Η ΟΛΘ Α.Ε. ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το οικονομικό έτος 2022.
_x000D_
Συγκεκριμένα, με την από 6.4.2023 έγκριση της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης από το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.), ανακοινώνεται πως τα ενοποιημένα έσοδα για το 2022 ανήλθαν σε € 82,2 εκατ., ενώ τα έσοδα της θυγατρικής ThPA Sofia EAD προσέγγισαν το € 1,7εκατ. Περισσότερο αναλυτικά, τα συνολικά ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου για το έτος 2022 αυξήθηκαν κατά 5,6%, σε € 82,2 εκατ., από € 77,9 εκατ. το 2021, ενώ τα έσοδα της Εταιρείας αυξήθηκαν κατά 4,8%, σε € 80,6 εκατ. το 2022, από € 76,9 εκατ. το 2021.
_x000D_
Πραγματοποιήθηκαν πρόσθετα έσοδα € 2,9 εκατ. προερχόμενα από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, ήτοι αύξηση 5,5%, πρόσθετα έσοδα € 0,2 εκατ. από τον τερματικό σταθμό συμβατικού φορτίου, ήτοι αύξηση 0,8%, πρόσθετα έσοδα € 0,5 εκατ. από την εκμετάλλευση χώρων με σημαντική αύξηση 25% και πρόσθετα έσοδα € 0,3 εκατ. από την επιβατική κίνηση, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 62,4%.
_x000D_
Ειδικά για την κίνηση στα κρουαζιερόπλοια, σημειώθηκαν 61 αφίξεις το 2022, έναντι 17 αφίξεων το 2021, με το 50% των αφίξεων να αφορούν αφίξεις homeporting, αναδεικνύοντας το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ως διεθνές λιμάνι επιλογής έναρξης ή/και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης για τους επιβάτες.
_x000D_
Ειδικά για το 2023, εκτιμάται να αποτελέσει ένα ακόμη έτος σημαντικής προόδου για την κρουαζιέρα με σημαντικά ποσοστά ανάπτυξης, με πολλαπλά οφέλη, τόσο για την πόλη, όσο και για την οικονομία της ευρύτερης περιοχής.
_x000D_
Αναφορικά με την κερδοφορία του Ομίλου, τα Μικτά Κέρδη μειώθηκαν σε € 33,8 εκατ. το 2022 από € 36,2 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας μείωση 6,5%, τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) μειώθηκαν σε € 32,9 εκατ. το 2022 από € 33,4 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας μείωση 1,5% και τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων του Ομίλου μειωθήκαν σε €18,6 εκατ. το 2022, από € 19,8 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας μείωση 6%.
_x000D_
Αναφορικά με την Εταιρεία, τα Μικτά Κέρδη μειώθηκαν σε € 34,4 εκατ. το 2022 από € 37 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας μείωση 7%, τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) μειώθηκαν σε € 33,8 εκατ. το 2022 από € 34,7 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας μείωση 2,6%, ενώ τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων της Εταιρείας μειωθήκαν σε € 19,8 εκατ. το 2022, από € 21,1 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας μείωση 6,2%.
_x000D_
Η κερδοφορία επηρεάστηκε κυρίως λόγω των επιδόσεων της θυγατρικής ThPA Sofia EAD κατά τα πρώτα έτη λειτουργίας, του αυξημένου κόστους ηλεκτρικής ενέργειας, σε συνδυασμό με το αυξημένο κόστος αναλώσιμων υλικών, ανταλλακτικών και λοιπών φορέων κόστους.
_x000D_
Προς αυτήν την κατεύθυνση, η Διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. έχει δρομολογήσει σειρά ενεργειών εξοικονόμησης κόστους. Αναφορικά με την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε συνολικά μείωση κατά 1,7%, σε 463 χιλ. TEUs το 2022, από 471 χιλ. TEUs το 2021. Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου που διακινήθηκαν μειώθηκαν κατά 12,3%, σε 3,7 εκατ. τόνους από 4,2 εκατ. τόνους αντίστοιχα, μείωση οφειλόμενη κυρίως στην διακίνηση νικελίου, λόγω συνθηκών αγοράς. Οι αφίξεις πλοίων αυξήθηκαν κατά 5,1%, σε 1.447 το 2022 από 1.377 το 2021, περιλαμβάνοντας διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών.
_x000D_
Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το σύνολο του 2022 ανήλθε σε € 17,5 εκατ., σε σχέση με τα € 17,4 εκατ. του 2021 και αφορούσε κατά βάση αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και υποδομών του Λιμένα, την αγορά νέου εξοπλισμού φορτοεκφορτώσεων, την αγορά δύο υπερσύγχρονων γερανογεφυρών (STS) στον προβλήτα 6, καθώς και σειρά άλλων αναβαθμίσεων υποδομών και εξοπλισμού του Λιμένος.
_x000D_
Το προτεινόμενο μέρισμα ανέρχεται σε € 1,45/μετοχή (έναντι € 1,50/μετοχή του προηγούμενου έτους), απόφαση προς έγκριση από την Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων της 9 ης Μαΐου 2023. Θα ακολουθήσει και αναλυτική Ανακοίνωση για τον τρόπο διανομής του, κατά πάγια πολιτική της Εταιρείας.
_x000D_
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος, δήλωσε:
_x000D_
«Για την ΟΛΘ Α.Ε., το 2022 ήταν μια σημαντική χρονιά, καθώς οι επενδύσεις και οι πρωτοβουλίες μας απέφεραν απτά αποτελέσματα. Ταυτόχρονα, ενισχύσαμε ιδιαίτερα τη διεθνή δυναμική μας και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Συνολικά, εστιάσαμε στην υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου μας και στους στρατηγικούς στόχους της εξωστρέφειας, της δημιουργίας προστιθέμενης αξίας και της διεύρυνσης της ενδοχώρας του Λιμένα της Θεσσαλονίκης. Επίσης, εντυπωσιακή ήταν η ανάπτυξη της κρουαζιέρας, η οποία μάλιστα συνεχίζεται και το 2023, με την προσέλκυση περισσότερων πλοίων και διεθνών παρόχων. Με οδηγό το όραμά μας να είμαστε κάτι περισσότερο από ένα λιμάνι, φιλοδοξία μας είναι η ΟΛΘ Α.Ε. να συνεχίσει να αποτελεί «πύλη» ανάπτυξης και νέων ευκαιριών για όλους τους επιχειρηματικούς, οικονομικούς και κοινωνικούς εταίρους της».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Μπέσεντ: Θα αποκλιμακωθεί η δασμολογική αντιπαράθεση με την Κίνα
- Μακρόν: Εξετάζει εκλογικό αιφνιδιασμό το φθινόπωρο
- UBS: Αναθεωρεί στο 2,5% την παγκόσμια ανάπτυξη φέτος και στο 2,3% το 2026
- Ευρωπαϊκές αγορές: Δειλά κέρδη λόγω ανάκαμψησ της Wall Street
- ΚΚΕ: Αντί για 13η και 14η σύνταξη, λένε στους συνταξιούχους «βολευτείτε με 250 ευρώ τον χρόνο»
- Το ChatGPT προσθέτει περιεχόμενο της Washington Post – Συμφωνία με OpenAI
- ΑΑΔΕ: Ποιες 20 παροχές απαλλάσσονται από φορολογία για μισθωτούς και συνταξιούχους
- Συνάντηση Κικίλια με ΠΝΟ: Θα συνεργαστούμε προς όφελος των ναυτικών και της ναυτιλίας
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις