Το κόστος του πρώτου οδικού έργου με τον ΦΠΑ είναι 310 εκατ. ευρώ και του δεύτερου 200 εκατ. ευρώ
Έντονο ενδιαφέρον εκδηλώθηκε για τα δύο μεγάλα οδικά έργα Ιωάννινα – Κακαβιά και Μακρακώμη – Τυμφρηστός.
Για το μεν πρώτο έργο Ιωάννινα – Κακαβιά προσφορές έδωσαν οι: ΑΒΑΞ, ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ – ΑΚΤΩΡ και ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ – ΕΚΤΕΡ – ΤΕΝΑ – ΕΡΕΤΒΟ, ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ – ΟΔΟΣ – ΙΝΤΕΡΚΑΤ – ΕΡΓΟΔΟΜΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑΣ.
Αντίστοιχα για το δεύτερο οδικό έργο Μακρακώμη – Τυμφρηστός οι: ΑΒΑΞ, ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ – ΑΚΤΩΡ, ΤΕΚΑΛ – TRACE – ΕΛΙΚΑ και ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ – ΕΚΤΕΡ – ΤΕΝΑ – ΕΡΕΤΒΟ, ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ – ΟΔΟΣ – ΙΝΤΕΡΚΑΤ – ΕΡΓΟΔΟΜΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑΣ.
Για το πρώτο οδικό έργο Ιωάννινα – Κακαβιά θα γίνει και αποσφράγιση των προσφορών, οπότε σύντομα θα γίνει γνωστός και ο ανάδοχος. Για το δεύτερο έργο Μακρακώμη – Τυμφρηστός σήμερα έχουμε την εκδήλωση ενδιαφέροντος και θα ακολουθήσει η δεύτερη φάση του διαγωνισμού όπου και θα ανακηρυχθεί ο ανάδοχος.
Ιωάννινα – Κακαβιά
Για το Ιωάννινα – Κακαβιά η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 54 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Εφόσον η σύμβαση υπογραφεί μέχρι το καλοκαίρι του 2024, τότε το έργο, χωρίς να υπολογίζονται πιθανές καθυστερήσεις, μπορεί να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2028.
Το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ είναι 310 εκατ. ευρώ, ενώ περιλαμβάνονται και επιπλέον 76 εκατ. ευρώ ως προαιρέσεις, για το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά και τις συνδέσεις με αεροδρόμιο και ΒΙΠΕ Ιωαννίνων. Συνολικά το κόστος ανέρχεται σε 386 εκατ. ευρώ.
Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή του τμήματος της Ιόνιας Οδού από τη συμβολή της με την Εγνατία Οδό μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Το έργο περιλαμβάνει δύο υποτμήματα: Ιωάννινα – Καλπάκι και Καλπάκι – Κακαβιά.
Το έργο περιμένει εδώ και δύο δεκαετίες και τώρα προσδοκά την υλοποίησή του. Με το Ιωάννινα – Κακαβιά, ολοκληρώνεται και η Ιόνια Οδός ως ένας κάθετος άξονας με αρχή το Αντίρριο και τέλος το συνοριακό πέρασμα της Κακαβιάς προς Αλβανία.
Μακρακώμη – Τυμφρηστός
Αφορά έργα στον άξονα Λαμία – Καρπενήσι και πιο συγκεκριμένα για το τμήμα Μακρακώμη – Τυμφρηστός μήκους 30χλμ. Το έργο θεωρείται μεγάλης σημασίας για την βελτίωση της σύνδεσης του Καρπενησίου με τη Λαμία και το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Οι χρόνοι μετακίνησης θα μειωθούν κατά περίπου 30 λεπτά διευκολύνοντας την την προσβασιμότητα της περιοχής.
Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 161,29 εκατ. ευρώ).
Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 54 μήνες από την υπογραφής της σύμβασης κατασκευής. Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από εθνικούς πόρους και αναλόγως υπάρχει πιθανότητα να χρηματοδοτηθεί από διαρθρωτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Bloomberg: Έρευνα στις ΗΠΑ για τις σχέσεις JPMorgan με hedge fund ιρανικών συμφερόντων
- ΗΠΑ: Στις καλένδες η ανακοίνωση της ποινής του Τραμπ για την πορνοστάρ Στόρμι Ντάνιελς
- Έκρηξη στους Αμπελόκηπους: Προφυλακιστέος ο Νίκος Ρωμανός – «Είμαι αθώος, μην με προφυλακίσετε»
- Ευρωπαϊκές αγορές: Έκλεισαν με κέρδη – Ράλι 17% από Games Workshop
- Καραμανλής: «Δεν αντιμετωπίζονται με πειθαρχικά μέτρα η άλλη γνώμη και η κριτική – Δεν με ενδιαφέρει η ΠτΔ»
- «Υπερηχητικό» μήνυμα Πούτιν στη Δύση: Ξεκινάμε τη μαζική παραγωγή του νέου πυραύλου Oreshnik
- AS Company: Στα 3,7 εκατ. ευρώ τα EBITDA το 9μηνο
- Σκυλακάκης: «Αρχές Δεκεμβρίου θα ανακοινωθούν τα μέτρα στήριξης για το ηλεκτρικό ρεύμα»
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις