Δεν το χωράει ανθρώπινος νους αυτό που συνέβη στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου με τη σύγκρουση των δύο τρένων και τον άδικο χαμό δεκάδων ανθρώπινων ζωών.
Και δεν μπορεί να το χωνέψει ότι αυτό συνέβη σε ένα μέσο μεταφοράς σταθερής τροχιάς, το οποίο οδηγήθηκε ουσιαστικά στο θάνατο από ανθρώπινο λάθος. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά ο σταθμάρχης που οδήγησε το τρένο στη γραμμή κατηγορείται ήδη για ανθρωποκτονία από αμέλεια.
Όμως, μαζί με αυτό το ανθρώπινο λάθος αναδείχθηκαν τα χρόνια προβλήματα, που συνοδεύουν το έργο και τη λειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα. Αναδείχθηκαν τα θέματα ασφάλειας και οι ελλείψεις των μέσων, που θα απέτρεπαν αυτό το ανθρώπινο λάθος. Διότι δεν νοείται εν έτη 2023 σε μία ουσιαστικά σιδηροδρομική γραμμή που εξυπηρετεί τα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας να υπάρχουν αυτές οι ελλείψεις και τα τρένα να μην είναι εφοδιασμένα με συστήματα ασφαλείας, που αποτρέπουν τέτοια λάθη.
Αυτά τα προβλήματα δυστυχώς τα ανακάλυψαν σήμερα τα μέσα ενημέρωσης. Και τα ανακάλυψαν όχι γιατί σήμερα τα εντόπισαν αλλά γιατί σήμερα συνέβη αυτή η ανείπωτη τραγωδία και αναζητούνται ευθύνες. Σήμερα, ανακαλύφθηκαν οι επιστολές, τα παράπονα, τα εμπόδια.
Όλα αυτά τα γνωρίζουν οι δημοσιογράφοι, που κάνουν το ρεπορτάζ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των φορέων που αυτό εποπτεύει. Και γενικά αρκετοί δημοσιογράφοι που κάνουν σωστά τη δουλειά τους γνωρίζουν ελλείψεις και προβλήματα και σε άλλα υπουργεία και σε άλλους φορείς. Αλλά δεν γράφουν τίποτα. Ή για την ακρίβεια δεν τους αφήνουν να γράφουν τίποτα οι ιδιοκτήτες και οι επικεφαλής των μέσων ενημέρωσης αφού α) η πολιτική ηγεσία των υπουργείων, έχει υποκαταστήσει το ρεπορτάζ με non papers, δελτία τύπου και διαφημίσεις και β) οι εταιρείες που εμπλέκονται στις προμήθειες και στις εργολαβίες ελέγχουν με τον τρόπο τους (διαφημίσεις) τα μέσα ενημέρωσης.
Έτσι δεν υπάρχει ρεπορτάζ, δηλαδή η δημοσίευσης πραγματικών περιστατικών, οι ατέλειες και οι ελλείψεις που πρέπει να διορθωθούν για να μπορέσει η κοινωνία να πάει ένα βήμα μπροστά και οι πολίτες να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους.
Είναι ενδεικτική της κατάστασης που βιώνουν οι ανεξάρτητοι δημοσιογράφοι από τα γραφεία τύπου των υπουργείων. Αντί δηλαδή τα γραφεία τύπου να απαντούν στα ερωτήματα αποκρύπτουν δημόσιες πληροφορίες. Τέτοια κατάσταση βίωσαν σχετικά πρόσφατα ανεξάρτητοι δημοσιογράφοι από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όταν έκαναν ρεπορτάζ για τον τρόπο με τον οποίο το υπουργείο διαχειρίστηκε τα δρομολόγια του μετρό και του τραμ την περίοδο του κορονοϊού. Επικεφαλής του γραφείου τύπου του μέχρι χθες υπουργού Κώστα Αχ. Καραμανλή (ο οποίος παραιτήθηκε με αφορμή το τραγικό γεγονός της σύγκρουσης των τρένων) είναι ο δημοσιογράφος Δημήτρης Μιχαλέλης, ο οποίος έχει ταυτόχρονα πολιτική εκπομπή στο ραδιόφωνο του Νίκου Χατζηνικολάου (realfm)!
Αυτό το φαινόμενο δημοσιογράφοι που δουλεύουν στο δημόσιο και ταυτόχρονα σε ΜΜΕ έγινε κανονικότητα. Και αυτή η κανονικότητα προστίθεται στα non papers και την ισχύ της πολιτικής και οικονομικής εξουσίας, νοθεύοντας βάναυσα την ποιότητα της δημοκρατίας και κυρίως της αλήθειας. Σε όλα τα επίπεδα.
Γιώτα Χ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- H ΔΕΗ ρίχνει φως στη σκληρή πραγματικότητα των γυναικών με αναπηρία θυμάτων έμφυλης βίας
- Νέα Οδός: Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις στον ΑΘΕ και στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λαμία
- Εκρηξη εσόδων στα γήπεδα γκολφ: Στα 10 εκατ. ευρώ οι εισπράξεις το 2022
- Εργολήπτριες εταιρείες δημοσίων έργων προς Κεραμέως: Καταργείστε τις κρατήσεις επί των λογαριασμών πληρωμής
- Συνάλλαγμα: Το ευρώ σημειώνει άνοδο 0,67% στα 1,0489 δολάρια
- Η ΓΣΕΒΕΕ στην Ετήσια Ευρωπαϊκή Συνέλευση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στη Βουδαπέστη
- Γκάφα Ζαχαράκη: Βρήκε χορηγό για το σπίτι Παραολυμπιονίκη που έχασε σε πλειστηριασμό, αλλά δεν σκέφτηκε το φόρο 47.000
- Καλάθι των Χριστουγέννων 2024: Κάνει πρεμιέρα στις 11 Σεπτεμβρίου
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις