Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 68.535,9 χιλιάδες τόνους έναντι 77.760,4 χιλιάδων τόνων κατά το β’ τρίμηνο του 2023
Μείωση 11,9% κατέγραψαν τα εμπορεύματα που διακινήθηκαν οδικά το β΄τρίμηνο του 2024, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) στο πλαίσιο της έρευνας οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ:
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, παρατηρείται μείωση 11,9% του βάρους των φορτίων / εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το β’ τρίμηνο του 2024 σε σχέση με το β’ τρίμηνο του 2023. Ειδικότερα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το β’ τρίμηνο του 2024 με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 68.535,9 χιλιάδες τόνους έναντι 77.760,4 χιλιάδων τόνων κατά το β’ τρίμηνο του 2023. Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 5.253.656,7 χιλιάδες το β’ τρίμηνο του 2024, σημειώνοντας αύξηση 1,1% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023 οπότε είχαν ανέλθει σε 5.194.111,1 χιλιάδες (Πίνακας 1, Γράφημα 1).
Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου με τόπο φόρτωσης την Ελλάδα (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων), από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων φορτίων το β’ τρίμηνο του 2024 έναντι του β’ τριμήνου του 2023, παρατηρείται αύξηση στις κατηγορίες «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» και «Εμπορεύματα σε παλέτες», με σημαντικότερη σε απόλυτες τιμές, στην κατηγορία «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 5.393,5 χιλ. τόνους, ενώ μείωση παρατηρείται στις κατηγορίες «Εμπορευματοκιβώτια», «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)», «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» και «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)», με σημαντικότερη σε απόλυτες τιμές, στην κατηγορία «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 9.416,4 χιλ. τόνους. Από την άποψη των τονοχιλιομέτρων, αύξηση παρατηρείται στις κατηγορίες: «Υγρά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)», «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» και «Εμπορεύματα σε παλέτες» με σημαντικότερη αύξηση σε απόλυτες τιμές στην κατηγορία «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 318.537,3 χιλ. τονοχιλιόμετρα, ενώ μείωση παρατηρείται στις υπόλοιπες κατηγορίες με σημαντικότερη, σε απόλυτες τιμές, στη κατηγορία «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 227.097,4 χιλ. τονοχιλιόμετρα (Πίνακας 2, Γράφημα 2).
Στον Πίνακα 3 παρουσιάζονται τα στοιχεία φορτώσεων κατά Μεγάλη Γεωγραφική Περιοχή, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων. Ειδικότερα, ποσοστό 44,0% των φορτώσεων πραγματοποιήθηκε στην Κεντρική Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 37,4% το β’ τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με το β’ τρίμηνο του 2023. (Γραφήματα 3 και 4).
Στον Πίνακα 4 παρουσιάζονται τα στοιχεία εκφορτώσεων κατά Μεγάλη Γεωγραφική Περιοχή, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων. Ειδικότερα, οι περισσότερες εκφορτώσεις (ποσοστό 43,9%) πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 36,5% το β’ τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με το β’ τρίμηνο του 2023. (Γραφήματα 5 και 6).
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Έκθεση ΕΣΕΕ: Στασιμότητα τζίρου και κερδών για το ελληνικό εμπόριο το 2024
- Νέος Γενικός Γραμματέας Υποδομών ο Δημήτρης Αναγνώπουλος
- Μητσοτάκης: Όχι με δανεικά η αμυντική θωράκιση της χώρας – Αυξήσεις και στους σωφρονιστικούς υπαλλήλους
- Έρευνα ΠΙΣ: Δυσαρεστημένο το 48,1% από τις υπηρεσίες Υγείας σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα
- Συνελήφθη για οπλοκατοχή ο Αντώνης Καφετζόπουλος – Αφέθηκε ελεύθερος
- Profile: Προϋπολογίζονται επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ την επόμενη 3ετία
- Tesla: Μειώθηκαν οι παραδόσεις οχημάτων στο α’ τρίμηνο – Βουτιά 5% για τη μετοχή
- ΑΔΜΗΕ: Δυο νέα μέλη από την κινεζική State Grid στο διοικητικό συμβούλιο
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις