Επιχειρήσεις

ΟΛΠ: Γιατί ανησυχούν αλλά και γιατί χαμογελούν στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας

Οι προοπτικές του νέου car terminal και η αγωνία λόγω Χούθι

Nέες προοπτικές αναμένεται να διανοιχθούν για το λιμάνι και εν γένει την αγορά του Πειραιά με την ολοκλήρωση της επέκτασης του σταθμού για τη διακίνηση αυτοκινήτων, καθώς με την περάτωση του έργου αυξάνεται η συνολική έκταση του σταθμού σε 110.000 τ.μ..

Δημιουργείται, δε, επιπλέον χώρος εναπόθεσης αυτοκινήτων, με συνολική χωρητικότητα στα 5.100 οχήματα, αναβαθμίζοντας το λιμάνι του Πειραιά.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για την επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους, στον εμπορικό λιμένα του Κερατσινίου.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του έργου, ο υφιστάμενος προβλήτας επεκτάθηκε κατά 35 στρέμματα και οι νέες του διαστάσεις διαμορφώθηκαν σε 1.100 μ. μήκος κρηπιδωμάτων, με λειτουργικό βάθος 12,50 μ. και συνολική επιφάνεια 110.000,00 τ.μ. Επίσης, το έργο περιλάμβανε τη βελτίωση και αναβάθμιση των υπαρχουσών λιμενικών και Η/Μ εγκαταστάσεων. Η επένδυση αυτή αναμένεται να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του Σταθμού Αυτοκινήτων του ΟΛΠ, καθώς δημιούργησε τελικά περί τις 5.100 νέες θέσεις αυτοκινήτων.

«Η ολοκλήρωση της επένδυσης αυτής, συνολικού ύψους 20.000.000 ευρώ και επέκτασης 40.000 τ.μ., συνιστά ένα σημαντικό επίτευγμα, γιατί ανοίγει νέες προοπτικές για το λιμάνι του Πειραιά. Ταυτόχρονα θα ενισχύσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα άλλα και την ελκυστικότητα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας» τόνισε πρόσφατα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης.

Ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε, δε, ότι «με την υλοποίηση αυτού του καθοριστικού έργου, επιβεβαιώνεται η στρατηγική προσήλωση της κυβέρνησης προς την ανάπτυξη και την καινοτομία. Παράλληλα ενισχύεται η πρωτοκαθεδρία της χώρας μας στον κόσμο της ναυτιλίας».

Γιατί ανησυχούν και γιατί χαμογελούν στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας

Στον Πειραιά, πάντως υπάρχει ανησυχία, κυρίως για το πως θα εξελιχθεί το ζήτημα και όχι τόσο για μια υπαρκτή, σημαντική επίδραση, τουλάχιστον ακόμα, στον εφοδιασμό εμπορευμάτων.

Πηγές από τον ΟΛΠ τόνισαν στο Finacial Report ότι στην προβλήτα 1 του λιμένα Πειραιά στην οποία εισέρχονται κατά μέσο όρο 1 εκατ. containers ετησίως, έχουν παρατηρηθεί τις τελευταίες εβδομάδες καθυστερήσεις πλοίων, που μπορεί να φτάνουν ακόμα και τις επτά ή και παραπάνω κάποιες φορές, ημέρες.

«Η εικόνα που έχουμε σε σχέση με το ποσοστό αυτό δεν είναι σαφής, θα το τοποθετούσαμε γύρω στο 30%», τονίζεται από τις ίδιες πηγές, κάτι που στο συνολικό όγκο των εμπορευματοκιβωτίων που έρχονται, έχει μικρή ακόμα, αρνητική επίδραση. Γνωρίζουμε, επίσης, ότι είναι πολλές οι ναυτιλιακές εταιρείες που προτιμούν πλέον να κάνουν το γύρο της Αφρικής, με αποτέλεσμα αυτό να έχει επίδραση και στο κόστος των καυσίμων που χρησιμοποιούν. Θεωρούμε ότι είναι πιθανό να μετακυλιθεί στις οικονομικές τους συναλλαγές με τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Κρατάμε, όμως, στάση αναμονής, σε σχέση με το τι μπορεί να συμβεί τις επόμενες εβδομάδες».

Tην ίδια στιγμή, την ανησυχία για τη συνεχιζόμενη αναστάτωση στην Ερυθρά Θάλασσα απαλύνουν οι ευνοϊκές προοπτικές του 2024 και η καλή πορεία του 2023 για την κρουαζιέρα.

Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες έχουν γίνει προκρατήσεις για 1.042 αφίξεις με μεγάλη αύξηση και νέο αναμενόμενο ρεκόρ στις αφίξεις πλοίων homeport.

Σημειώνεται ότι το 2023 αποτέλεσε έτος ορόσημο για ΟΛΠ, καθώς κατά όσα προκύπτουν από τα προσωρινά στοιχεία του Οργανισμού, επιτεύχθηκαν ιστορικά ρεκόρ επιβατών κρουαζιέρας, τόσο στο σύνολο, καθώς εξυπηρετήθηκαν περίπου 1,5 εκατ. επιβάτες έναντι 880.000 το 2022, όσο και στους επιβάτες αποεπιβίβασης (homeport) που ανήλθαν σε περίπου 800.000 έναντι 380.000 το 2022. Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν ήταν 760, εκ των οποίων τα 525 ήταν homeport.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu