Επιχειρήσεις

Online Super Market: Άλμα 56% στις αγορές το 2021, πτώση κατά 5% στην αξία του καλαθιού

Συνεχίζει να αναπτύσσεται με αλματώδη ανοδική πορεία στη χώρα μας ο κλάδος των Online Super Market, καθώς το 2021 σημειώθηκε αύξηση 56% στην αξία των online πωλήσεων συγκριτικά με το 2020. Οι παραγγελίες αυξήθηκαν κατά 77% ενώ η Μέση Αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού μειώθηκε κατά 5%. 

_x000D_

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Convert Group, η συνολική αξία των αγορών από τα online Super Market άγγιξε τα 255 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ενώ αν υπολογίσει μάλιστα κανείς τον ετήσιο online τζίρο των €45Μ του 2019, μέσα σε μία 2ετία έχει καταγραφεί μια συνολική αύξηση 467% στην αξία του κλάδου των Online Super Market. 

_x000D_

_x000D_

Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο ετήσιο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group, η ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα των data & analytics για το Ηλ. Εμπόριο προϊόντων, μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit, η οποία δημιουργεί αξία παγκοσμίως σε εκατοντάδες λιανέμπορους και προμηθευτές. Οι 7 από τους 9 βασικούς παίκτες, και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα Online Super Market περιλαμβάνονται στο δείγμα του eRetail Audit, εκπροσωπώντας το 88% του συνολικού τζίρου της αγοράς. 

_x000D_

Η έρευνα αποτυπώνει και το συνεχώς ευμετάβλητο περιβάλλον όσον αφορά στους παίκτες του online Super Market στη χώρα μας. Πέρα από 8 γνωστούς λιανεμπόρους με το μεγάλο φυσικό δίκτυο και την ηλεκτρονική πλατφόρμα efresh.gr, δραστηριοποιούνται πλέον και αρκετοί τοπικοί παίκτες, αλλά κυρίως 8 quick delivery πλατφόρμες που αναπτύσσουν δικά τους logistics hubs εντός πόλεων εμβαδού 200-300 τμ.

_x000D_

_x000D_

Όσον αφορά στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το διάστημα που μελετά η παρούσα έρευνα, σημειώνονται οι εξής μεταβολές: +101% σε προϊόντα για κατοικίδια, +84% σε προϊόντα αρτοποιίας, +76% σε ποτά και αναψυκτικά, +75% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +69% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +68% σε φρέσκα τρόφιμα, +67% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +64% σε συσκευασμένα τρόφιμα και +51% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.

_x000D_

Επιπροσθέτως, η κατηγορία των κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου, εν αντιθέσει με την κατηγορία των προϊόντων για κατοικίδια, η οποία ενώ γνώρισε την μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, επέφερε μόλις το 1% της αξίας των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 36,9 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας €78,20 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Περίπου τα 14 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των Φρέσκων Τροφίμων. Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει την πλέον τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι.

_x000D_

Μάλιστα, οι online παραγγελίες συχνά φαίνονται να αποτελούν και συμπληρωματικές της φυσικής επίσκεψης των καταναλωτών στο Super Market, γεγονός που επιβεβαιώνει την πλέον εξοικείωση αλλά και προτίμηση των καταναλωτών προς το online κανάλι.

_x000D_

_x000D_

Όσον αφορά τα marketing κανάλια, το 39% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Markets (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2020. Οι direct επισκέψεις πλέον αποτελούν το κανάλι με την μεγαλύτερη επιρροή στους καταναλωτές για το 2021. Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 4 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (26%) αλλά και οργανικά αποτελέσματα (17%). 

_x000D_

Οι συσκευές desktops & laptops κυριάρχησαν το 2021 με το 65% των παραγγελιών στα Online Super Market να διεκπεραιώνεται από εκείνες, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά τις επιρροές του work-from-home trend στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών. Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.

_x000D_

_x000D_

Η δωρεάν εκδοχή του ετήσιου Report της Convert Group για τον κλάδο του online φαρμακείου δημοσιεύτηκε στη διεύθυνση https://convertgroup.com/insights. Η Convert Group δραστηριοποιείται στον κλάδο των Data & Analytics με καινοτομικά έργα σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική και Μέση Ανατολή. Βραβεύεται για 3 συνεχόμενες χρονιές ως ένα από τα 25 καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ελλάδας λαμβάνοντας και τον τίτλο για ένα από τα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ευρώπης για το 2021 και απασχολεί 60 άτομα επιστημονικό προσωπικό στην Αθήνα, σε ρόλους engineers, data scientists, και analysts.

_x000D_

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu