Πρόκειται για τις ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ενώ αποχώρησε η INTRAKAT
Σύμφωνα με απόφαση του υπ. Υποδομών και Μεταφορών με τρία σχήματα ξεκινάει η Β΄ φάση του διαγωνισμού για τον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη και πρόκειται για τις ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Στον διαγωνισμό δεν συνεχίζει η INTRAKAT που είχε αρχικά εκδηλώσει ενδιαφέρον.
Μέσω του Διαλόγου της Β΄φάσης του διαγωνισμού θα εξειδικευτεί το αντικείμενο του έργου και θα συνταχθεί και εγκριθεί η περιβαλλοντική μελέτη. Με την ολοκλήρωση και αυτής της φάσης θα ακολουθήσει η τελική φάση του διαγωνισμού όπου και θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές.
Στη συνέχεια, θα αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος και θα συνταχθεί η σύμβαση ΣΔΙΤ η οποία θα σταλεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Τέλος, ακολουθεί η υπογραφή της σύμβασης, που υπολογίζεται μέσα στο 2025, αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις. Να θυμίσουμε ότι ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις 6 Δεκεμβρίου 2023 με την εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Το έργο
Η διάρκεια του έργου – ΣΔΙΤ έχει οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια). Τα 4 πρώτα έτη αφορούν στην κατασκευή/αναβάθμιση των υποδομών των οδικών αξόνων και τα υπόλοιπα την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.
Το κόστος του οδικού έργου ανέρχεται στα 248,54 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 200,43 εκατ. ευρώ).
Το έργο χαρακτηρίζεται συμβατό καθώς δεν απαιτούνται σήραγγες και γέφυρες και θα αναβαθμίσει την οδική σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία Οδό ενώ θα έχει χαρακτηριστικά άξονα ταχείας κυκλοφορίας. Επίσης, θα παρέχει και άνετη σύνδεση με τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης.
Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα αναβαθμίσει την κύρια αρτηρία αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους. Πιο αναλυτικά:
Α. Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων:
• Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους ~29.5 χλμ.
• Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους ~13.5 χλμ.
Οι ανισόπεδοι κόμβοι θα είναι οι ακόλουθοι:
- Α/Κ Μεσορράχης
- Α/Κ Παλαιοκώμης
- Α/Κ Μ. Σουλίου
- Α/Κ Ροδολίβους
- Α/Κ Πρώτης
- Α/Κ Ν. Μπάφρας
- Α/Κ (Ημικόμβος) Αγγίτη
- Α/Κ Μαυρολεύκης
- Α/Κ Περιφερειακής Δράμας
- Κ/Κ Δράμας (σύνδεση με το αστικό δίκτυο της Δράμας)
Β. Λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη συνολικού μήκους ~43 χλμ. και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.
Ο ΙΦΣ καλείται να αναλάβει:
(α) την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών για τον Κατασκευαστικό Σχεδιασμό του έργου, με βάση τις διατιθέμενες από την αναθέτουσα αρχή μελέτες και τις προβλέψεις της με αριθ. πρωτ. οικ.196664/07-03-2012 Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για το τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη της οδού Δράμας – Αμφίπολης (χρόνος ισχύος 10 έτη) και της ΑΕΠΟ για το σύνολο του έργου, η οποία θα λάβει υπόψη την υφιστάμενη ΑΕΠΟ και η οποία θα εκδοθεί με μέριμνα και επίσπευση της Αναθέτουσας Αρχής και θα μεριμνήσει και επισπεύσει για τη λήψη όλων των απαραίτητων αδειών,
(β) την κατασκευή του σύνολο του αντικειμένου των μελετών του Κατασκευαστικού Σχεδιασμού με στόχο την πλήρη λειτουργική απόδοση και ετοιμότητα του Έργου,
(γ) την χρηματοδότηση του έργου, όπως θα προκύψει βάσει του οριστικού σχεδιασμού, και
(δ) τη συντήρηση / λειτουργία (ελαφριά και βαριά) του προαναφερθέντος τμήματος όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης με αντάλλαγμα πληρωμές διαθεσιμότητας κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Bloomberg: Έρευνα στις ΗΠΑ για τις σχέσεις JPMorgan με hedge fund ιρανικών συμφερόντων
- ΗΠΑ: Στις καλένδες η ανακοίνωση της ποινής του Τραμπ για την πορνοστάρ Στόρμι Ντάνιελς
- Έκρηξη στους Αμπελόκηπους: Προφυλακιστέος ο Νίκος Ρωμανός – «Είμαι αθώος, μην με προφυλακίσετε»
- Ευρωπαϊκές αγορές: Έκλεισαν με κέρδη – Ράλι 17% από Games Workshop
- Καραμανλής: «Δεν αντιμετωπίζονται με πειθαρχικά μέτρα η άλλη γνώμη και η κριτική – Δεν με ενδιαφέρει η ΠτΔ»
- «Υπερηχητικό» μήνυμα Πούτιν στη Δύση: Ξεκινάμε τη μαζική παραγωγή του νέου πυραύλου Oreshnik
- AS Company: Στα 3,7 εκατ. ευρώ τα EBITDA το 9μηνο
- Σκυλακάκης: «Αρχές Δεκεμβρίου θα ανακοινωθούν τα μέτρα στήριξης για το ηλεκτρικό ρεύμα»
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις