Επιχειρήσεις

Π. Ξενοκώστας, ΟΝΕΧ: 250 εκατ. επενδύσεις στην πενταετία, το νέο πλοίο και η μεταβατική περίοδος για την Ελευσίνα

Ο επικεφαλής της ONEX, Πάνος Ξενοκώστας

Το 2025 αναμένεται να είναι έτοιμο και το Private 5G στα ναυπηγεία της Ελευσίνας που θα επιταχύνει πολλές διαδικασίες

Πάνω από 250 εκατ. ευρώ επενδύσεις την επόμενη πενταετία, με έμφαση στην κατασκευή δεξαμενών, στόχος για 300 ναυπηγούμενα πλοία το χρόνο στα ναυπηγεία της Σύρου και της Ελευσίνας, συνέχιση της συμφωνίας με τις κορβέτες με την Ιταλική εταιρεία Ficantieri, η οποία είναι τριετής και ανανεώνεται και αναζήτηση συνεργασιών α λα Κορέα, Νορβηγία και Αλγερία: Αυτοί είναι μόνο κάποιοι από τους στόχους που έχει βάλει για τα ναυπηγεία σε Σύρο και Ελευσίνα το προσεχές χρονικό διάστημα ο επικεφαλής της ONEX Πάνος Ξενοκώστας, λίγους μήνες μετά και από την επικύρωση από το Αμερικανικό Κογκρέσο της απόφασης από πλευράς της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας – U.S. International Development Finance Corporation (DFC) – να προχωρήσει στη χρηματοδότηση, μέσω δανεισμού, με το ποσό των 125 εκατ. δολαρίων προς την ONEX Shipyards, για το Σχέδιο Εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, η οποία εκταμιεύεται.

Όπως, επίσης, αποκάλυψε ο ίδιος σε δημοσιογραφική συνάντηση, στις 17-20 Μαρτίου αναμένεται ο πρώτος δεξαμενισμός πλοίου στο ναυπηγείο της Ελευσίνας, ενώ συνεχίζονται και οι εργασίες για το private 5G, σε συνεργασία με την εταιρεία Cisco, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι και το 2025, οπότε και αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία του, με στόχο να αναβαθμίσει μια σειρά από λειτουργίες στο χώρο και να περάσει πλέον σε μια νέα εποχή.

Τα 45 εκατ. ευρώ σε 15 μήνες και οι… πενήντα αποχρώσεις του γκρι

Ειδικά, σε ό,τι αφορά την επένδυση στο ναυπηγείο Ελευσίνας τόνισε ότι “μιλάμε για πολλά εκατομμύρια για ένα ναυπηγείο που δεν πρακτικά έχω ακόμα. Ήδη τους προηγούμενους 15 μήνες σε χρωστούμενα, συντάξεις και άλλες εργασίες έχουν δοθεί 45 εκατ. ευρώ. Και το ναυπηγείο πρακτικά δεν το έχω πάρει ακόμα” ανέφερε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι αυτή είναι, επί της ουσίας μια μεταβατική περίοδος, με δυσκολίες, οι οποίες επιλύθηκαν μέσω νομικών εργαλείων. 

Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, σε μια αποστροφή του λόγου του «Είμαστε σε μια μεταβατική περίοδο, σε κάτι που δεν είναι ούτε μαύρο, ούτε άσπρο, είναι κάτι σαν ”πενήντα αποχρώσεις του γκρι”. Δεν υπάρχει διακόπτης να τον γυρίσεις για να γίνουν όλα. Τώρα προσπαθούμε να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο, να αναστήσουμε κάτι που δεν υπήρχε εδώ και χρόνια”.

Αξίζει, εξάλλου, να σημειωθεί ότι η είδηση, δε, που έδωσε ο κ. Ξενοκώστας είναι ότι μετά από 17 χρόνια τον ερχόμενο Μάιο θα ξεκινήσει η κατασκευή νέου πλοίου 100 μέτρων, το οποίο θα λειτουργεί με μεθανόλη, για λογαριασμό της Attica Group, χωρίς να αποκλείει τα επόμενα χρόνια, αν γίνουν οι κατάλληλες επενδύσεις, που να αφορούν υψηλή τεχνολογία και ρομποτική να μπορούν στα ναυπηγεία Ελευσίνας να κατασκευάζονται ακόμα και πλοία 200 μέτρων, τα οποία τώρα φτιάχνονται μόνο στην Κίνα και σε κάποια ευρωπαϊκά ναυπηγεία.

Βρίσκεται, δε, και σε συζητήσεις με την Ένωση Ρυμουλκών για την κατασκευή ρυμουλκών 28 μέτρων.

Εξελίξεις, όμως, θα υπάρχουν τα επόμενα χρόνια στα ναυπηγεία της Ελευσίνας και στον τομέα της ενέργειας, καθώς θα τοποθετηθούν μέσα στην προσεχή πενταετία φωτοβολταϊκά στη στέγη, ανεμογεννήτριες, ενώ γενικότερα υπάρχει πλάνο για ”πρασίνισμα” των διαδικασιών και σταδιακή αποδέσμευση από το πετρέλαιο.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Ξενοκώστας δήλωσε ότι δεν έχει πάρει καμία επιδότηση από το κράτος και ότι όσα έχουν γίνει μέχρι τώρα στα δύο ναυπηγεία είναι από ιδιωτικά κεφάλαια, ενώ ιδιαίτερη μνεία έκανε και για τη σχέση του με τον ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, εφοπλιστή Γ. Προκοπίου, τονίζοντας ότι, παρά τα όσα ακούγονται, υπάρχει ”άριστη σχέση και δεν ανταγωνιζόμαστε τα ελληνικά ναυπηγεία”.

Έχουμε προσωπικό, αναζητούμε και άλλο

Ο κ. Ξενοκώστας αναφέρθηκε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του financialreport.gr και στο ζήτημα του προσωπικού τόσο για τα ναυπηγεία της Ελευσίνας, όσο και για αυτά της Σύρου, τονίζοντας ότι έχει εργαζόμενους, τόσο Έλληνες, όσο και αλλοδαπούς, αρκετοί από τους οποίους μάλιστα πληρώνονται και με μισθούς 2.000 ευρώ.

Ωστόσο, όπως πρόσθεσε, χρειάζεται ακόμα περισσότερο προσωπικό, προκειμένου να γίνουν πράξη όσα προγραμματίζονται για τα ναυπηγεία, τόσο εξειδικευμένοι τεχνίτες, όσο και απλοί εργαζόμενοι.

Εξάλλου, είναι κάτι που προσπαθεί η ΟΝΕΧ να το λύσει και εκ των έσω, δημιουργώντας στρατηγικές συμμαχίες, με έμμισθη πρακτική και συμβολή στη διδασκαλία μέσω τμημάτων στα Δημόσια ΙΕΚ της Ελευσίνας και της Σύρου.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu