Στη Β΄ Φάση θα καθοριστεί το ακριβές αντικείμενο του έργου και θα δοθούν οι δεσμευτικές προσφορές από όπου θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου ύψους 248,54 εκατ. ευρώ
Στην έγκριση του Τεύχους Πρόσκλησης Συμμετοχής σε Διάλογο, Στάδιο Β.Ι της Β΄ Φάσης του Διαγωνισμού για τον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με την απόφαση σε αυτή τη φάση περνούν και τα 4 σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον. Αυτά είναι:
α) ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
β) ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
γ) ΑΒΑΞ
δ) INTRAKAT
Πλέον αναμένεται να δοθεί η ημερομηνία έναρξης του ανταγωνιστικού διαλόγου για το έργο προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός. Στη Β`φάση θα καθοριστεί το ακριβές αντικείμενο του έργου (διάλογος) και θα δοθούν οι δεσμευτικές προσφορές από όπου θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου. Με την εμπειρία που έχουμε από άλλα έργα ΣΔΙΤ, μέσα στο 2024 θα μπορέσει να τρέξει η Β` φάση και μέχρι το 2025 θα έχουμε ανακήρυξη του αναδόχου και υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ.
Η διάρκεια του έργου-ΣΔΙΤ έχει οριστεί σε 360 μήνες (30 χρόνια). Τα 4 πρώτα έτη αφορούν στην κατασκευή/αναβάθμιση των υποδομών των οδικών αξόνων και τα υπόλοιπα αφορούν στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης. Πρόκειται για ένα έργο που χαρακτηρίζεται αρκετά βατό καθώς δεν απαιτούνται μεγάλα τεχνικά έργα για σήραγγες και γέφυρες.
Ο διαγωνισμός-ΣΔΙΤ ξεκίνησε στις 6 Δεκεμβρίου 2022. Το κόστος με ΦΠΑ για τον άξονα Δράμα – Αμφίπολη είναι 248,54 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 200,43 εκατ. ευρώ).
Πρόκειται για έργο με το οποίο θα αναβαθμίσει την οδική σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία Οδό ενώ θα παρέχει και σύνδεση με τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης. Ο δρόμος θα έχει χαρακτηριστικά άξονα ταχείας κυκλοφορίας.
Το προφίλ του έργου
Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα αναβαθμίσει την κύρια αρτηρία αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους. Πιο αναλυτικά:
Α. Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων:
• Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους ~29.5 χλμ.
• Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους ~13.5 χλμ.
Οι ανισόπεδοι κόμβοι θα είναι οι ακόλουθοι:
• Α/Κ Μεσορράχης
• Α/Κ Παλαιοκώμης
• Α/Κ Μ. Σουλίου
• Α/Κ Ροδολίβους
• Α/Κ Πρώτης
• Α/Κ Ν. Μπάφρας
• Α/Κ (Ημικόμβος) Αγγίτη
• Α/Κ Μαυρολεύκης
• Α/Κ Περιφερειακής Δράμας
• Κ/Κ Δράμας (σύνδεση με το αστικό δίκτυο της Δράμας)
Β. Λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη συνολικού μήκους ~43 χλμ. και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.
Συνοπτικά ο ΙΦΣ θα αναλάβει τα ακόλουθα:
(α) την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών για τον Κατασκευαστικό Σχεδιασμό του έργου, με βάση τις διατιθέμενες από την αναθέτουσα αρχή μελέτες και τις προβλέψεις της με αριθ. πρωτ. οικ.196664/07-03-2012 Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για το τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη της οδού Δράμας – Αμφίπολης (χρόνος ισχύος 10 έτη) και της ΑΕΠΟ για το σύνολο του έργου, η οποία θα λάβει υπόψη την υφιστάμενη ΑΕΠΟ και η οποία θα εκδοθεί με μέριμνα και επίσπευση της Αναθέτουσας Αρχής και θα μεριμνήσει και επισπεύσει για τη λήψη όλων των απαραίτητων αδειών,
(β) την κατασκευή του σύνολο του αντικειμένου των μελετών του Κατασκευαστικού Σχεδιασμού με στόχο την πλήρη λειτουργική απόδοση και ετοιμότητα του Έργου,
(γ) τη χρηματοδότηση του έργου, όπως θα προκύψει βάσει του οριστικού σχεδιασμού, και
(δ) τη συντήρηση / λειτουργία (ελαφριά και βαριά) του προαναφερθέντος τμήματος όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης με αντάλλαγμα πληρωμές διαθεσιμότητας κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Bloomberg: Έρευνα στις ΗΠΑ για τις σχέσεις JPMorgan με hedge fund ιρανικών συμφερόντων
- ΗΠΑ: Στις καλένδες η ανακοίνωση της ποινής του Τραμπ για την πορνοστάρ Στόρμι Ντάνιελς
- Έκρηξη στους Αμπελόκηπους: Προφυλακιστέος ο Νίκος Ρωμανός – «Είμαι αθώος, μην με προφυλακίσετε»
- Ευρωπαϊκές αγορές: Έκλεισαν με κέρδη – Ράλι 17% από Games Workshop
- Καραμανλής: «Δεν αντιμετωπίζονται με πειθαρχικά μέτρα η άλλη γνώμη και η κριτική – Δεν με ενδιαφέρει η ΠτΔ»
- «Υπερηχητικό» μήνυμα Πούτιν στη Δύση: Ξεκινάμε τη μαζική παραγωγή του νέου πυραύλου Oreshnik
- AS Company: Στα 3,7 εκατ. ευρώ τα EBITDA το 9μηνο
- Σκυλακάκης: «Αρχές Δεκεμβρίου θα ανακοινωθούν τα μέτρα στήριξης για το ηλεκτρικό ρεύμα»
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις