Επιχειρήσεις

Online supermarket: Διψήφιος ρυθμός ανάπτυξης το 2024

Μείωση στην κατηγορία φροντίδας του νοικοκυριού

Ανοδικά κινήθηκε ο κύκλος εργασιών των online supermarket το 2024.

Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, o online τζίρος στα σούπερ μάρκετ ανήλθε στα 278 εκατ. ευρώ το 2024, καταγράφοντας διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στο +21%, 5 φορές πιο υψηλό από τον αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης των φυσικών καταστημάτων.

Σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα των αλυσίδων, ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων παρουσίασε θετική τάση της τάξεως του +3,6% , με τις πληθωριστικές πιέσεις να υποχωρούν και την αυξημένη ζήτηση να αποτελεί τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου, οι συνολικές πωλήσεις του οποίου ανήλθαν στα 14,8 δισ. ευρώ

Κατά όσα αναφέρουν, ωστόσο, πάντα τα ευρήματα της NielsenIQ, η συνεισφορά των online πωλήσεων στον συνολικό τζίρο των σούπερ μάρκετ εξακολουθεί να παραμένει χαμηλή, φτάνοντας στο 3,1% την περασμένη χρονιά.

Σε ό,τι αφορά στα FMCGs (καθημερινά προϊόντα γρήγορης πώλησης) η αύξηση του τζίρου για τα τρόφιμα και ποτά στο +4,7% οφείλονταν στην αυξημένη ζήτηση κατά κύριο λόγο, με την μεταβολή των τιμών να συνεισφέρει επίσης θετικά στην τάση αυτή.

Εξάλλου, η πιο συγκρατημένη θετική τάση (+1,4%) των κατηγοριών, που αφορούν στην προσωπική φροντίδα & υγιεινή, στο σύνολό τους, οφείλεται αποκλειστικά σε αυξημένη ζήτηση, ενώ οι κατηγορίες φροντίδας του νοικοκυριού παρουσίασαν μείωση του τζίρου τους, σε σχέση με το 2023, καθώς η αυξημένη ζήτηση αυτών, στο +2,6%, δεν ήταν ικανή να αντιστρέψει την έντονη αποπληθωριστική τάση τους (-3,8%).

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu