Διεθνή

Οι αδελφοί Πένια από τη Γουατεμάλα ξαναπουλάνε στους Αμερικανούς τα ρούχα που πετάνε…

Η επιτυχημένη μπίζνα δυο επιχειρηματιών της Γουατεμάλας

Πάνω σε μακριά, ξύλινα τραπέζια, σε ένα βιομηχανικό πάρκο 475.000 τετραγωνικών μέτρων, στην Escuintla της Γουατεμάλας, 40 νέοι άνδρες και γυναίκες ανασύρουν πουκάμισα, φορέματα, παντελόνια και άλλα ενδύματα από μια στοίβα ρούχων ύψους 10 μέτρων, που έχουν εισαχθεί από τις ΗΠΑ.

Στην επτάωρη βάρδια τους οι υπάλληλοι της Megapaca, του μεγαλύτερου εισαγωγέα και λιανοπωλητή μεταχειρισμένων ρούχων στην Κεντρική Αμερική, θα ταξινομήσουν χιλιάδες ρούχα και παπούτσια στους ειδικούς κάδους.

Είναι το πρώτο στάδιο μιας περίπλοκης διαδικασίας ξεσκαρταρίσματος.

Πέρυσι, η Megapaca εισήγαγε 45 εκατομμύρια κιλά μεταχειρισμένων ειδών από τις ΗΠΑ και πούλησε 70 εκατομμύρια τεμάχια ρούχων. Για να το καταφέρει απασχολούσε 6.000 άτομα στη Γουατεμάλα, την Ονδούρα, το Ελ Σαλβαδόρ και το νότιο Μεξικό, όπου λειτουργεί συνολικά 123 καταστήματα.

Και τα χρήματα είναι πολύ καλά: Η Megapaca λέει ότι το 2022 απέφερε 200 εκατομμύρια δολάρια από τις φυσικές και διαδικτυακές επιχειρήσεις λιανικής πώλησης, ενώ φέτος έχει στόχο να τα πάει καλύτερα.

Ο Μάριο Πένια, ο 53χρονος συνιδρυτής και γενικός διευθυντής της εταιρείας, περπατάει γύρω από τον σωρό με τα ρούχα, περιγράφει  το ρεπορτάζ  του Bloomberg. Από την άλλη πλευρά, εργάτες μεταφέρουν σακούλες 80 κιλών με ξεδιαλεγμένα ρούχα σε ένα κοντέινερ που προορίζεται για ένα κατάστημα μεταχειρισμένων ειδών στο Gold Coast της Αυστραλίας – μια νέα αγορά για χονδρική πώληση που στοχεύει η Megapaca.

Όπως λέει ο Πένια, απευθύνονται σε σέρφερς της Χρυσής Ακτής και σε όσους άλλους Αυστραλούς αναζητούν οικονομικά ρούχα.

Μέσα στον Σεπτέμβρη,  η Megapaca πρόκειται να ανοίξει ιστότοπο στις ΗΠΑ, στοχεύοντας σε ομογενείς από την Κεντρική Αμερική. Δεν θα είναι εύκολο. Ηλεκτρονικά καταστήματα μεταχειρισμένων ειδών, όπως η ThredUp Inc., έχουν δυσκολευτεί να βγάλουν κέρδος. Αλλά ο Πένια δεν αποθαρρύνεται – μέσα σε τρία χρόνια υπολογίζει να ανοίξει και το πρώτο φυσικό κατάστημα της Megapaca

Οι αναδυόμενες αγορές, από καιρό ο προορισμός για τα ρούχα που ξεφορτώνονται οι πλούσιες χώρες, είναι έτοιμες να τα πουλήσουν πίσω.

“Ο κύριος στόχος μου είναι να ανοίξω καταστήματα στις ΗΠΑ, γιατί αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να γίνω ο Νο 1 λιανοπωλητής μεταχειρισμένων ρούχων στον κόσμο” λέει ο Πένια.

Ο Γκουστάβο (αριστερά) και ο Μάριο Πένια

Ρούχα μιας χρήσης

Από το 2002 έως το 2022 η ποσότητα των μεταχειρισμένων ρούχων που εξάγουν ετησίως οι Αμερικανοί στον κόσμο υπερδιπλασιάστηκε, σε 1,66 δισεκατομμύρια λίρες. Η αύξηση αυτή προέρχεται σε μεγάλο βαθμό λόγω της εξάπλωσης των ρούχων γρήγορης μόδας που πωλούνται σε καταστήματα όπως τα H&M και Forever 21, τα οποία πολλοί Αμερικανοί αντιμετωπίζουν ως ρούχα μιας χρήσης και τα πετάνε στους κάδους προς δωρεά.

Ο Πένια μεγάλωσε άνετα στην Εσκουίντλα, ένας από τους τρεις γιους ενός μηχανικού και μιας νοικοκυράς. Περιγράφει τον εαυτό του ως ευαισθητοποιημένο απέναντι στις οικονομικές ανισότητες της Γουατεμάλας.

Μιλώντας για έναν κηπουρό που απασχολεί η οικογένειά του λέει χαρακτηριστικά «Μια μέρα δούλευε, γλίστρησε και έσκισε το γόνατό του. Αντί να πει κάτι για το γόνατό του, είπε: “Ευτυχώς που δεν έπαθε κάτι το παντελόνι μου”. Η Γουατεμάλα είναι φτωχή».

Όταν ο Πένια ήταν 14 ετών, πέρασε μερικές εβδομάδες στο Μοντγκόμερι της Αλαμπάμα ως μαθητής ανταλλαγής με αδελφή πόλη. Έμεινε έκπληκτος όταν είδε Αμερικανούς μαθητές να πετούν στα σκουπίδια αχρησιμοποίητες συσκευασίες κέτσαπ. “Τότε ήταν που άρχισα να σκέφτομαι να φέρω τα απορρίμματα στη Γουατεμάλα”. Ως ενήλικας, υπηρέτησε στο στρατό, πούλησε ανταλλακτικά αυτοκινήτων, και πέρασε 10 μήνες διευθύνοντας ένα McDonald’s. Στη συνέχεια, το 2001, με την υποστήριξη του αδελφού του Γκουστάβο και ενός ακόμη συνεταίρου, πήγε στις ΗΠΑ, νοίκιασε ένα αυτοκίνητο και έκανε το γύρο της χώρας, επισκεπτόμενος εμπόρους μεταχειρισμένων ρούχων. Στο Νιου Τζέρσεϊ, αγόρασε το πρώτο του κοντέινερ γεμάτο ρούχα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, τα μεταχειρισμένα ρούχα κατέφθαναν ήδη στη Γουατεμάλα, τα οποία έπαιρνε με ενθουσιασμό ο φτωχός πληθυσμός που αναζητούσε νέα μοδάτα ρούχα. “Τότε ήταν που καταλάβαμε ότι είχαμε στήσει μια επιχείρηση λιανικής πώλησης”.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu