, ο κ. Γιάννης Βαρδινογιάννης, ο οποίος κατέχει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Motoroil, της εταιρείας που μαζί με τα Ελληνικά Πετρέλαια ολιγοπωλούν την αγορά καυσίμων στην Ελλάδα, αναφέρθηκε στα κέρδη της εταιρείας του κατά τη διάρκεια της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων. Και τί είπε; «Να βάλουμε τέλος στη θεωρία ότι πρόκειται για υπερκέρδη. Αν θέλουν οι πολιτικοί ας αυξήσουν τους συντελεστές της φορολόγησης. Τα υπερκέρδη είναι λάθος. Εμείς προσφέρουμε στην Ελλάδα», είπε ο CEO της Motor Oil Hellas.

Ο όρος υπερκέρδη που επελέγη είναι λάθος, ο σωστός όρος είναι απρόσμενα κέρδη συνέχισε. Ο ίδιος τόνισε ότι η μεγάλη πλειονότητα των κερδών που φορολογήθηκε, σε ποσοστό 80% προήλθε από εξαγωγές εκτός της Ε.Ε. Θεωρώ ότι ήταν μια φορολόγηση που μπήκε δικαίως, σκοπεύαμε ούτως να επιστρέψουμε ένα μεγάλο μέρος των κερδών μόνοι μας, τόνισε ο κ. Βαρδινογιάννης.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι είναι λάθος η κερδοφορία να χαρακτηρίζεται ως αισχροκέρδεια και επιπλέον μια εταιρεία να ζει συνεχώς με το άγχος της έκτακτης φορολόγησης. “Να βάλουμε τέλος στη θεωρία ότι πρόκειται για υπερκέρδη. Αν θέλουν οι πολιτικοί ας χρησιμοποιήσουν μια άλλη ορολογία και εάν θέλουν ας αυξήσουν τους συντελεστές της φορολόγησης. Τα υπερκέρδη είναι λάθος. Εμείς προσφέρουμε στην Ελλάδα”, είπε ο κ. Βαρδινογιάννης.

Νωρίτερα, η ΓΣ των μετόχων ενέκρινε τη διανομή συνολικού μερίσματος ύψους 1,6 ευρώ ανά μετοχή. Καθώς έχει ήδη χορηγηθεί προμέρισμα 0,4 ευρώ ανά μετοχή το υπόλοιπο μέρισμα θα είναι 1,2 ευρώ και θα αποκοπεί στις 26 Ιουνίου με ημερομηνία πληρωμής την 3η Ιούλιου.

Ούτε στη φαντασία… 

Τα νούμερα είναι αποκαλυπτικά για την πορεία της Motoroil Oι πωλήσεις το 2022 έφτασαν στα 12,364 δισ. ευρώ από 7,226 δισ. ευρώ το 2021, ενώ η λειτουργική κερδοφορία EBITDA στο 1,427 δισ. ευρώ από 352 εκατ. ευρώ το 2021. Σε επίπεδο όγκων το 2022 διυλίστηκαν 14,262 εκατ. μετρικοί τόνοι έναντι 13,179 εκατ. μετρικοί τόνοι το 2021. Ως προς το μείγμα προμήθειας σε ποσοστό 40% ήταν Basrah Medium, 30% Kirkuk, 16% Λιβικό, 6% Basrah Heavy και 8% άλλης προέλευσης.

O τομέας της εμπορίας καυσίμων πέτυχε το 2022 αύξηση κατά 30 των πρατηρίων από τα 1500 στα 1530 αλλά και των πωλήσεων σε όγκο από τα 3,268 εκατ. μετρικούς τόνους στα 3,517 εκατ. μετρικούς τόνους. Οι πωλήσεις του τομέα έφτασαν σε αξία στα 5,118 δισ. ευρώ έναντι πωλήσεων 3,590 δισ. ευρώ το 2021 και η λειτουργική κερδοφορία EBITDA ανήλθε σε 128 εκατ. ευρώ από 124 εκατ. ευρώ το 2021.

Σε ό,τι αφορά τον τομέα ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου οι πωλήσεις ανήλθαν σε 1,240 δισ. ευρώ από 499 εκατ. ευρώ το 2021 και τα EBITDA σε 136 εκατ. ευρώ από 15 εκατ. ευρώ το 2021. Η κερδοφορία προήλθε κατά 84 εκατ. ευρώ από την εταιρεία ΑΠΕ MORE και κατά 32 εκατ. ευρώ από την συμμετοχή 35% στην εταιρεία ηλεκτροπαραγωγής Κόρινθος Power. Πλέον τα έργα ΑΠΕ σε λειτουργία του ομίλου φτάνουν τα 772MW από 279MW το 2021 ενώ το μερίδιο αγοράς στην λιανική μέσω της NRG φτάνει στο 4,8% από 4,5% το 2021. Τέλος οι φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων φτάνουν τους 780 από 145 προηγουμένως.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu