Με «θα», ευχολόγια και «προειδοποιήσεις» προς τους εργαζόμενους απαντούν στις σοβαρές καταγγελίες για τις ελλείψεις και τον κίνδυνο νέου πολύνεκρου δυστυχήματος - Κλείνει γραμμές η ΡΑΣ, ήταν «κλειστές» λέει ο ΟΣΕ
Απάντηση με «θα», ευχολόγια, αλλά και «προειδοποιήσεις» προς τους εργαζόμενους δίνουν ο ΟΣΕ και η Hellenic Train στα εξώδικα που έλαβαν από την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο με τις σοβαρές ελλείψεις και τον κίνδυνο ενός νέου πολύνεκρου δυστυχήματος, τονίζοντας ότι, οι δυο διοικήσεις θα συνεργαστούν με ένα και μόνο στόχο, τον ασφαλή, σύγχρονο και αξιόπιστο ελληνικό σιδηρόδρομο.
Οι διοικήσεις αφού περιορίζονται σε γενικότητες ισχυριζόμενες ότι έχουν εντοπιστεί οι «δυσλειτουργίες του παρελθόντος» και πως «έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες επίλυσής τους» σπεύδουν, εμμέσως πλην σαφώς, να επιτεθούν στους εργαζόμενους, ενώ αποφεύγουν να απαντήσουν στην ουσία των καταγγελιών.
Αναλυτικά σε κοινή ανακοίνωσή τους επισημαίνουν:
Σε συνέχεια της πρώτης συνάντησης των δυο πλευρών στην οποία συμμετείχαν ο Πρόεδρος του ΟΣΕ κ. Γιάννος Γραμματίδης, ο Πρόεδρος της Ηellenic Train κ. Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Παναγιώτης Τερεζάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train κ. Roberto Rinaudo και των εξωδίκων που εστάλησαν στον ΟΣΕ και την ΗΤ, οι νέες Διοικήσεις ενημερώνουν για τα εξής:
- Ο πρωταρχικός σκοπός της συνάντησης αυτής αλλά και των επομένων που θα ακολουθήσουν σε τακτά χρονικά διαστήματα, είναι η από κοινού αντιμετώπιση τόσο των λειτουργικών θεμάτων της υποδομής και του τροχαίου υλικού, όσο και των χρόνιων οικονομικών θεμάτων που απασχολούν τους δυο Οργανισμούς.
- Οποιαδήποτε πρωτοβουλία, που επιδιώκει να πλήξει τη φήμη του σιδηροδρομικού τομέα, δεν θα αποτελέσει κατ’ ουδένα τρόπο εμπόδιο στην συνεργασία των δυο διοικήσεων που είναι αποφασισμένες μέσω ουσιαστικού διαλόγου να βελτιώσουν τις υπηρεσίες του ελληνικού σιδηροδρόμου προς το επιβατικό κοινό, αλλά και προς το εμπορευματικό έργο.
- Οι δυσλειτουργίες του παρελθόντος έχουν εντοπιστεί από τις Διοικήσεις και έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες επίλυσής τους με γνώμονα την ασφάλεια και την αξιοπιστία του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Με υπευθυνότητα, σοβαρότητα και σεβασμό στον επιβάτη, οι δυο Διοικήσεις βήμα-βήμα μαζί θα συνεργαστούν με ένα και μόνο στόχο: τον ασφαλή, σύγχρονο και αξιόπιστο ελληνικό σιδηρόδρομο.
Τα εξώδικα των μηχανοδηγών προς ΟΣΕ, Hellenic Train και ΥΠΟΜΕ
Στο πρώτο εξώδικο προς την Ηellenic Train, τον ΟΣΕ, την ΡΑΣ και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έστειλε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) αναφέρεται ότι το σωματείο των μηχανοδηγών, ήδη από το 2022, έχει στα χέρια του βιντεοσκοπημένο υλικό που περιγράφει τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο αγνοήθηκε. Αίτημα της ΠΕΠΕ προς τον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή Λάρισας, είναι να ανακτηθεί το εν λόγω υλικό από την Hellenic Train και να συμπεριληφθεί στη δικογραφία για τα Τέμπη.
Στο δεύτερο εξώδικο, σημειώνεται μία σειρά από σοβαρά προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο και καλεί τους αποδέκτες του εξώδικου (ΟΣΕ,ΡΑΣ,Hellenic Train και υπουργείο Υποδομών) να αποκαταστήσουν τις περιγραφόμενες ελλείψεις και παραλείψεις για τις οποίες «είναι άμεσα υπεύθυνοι. Άλλως επιφυλασσόμεθα για τις ενέργειες και κινητοποιήσεις στις οποίες θα προβούμε, προκειμένου να μην έχουμε εκ νέου απώλειες ανθρώπινων ζωών», σημειώνεται.
Το πρώτο εξώδικο της ΠΕΠΕ
«Αξιότιμε κ. Ειδικέ Εφέτη – Ανακριτή Λάρισας, σας ενημερώνουμε ότι υπάρχει καταγεγραμμένο βιντεοσκοπημένο υλικό, το οποίο καταγράφηκε μέσα από την καμπίνα μηχανοδήγησης αμαξοστοιχίας που διένυε την διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, το φθινόπωρο του έτους 2022, για λογαριασμό της Hellenic Train με παρόντα στέλεχος της ΗΤ- Μηχανικό που περιέγραφε επακριβώς τα προβλήματα.
Η καταγραφή αυτή έγινε, προκειμένου να καταδείξει και να υποδείξει η Hellenic Train, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την τραγική κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει το δίκτυο υποδομών και το σιδηροδρομικό δίκτυο εν γένει. Όπως δυστυχώς διαπιστώθηκε με την προδιαγεγραμμένη επέλευση του τραγικό και εγκληματικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, αγνοήθηκε πλήρως από το τότε Υπουργείο όχι μόνον η καταγραφή των προβλημάτων αυτή, αλλά και οι δικές μας συνεχείς εξώδικες διαμαρτυρίες και εκκλήσεις προς αποκατάσταση τους, προκειμένου να μην θρηνήσουμε απώλειες ανθρώπινων ζωών.
Αιτηθήκαμε από την Hellenic Train, την συγκεκριμένη καταγραφή, καθώς φυλάσσεται στα αρχεία της, με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 947 και 09.05.2023 επιστολή μας, η οποία έχει επί λέξει ως κάτωθι:
«Κύριοι, Όπως γνωρίζουμε η εταιρεία είχε πρόσφατα βιντεοσκοπήσει την διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη προκειμένου να παρουσιάσει τα προβλήματα στην σιδηροδρομική υποδομή και την πραγματική εικόνα της στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Παρακαλούμε όπως μας αποστείλετε το υλικό προκειμένου να αξιοποιηθεί στην συνέντευξη τύπου που θα παραχωρήσει την προσεχή Πέμπτη 11 Μαΐου το Σωματείο μας, παρουσία του Προεδρείου της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Μηχανοδηγών (ALE) για να ενημερώσει την κοινή γνώμη για τα προβλήματα του Ελληνικού Σιδηροδρόμου».
Παρά το απόλυτα νόμιμο και αιτιολογημένο του αιτήματος μας (πόσο μάλλον όταν αυτό αφορά τα πραγματικά αίτια και συνθήκες ενός τραγικού δυστυχήματος που έχασαν τόσο άδικα την ζωή τους 57 συνάνθρωποι μας εκ των οποίων 5 μηχανοδηγοί), η εταιρεία αγνόησε επιδεικτικά το αίτημα μας και δεν μας παρέδωσε ποτέ το υλικό αυτό.
Επειδή ενάμιση έτος μετά το τραγικό δυστύχημα, συνεχίζονται αμείωτα τα προβλήματα και οι ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και ο κίνδυνος νέου σιδηροδρομικού δυστυχήματος, παρακαλούμε, όπως ως έχετε την αρμοδιότητα, όπως το ανακτήσετε από την Hellenic Train και το συμπεριλάβετε στην σχετική δικογραφία, προκειμένου να σχηματίσετε ιδία αντίληψη για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και για τα αίτια του εγκληματικού δυστυχήματος των Τεμπών.
Σας καλούμε όπως ανακτήσετε συγκεκριμένη καταγραφή από την Hellenic Train καθώς φυλάσσεται στα αρχεία της και την συμπεριλάβετε στην σχετική δικογραφία».
Το δεύτερο εξώδικο της ΠΕΠΕ
«Παρά το γεγονός ότι έχει περάσει περίπου ενάμιση έτος από το τραγικό και εγκληματικό -όμως προδιαγεγραμμένο- σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και θα περίμενε κανείς να έχουν γίνει οι επιβεβλημένες ενέργειες βελτίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου, εντούτοις οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο συνεχίζουμε να βιώνουμε καθημερινά προβλήματα στο δίκτυο, παρά τις όποιες δεσμεύσεις σας για την ασφαλή επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου.
Η αδιαφορία των αρμοδίων για τις προδιαγραφές ασφαλείας, εγκυμονεί κινδύνους για νέο δυστύχημα. Παρά τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς εσάς για αποκατάσταση των εντεινόμενων προβλημάτων του τροχαίου υλικού αλλά και της σιδηροδρομικής υποδομής, γινόμαστε καθημερινά μάρτυρες διαφόρων περιστατικών βλαβών, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα τόσο των επιβατών όσο και των συναδέλφων μηχανοδηγών.
- Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024 σημειώθηκε νέα πυρκαγιά στην περιοχή του ΤΧ3, λόγω του ότι πέριξ της σιδηροδρομικής υποδομής, η βλάστηση συνεχίζει να μην περικόπτεται από τους αρμοδίους, γεγονός το οποίο εγκυμονεί κινδύνους για την απώλεια ανθρώπινων ζωών, πόσο μάλλον τους θερινούς μήνες, εν μέσω και καύσωνα, με ιδιαίτερα αυξημένες θερμοκρασίες και ιδιαίτερα στην Βόρεια Ελλάδα που κινείται καθημερινά πλήθος εμπορικών συρμών. Ευτυχώς ΚΑΙ στην συγκεκριμένη πυρκαγιά, παρενέβησαν άμεσα και αποτελεσματικά συνάδελφοι μας μηχανοδηγοί, υπερβάλλοντας εαυτόν προκειμένου αυτή να μην εξαπλωθεί. Ταυτόχρονα η έντονη βλάστηση που επικρατεί πέριξ της γραμμής, καλύπτει τις ενδείξεις σημάτων ή ακόμη χειρότερα κρύβει την θέση αυτών αυξάνοντας περαιτέρω τον κίνδυνο τραγικού συμβάντος .
Τα ως άνω φυσικά, σας έχουν επισημανθεί πολλάκις αλλά εσείς συνεχίζετε και κωφεύετε άλλως αδιαφορείτε. Μάλιστα στην από 10.5.2023 εξώδικη δήλωση μας, σας είχαμε εκ νέου επισημάνει επακριβώς τα εξής: «Πέραν όλων των άλλων, οι συνάδελφοι μηχανοδηγοί τελούν και χρέη «καθαρισμού» της σιδηροδρομικής γραμμής από δέντρα και κορμούς, για τα οποία η Διοίκηση του ΟΣΕ κωφεύει με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η σωματική ακεραιότητα ακόμη και η ζωή των συναδέλφων αλλά και των επιβατών των συρμών.
Καθημερινά ερχόμαστε αντιμέτωποι με κλαδιά και κορμούς δέντρων που εμποδίζουν την ασφαλή μηχανοδήγηση και ανά πάσα στιγμή μπορούν να προκαλέσουν θανατηφόρο δυστύχημα εκ νέου! Ενδεικτικά αναφέρουμε το περιστατικό που σημειώθηκε στις 05.02.2023, λίγες εβδομάδες πριν από το εγκληματικό δυστύχημα στα Τέμπη, στην αμαξοστοιχία 51 μεταξύ Αγίου Στεφάνου και της Δεκελείας, όπως δημοσιεύτηκε και στο άρθρο της εφημερίδας «ΕΘΝΟΣ» με τίτλο «Καμμένος κορμός μπήκε σε εν κινήσει Λευκό Βέλος – Από θαύμα γλίτωσε ο μηχανοδηγός».
- Επίσης υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τα φωτοσήματα στην περιοχή του ΣΚΑ (διαρκείς ξαφνικές εναλλαγές που αναγκάζουν τους μηχανοδηγούς να ενεργοποιούν την άμεση πέδη προκαλώντας ανησυχία στο επιβατικό κοινό), καθώς και την τηλεδιοίκηση μεταξύ Αθηνών – Θεσσαλονίκης , που βρισκόταν εκτός λειτουργίας μεταξύ του τμήματος Αγ. Στέφανος – Λάρισα- Ευαγγελισμός, πλέον δεν λειτουργεί και στο τμήμα μεταξύ Λεπτοκαρυάς – Λιτοχώρου ενώ σε πλείστες περιπτώσεις μηχανοδηγοί καλούνται να υπερβούν ερυθρά φωτοσήματα με τηλεγραφήματα.
Σας καλούμε με την παρούσα, όπως άμεσα αποκαταστήσετε τις ως άνω περιγραφόμενες ελλείψεις και παραλείψεις για τις οποίες είστε άμεσα υπεύθυνοι. Άλλως επιφυλασσόμεθα για τις ενέργειες και κινητοποιήσεις στις οποίες θα προβούμε, προκειμένου να μην έχουμε εκ νέου απώλειες ανθρώπινων ζωών», καταλήγει η ΠΕΠΕ.
ΡΑΣ: Απέρριψε αίτηση επικαιροποίησης ασφαλείας του Διαχειριστή Υποδομής του ΟΣΕ – Ποιες γραμμές κλείνουν
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) δεν ενέκρινε την αίτηση για την Επικαιροποίηση Έγκρισης Ασφάλειας του Διαχειριστή Υποδομής (ΔΥ) του ΟΣΕ, συνεχίζοντας να δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια του σιδηροδρομικού συστήματος στην χώρα.
Σημειώνεται ότι η απόφαση πάρθηκε μετά το εξώδικο των μηχανοδηγών της Πανελλήνιας Έλξης Προσωπικού (ΠΕΠΕ) στον ΟΣΕ και την Hellenic Train, όπου έκρουε ακόμη μία φορά τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια των τρένων, ενώ το έχει κοινοποιήσει στη ΡΑΣ και το υπουργείο Μεταφορών.
Η απόφαση της ΡΑΣ σχετικά με την αίτηση του ΔΥ του ΟΣΕ αναφέρει ότι η επικαιροποίηση αυτή χρειαζόταν «ουσιώδεις μεταβολές στα υποσυστήματα, υποδομής, σηματοδότησης και ενέργειας που προκλήθηκαν εξαιτίας των κακοκαιριών DANIEL και ELIAS».
Η ΡΑΣ υπογραμμίζει ότι ο ΟΣΕ δεν προσκόμισε τις αιτηθείσες από την Αρχή πληροφορίες / έγγραφα τα οποία απαιτούνται και δεν κατέθεσε παράβολο τριών χιλιάδων ευρώ «για ουσιώδη επικαιροποίηση έγκρισης ασφαλείας».
Οι γραμμές που κλείνουν
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων αποφάσισε επίσης:
- να αφαιρεθούν «τα τμήματα της σιδηροδρομικής υποδομής «Λάρισα – Βόλος», «Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα» και του κλάδου ανόδου «Άγιος Στέφανος Ξ. – Δομοκός – Παλαιοφάρσαλος – Μεζούρλος», από το πεδίο εφαρμογής της χορηγηθείσας, υπ. αριθμ. Αναγνώρισης EL 21 2022 0001 επικαιροποίησης Έγκρισης Ασφάλειας ΔΥ, διότι δεν λειτουργούν, λόγω ουσιωδών μεταβολών στα υποσυστήματα υποδομής, και παρατρόχιου ελέγχου-χειρισμού και σηματοδότησης εξαιτίας των κακοκαιριών DANIEL και ELIAS.
- να αφαιρεθεί το τμήμα της σιδηροδρομικής υποδομής «Έδεσσα – Φλώρινα» από το πεδίο εφαρμογής της χορηγηθείσας, υπ. αριθμ. Αναγνώρισης EL 21 2022 0001 επικαιροποίησης Έγκρισης Ασφάλειας ΔΥ, διότι δεν λειτουργεί εξαιτίας προβλημάτων επικοινωνίας.
- να αφαιρεθεί το τμήμα της σιδηροδρομικής υποδομής «Έδεσσα – Φλώρινα» από το πεδίο εφαρμογής της χορηγηθείσας, υπ. αριθμ. Αναγνώρισης EL 21 2022 0001 επικαιροποίησης Έγκρισης Ασφάλειας ΔΥ, διότι δεν λειτουργεί εξαιτίας προβλημάτων επικοινωνίας».
ΟΣΕ: «Τυπική διαδικασία» η επιστολή της ΡΑΣ για το δίκτυο
Εν τω μεταξύ, ο ΟΣΕ, αναφερόμενος στην επιστολή 2252/20-6-2024 της ΡΑΣ, με θέμα την Επικαιροποίηση Έγκρισης Ασφάλειας του Διαχειριστή Υποδομής και τη δημοσιότητα που ορισμένοι προσπάθησαν να επιβάλουν για μια καθόλα τυπική διαδικασία που αφορά την αφαίρεση από το Πιστοποιητικό, συγκεκριμένων ανενεργών τμημάτων της σιδηροδρομικής υποδομής που έχουν καταστραφεί από την θεομηνία DANIEL, με ανακοίνωσή του επισημαίνει τα ακόλουθα:
1. Είναι απορίας άξιο το όψιμο ενδιαφέρον κύκλων της αντιπολίτευσης να αναδείξουν ως μείζον θέμα ασφαλείας μία τυπική διαδικασία που αμφότεροι ΟΣΕ και ΡΑΣ είχαν υποχρέωση σύμφωνα με ευρωπαϊκούς κανονισμούς να υλοποιήσουν.
2. Αναρωτιέται ο λογικά σκεπτόμενος πολίτης αν ήταν ποτέ δυνατόν ο ΟΣΕ αλλά και η ΡΑΣ να εξακολουθούν να περιλαμβάνουν στο ενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο τμήματα κατεστραμμένα από μια θεομηνία, τα οποία ήδη έχουν ενταχθεί σε πρόγραμμα οριστικής αποκατάστασης.
Αναρωτιόμαστε λοιπόν, από την απόφαση της ΡΑΣ ποια τμήματα του δικτύου κλείνουν; Μήπως εκείνα που ο ΟΣΕ, δεδομένων των συνθηκών της υποδομής και με κύριο γνώμονα την ασφάλεια σύμφωνα και με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, δεν λειτουργεί εδώ και μήνες;»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Απεργούν οι εργαζόμενοι σε καζίνο στο …Las Vegas
- Βουλή: Και επίσημα αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ με 31 βουλευτές
- Βρετανία: Πτώση 0,7% στις λιανικές πωλήσεις τον Οκτώβριο 2024
- Γερμανία: Οριακή ανάπτυξη 0,1% στο γ’ τρίμηνο 2024
- Σπαρτιάτες: Νέα διακοπή στην δίκη για εξαπάτηση των εκλογέων
- Το ΝΑΤΟ δεν «ζορίστηκε» από την επίθεση της Μόσχας με βαλλιστικό πύραυλο
- Ανοδικές τάσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
- Γκίκας: “Η από-ανθρακοποίηση των νησιών θα αλλάξει την εικόνα τους σε όλα τα επίπεδα”
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις