Ως ξεχωριστή μάρκα έβγαλε στην παραγωγή τα πρώτα της αυτοκίνητα το 2018 όταν ανεξαρτητοποιήθηκε από τη Seat, καθώς μέχρι τότε την βλέπαμε με την ονομασία «Cupra» μόνο στα γρήγορα μοντέλα της ισπανικής εταιρείας.
Από τότε τα πράγματα άλλαξαν και το Cupra Formentor έγινε το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε αποκλειστικά από την νεοσύστατη εταιρεία, με τους σχεδιαστές να θέλουν να συνδυάσουν τις αρετές ενός SUV, ενός hatchback και ενός coupe. Και το κατάφεραν σε μεγάλο βαθμό, δημιουργώντας ένα μοντέλο που έχει πολλές δυνατότητες τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.
Με μήκος 4,45 μέτρα, πλάτος 1,83 μέτρα και ύψος 1,51 μέτρα, το μοντέλο δίνει ικανοποιητικούς χώρους και άνεση στους επιβάτες της καμπίνας. Με όμορφες σχεδιαστικές πινελιές καταφέρνει να κεντρίζει την ματιά των περισσοτέρων, μαγνητίζοντας την ματιά κυρίως των νέων ηλικιακά οδηγών. Το καπό είναι επιβλητικό και φουσκωμένο, διαθέτει μεγάλη μάσκα, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, από πλάγια ξεχωρίζουν οι έντονες γραμμές κυρίως στο πίσω μέρος, το μαύρο μαρσπιέ και πίσω διακρίνεται μια φωτεινή λωρίδα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα και επιβλητικός διαχύτης.
Το εσωτερικό εμπνέει μια πολυτέλεια, ενώ η ποιότητα των υλικών είναι κορυφαία. Υπάρχουν έξυπνες λεπτομέρειες όπως οι χάλκινες πινελιές στους αεραγωγούς, οι ραφές του ταμπλό και ο διακριτικός γραμμικός χρωματισμός LED κατά τη διάρκεια της νύχτας που ανεβάζει το επίπεδο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25” έχει καλά γραφικά και δίνει όλες τις πληροφορίες στο οδηγό, ενώ μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες του οδηγού.
Το μοντέλο της δοκιμής μας διάθετε μεγάλη οθόνη αφής των 12” με γρήγορη απόκριση και καλή συνδεσιμότητα. Υπάρχουν αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα, ενώ η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει πέντε ενήλικα άτομα ακόμη και για μεγάλο ταξίδι. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι 450 λίτρα που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Κάτω από το καπό υπάρχει ο γνωστός πλέον κινητήρας 1.5 TSi που αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής και διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με την κίνηση να δίνεται αποκλειστικά από τους μπροστινούς τροχούς. Από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100χλμ χρειάζεται 8.9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 204 χλμ./ώρα.
Η μέση κατανάλωση με ήρεμη οδήγηση βρίσκεται κάτω από τα 7 λίτρα/100χλμ, ενώ με λίγο γρήγορο τρόπο οδήγησης αυτή μπορεί να πάει κοντά στα 7,5 λίτρα/100χλμ. Αν τώρα στο σπορ πρόγραμμα αποφασίσεις να δεις τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, τότε με ευκολία μπορεί ο οδηγός να δει διψήφιο νούμερο κατανάλωσης.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής οδηγήσαμε το Formentor με διαφορετικούς τρόπους, αλλά αυτό που μας ενθουσίασε ήταν ο γρήγορος τρόπος οδήγησης. Οι στροφές, η ροπή, η σβέλτη μετακίνηση και η ανάρτηση έδωσαν όλα εκείνα τα στοιχεία για να απολαύσουμε την οδήγηση, ενώ μας πρόσφεραν ένα ασφαλές και ήρεμο ταξίδι.
Η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης, βρίσκονται σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο με αποτέλεσμα το ταξίδι να είναι ευχάριστο ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες. Διαθέτει ψηλή θέση οδήγησης και καλή περιφερειακή οπτική. Οι αναρτήσεις κάνουν καλά τη δουλειά τους, ανεβάζοντας στα ύψη την πρόσφυση, ενώ έδειξαν ότι μπορούν να διαχειριστούν ακόμη μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Είχαμε στη διάθεσή μας τρία οδηγικά προφίλ (Eco, Normal, Sport), επιλέγοντας κάθε φορά αυτό που θέλαμε και συμβάδιζε με τον τρόπο οδήγησής μας.
Εν κατακλείδι το Formentor, εκτός από την ξεχωριστή σχεδίασή του, προσφέρει ευχάριστη οδήγηση, με πολλά σπορ οδηγικά χαρακτηριστικά. Καλοστημένο και με όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού προσφέρει ασφαλή οδήγηση, ενώ παράλληλα δίνει και σε έναν οικογενειάρχη την ευκαιρία να έχει στη διάθεσή του ένα σπορ αυτοκίνητο για τις δικιές του στιγμές.
Η βασική έκδοση, αλλά και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τον κινητήρα 1.500 κ.εκ. ξεκινάει από τα 31.490 ευρώ. Τιμή που μπορεί να θεωρηθεί υψηλή, αλλά σίγουρα αποτελεί μια λογική πρόταση όταν έχουμε να κάνουμε με ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Πτωτικές τάσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
- Δυστύχημα Τεμπών: Απάντηση της Καρυστιανού μέσω Χ στην επίθεση Βόζενμπεργκ
- ΕΕΕΠ: Ερχονται αλλαγές στο τοπίο με τα “φρουτάκια” μετά τα παράπονα των επιχειρήσεων
- Motor Oil: Προσωρινό μέρισμα €0,3 ανά μετοχή
- Το μεγάλο “ραντεβού”: Μητσοτάκης, Καραμανλής, Σαμαράς θα βρεθούν στην ίδια εκδήλωση
- ΔΕΗ: Αλλαγή φρουράς στη θυγατρική της στη Β. Μακεδονία-Ποιος αναλαμβάνει CEO
- ΤΗΕΟΝ: Ισχυρή ζήτηση με νέες παραγγελίες για τον Οκτώβριο 2024
- Bιολάντα: Αύξησε τον τζίρο της 2023, επιθυμεί άνοδο στο πελατολόγιο και επέκταση σε νέες αγορές
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις