Ελλάδα

«Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι»: Δημοπρατείται ξανά το έργο των 200 εκατ. ευρώ

Τον δρόμο της υλοποίησης παίρνει το έργο «Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού» που ο διαγωνισμός του από το... Πάσχα παίρνει παρατάσεις

Στην επαναπροκήρυξη του έργου «Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού», προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ (με Φ.Π.Α.), προχωρά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Να θυμήσουμε  ότι  για τις 15 Ιουνίου είχε οριστεί η καταληκτική προθεσμία παραλαβής των προσφορών ή των αιτήσεων συμμετοχής στο νέο τότε διαγωνισμό που προκήρυξε το ΥΠΟΜΕ (ο διαγωνισμός ξεκίνησε 12 Απριλίου 2023, ημέρα Μ. Τετάρτη) για την κατασκευή του έργου και μετά, οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος μετατέθηκαν για τις 22 Ιουνίου, λόγω προδικαστικής προσφυγής. Ακολούθησαν οι εκλογές και φτάσαμε στο σήμερα.

Έτσι σήμερα, ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί με τη μέθοδο της μελέτης και κατασκευής και θα διενεργηθεί σε δύο στάδια. Στο Α’ στάδιο προβλέπεται η προεπιλογή – πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με την υποβολή αίτησης συμμετοχής και στο Β’ στάδιο, η πρόσκληση υποβολής τεχνικής και οικονομικής προσφοράς.

Το ιδιαίτερα σύνθετο από τεχνικής άποψη έργο, μήκους περίπου 30 χλμ., που σχεδόν στο σύνολο του ακολουθεί νέα χάραξη, εκτείνεται εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας αναβαθμίζοντας την ΕΟ38 (Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο) και αφορά το τμήμα από το πέρας παράκαμψης Μακρακώμης μέχρι το ανατολικό μέτωπο της σήραγγας Τυμφρηστού.

Ο νέος οδικός άξονας, που ανήκει στο δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο της χώρας, καθώς επίσης στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο, αποτελεί αναπτυξιακό έργο πολύ μεγάλης ανταποδοτικότητας για την κεντρική Στερεά Ελλάδα.

Συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και στη μείωση του χρόνου των μετακινήσεων, όλων των οχημάτων, ενώ προσδίδει υψηλή προστιθέμενη αξία στους τομείς του εμπορίου και του τουρισμού.

Δύσκολο έργο

Η χάραξη του έργου -που ακολουθεί σχεδόν σε όλο το μήκος του νέα χάραξη – στο μεγαλύτερο τμήμα διέρχεται από ορεινό ανάγλυφο. Έχει αφετηρία το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού, ενώ το πέρας του έργου είναι το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης: Μεταξύ άλλων προβλέπεται η κατασκευή:

Μεγάλων τεχνικών γεφύρωσης, οπλισμένων επιχωμάτων, τοίχων οπλισμένης γης, οπλισμένων τοίχων αντιστήριξης στέψης συνέχειας πτερυγότοιχων χαραδρογεφυρών, τοίχων ορύγματος, οπλισμένων βάσεων επιχωμάτων, οπλισμένων τοίχων ποδός, ισόπεδων κόμβων, τεχνικών άνω και κάτω διαβάσεων και επίσης και πλήθος ορθογωνικών και σωληνωτών οχετών, ενώ απαιτείται και διευθέτηση ρεμάτων.

Ο νέος οδικός άξονας θα εξυπηρετήσει τη διαπεριφερειακή σύνδεση Λαμίας – Αγρινίου καθώς και τη σύνδεση του Καρπενησίου με το κέντρο της ΠΣΕ,  με την    Λαμία και διαμέσου του ΠΑΘΕ, με όλες τις Περιφέρειες της χώρας, εκτός από Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Ιονίων Νήσων.

Εκτείνεται στο σύνολό του εντός των ορίων της Φθιώτιδας, ενισχύοντας σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο της οδικής ασφάλειας και μειώνοντας δραστικά τον χρόνο διαδρομής, κατά περίπου 30 λεπτά. Η διάρκεια υλοποίησης του έργου ανέρχεται σε 54 μήνες.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu