Επιχειρήσεις

Ο ”Τ” Factor των νέων αλυσίδων εστίασης: Ποιοι και πόσα επενδύουν, πού ανοίγουν καταστήματα

user4

Κέντρο, Βόρεια και Νότια Προάστια οι περιοχές στις οποίες στοχεύουν κατά κύριο λόγο

Ούτε μία, ούτε δύο, αλλά τρεις συν μία νέες αλυσίδες εστίασης ήρθαν μέσα σε τέσσερις μήνες στη χώρα μας, με τη μία – την Pizza Hut – να επιστρέφει, μετά τον κορονοιό και ύστερα από τέσσερα χρόνια απουσίας, δείχνοντας ότι παρά τη μειωμένη αγοραστική δυνατότητα, η εστίαση, και μάλιστα η branded, με τη σφραγίδα δηλαδή μιας γνωστής μάρκας, παραμένει ισχυρό επιχειρηματικό χαρτί, την ώρα που σε αρκετές περιπτώσεις ο ερχομός των νέων brands συνδυάζεται και με συνέργειες επί ελληνικού εδάφους.

Σύμφωνα με όσα δηλώνει στο Financial Report, ο Αντιπρόεδρος του ΕΕΑ Nίκος Κογιουμτσής «μετά από χρόνια κρίσης, όπου βλέπαμε αλυσίδες να φεύγουν από την Ελλάδα, πλέον δεν είναι κάτι που μας κάνει εντύπωση, καθώς το περισσότερο εισόδημα των επισκεπτών δαπανάται στο τρόφιμο, οπότε είναι εύλογο πλέον, και με δεδομένο ότι το κύμα τουρισμού στην πρωτεύουσα βαίνει συνεχώς αυξανόμενο, να επενδύουν οι ξένες αλυσίδες στη χώρα μας». Με βάση τα όσα αναφέρει, εξάλλου, ο επιχειρηματίας «έχουμε παρατηρήσει ότι αλυσίδες γρήγορου φαγητού και σούπερ μάρκετ με τα έτοιμα γεύματα κερδίζουν πλέον τη μερίδα του λέοντος πλέον σε ό,τι αφορά την κατανάλωση τροφίμου, αφήνοντας πίσω τα παραδοσιακά εστιατόρια σάλας».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Πρόεδρος Εστιατόρων και Συναφών Γιάννης Δαβερώνης, ο οποίος τονίζει ότι «το επιχειρείν στην εστίαση είναι ακριβό σπορ, καθώς όπως όλοι γνωρίζουμε υπάρχει δυσκολία στην εξεύρεση εργαζομένων και στο ποιοτικό real estate, ενώ υπάρχουν πολλοί περιορισμοί και έλεγχοι. Οπότε για να έρθουν οι ξένες αλυσίδες στη χώρα μας σημαίνει ότι έχουν σταθμίσει και εκτιμήσει το επιχειρηματικό περιβάλλον και την αυξανόμενη κατανάλωση, η οποία προέρχεται τόσο από τους εγχώριους καταναλωτές, αφού είναι πολλοί αυτοί που στρέφονται στο γρήγορο φαγητό εκτός σπιτιού, αλλά κυρίως στους ξένους επισκέπτες που κατακλύζουν ιδίως το κέντρο της Αθήνας και τα νησιά τα τελευταία χρόνια».

O Γιάννης Δαβερώνης

Για τον κ. Δαβερώνη, εξάλλου, το ιστορικό κέντρο της Αθήνας και τα νότια Προάστια είναι περιοχές ειδικά που επωφελούνται από την άφιξη των νέων διεθνών αλυσίδων περισσότερο από άλλα σημεία της πρωτεύουσας, ενώ η κίνηση αυξάνεται σε σημαντικό βαθμό από το Πάσχα και μετά.

Σημειώνεται, δε, ότι σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σε 21,13 δισ. ευρώ ανήλθε το 2024 ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων στους κλάδους των καταλυμάτων και των υπηρεσιών εστίασης, σημειώνοντας αύξηση 5,8% σε σχέση με το 2023, όπου είχε ανέλθει σε 19,97 δισ. ευρώ. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων του κλάδου των Υπηρεσιών Εστίασης το έτος 2024 ανήλθε σε 10,1 δις ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 2,4% σε σχέση με το έτος 2023, όπου είχε ανέλθει σε 9.8 δις ευρώ.

Με άρωμα Μεξικού η νέα επιχειρηματική κίνηση

Πιο πρόσφατη άφιξη, η οποία ετοιμάζεται, είναι η αλυσίδα εστιατορίων Taco Bell, εμπνευσμένη από τη μεξικάνικη κουζίνα, που θα κάνει την πρεμιέρα της στην Αθήνα μέσα στο καλοκαίρι, πιθανότατα σε κατάστημα στο κέντρο της Αθήνας, μια επένδυση, η οποία φέρεται συνολικά να πλησιάσει το 0,5 εκατ. ευρώ. Μετά τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος υπάρχουν σκέψεις για δεύτερο, στα Νότια Προάστια, αναλόγως την πορεία του πρώτου. Η ιστορία του brand πηγαίνει πολύ πίσω, στο 1962, όταν έγινε η ίδρυση του πρώτου καταστήματος στην Καλιφόρνια από τον Glenn Bell. Πλέον η μάρκα, η οποία είναι συνυφασμένη με το γρήγορο μεξικάνικο φαγητό έχει παρουσία σε πάνω από 50 χώρες του κόσμου, με πάνω από 8300 σημεία. Στην Ελλάδα έρχονται μέσω της Yum! Brands, η οποία άνοιξε στις αρχές του 2025 ξανά την Pizza Hut στο Παγκράτι.

O David Gibbs, CEO της Yum!Brands

Pizza Hut: Σκέψεις για δεύτερο κατάστημα

Υπενθυμίζεται ότι στο κατάστημα όπου στεγάζονταν το ιστορικό καφέ ”Λέντζος” στο Παγκράτι, με τη μυστική θρυλική συνταγή του φραπέ, ήταν που άνοιξε ξανά στις αρχές του 2025, η πρώτη Pizza Hut στη νέα της εποχή, τέσσερα χρόνια μετά την αποχώρησή της από την Ελλάδα, εν μέσω κορονοιού. Σχεδόν πέντε μήνες μετά από την έναρξη της δεύτερης εποχής της, πηγές από την εταιρεία αναφέρουν ότι επίκειται και το άνοιγμα δεύτερου καταστήματος, είτε στα Βόρεια είτε στα Νότια Προάστια, ενώ δεν αποκλείεται και παρουσία σε μεγάλη ελληνική πόλη.

Τη νέα εποχή της Pizza Hut στην Ελλάδα διαχειρίζεται ο ο κυπριακός όμιλος PHC, ο οποίος διαχειρίζεται περίπου 120 εστιατόρια σε Ελλάδα και Κύπρο, έχοντας τα δικαιώματα από την Yum! Brands. Ο όμιλος έχει, ήδη, παρουσία στη χώρα μας πάνω από δεκαετία με το brand Wagamama, με τρία σημεία, στο Golden Hall, στην Κηφισιά και πρόσφατα και στο κέντρο της Αθήνας. Επικεφαλής του ομίλου PHC είναι ο Κύπριος επιχειρηματίας, Λύσσανδρος Ιωάννου, ενώ ο συγκεκριμένος όμιλος αντιπροσωπεύει μεγάλα brands όπως Pizza Hut, Paul, Burger King, Jame’s Italian, Caffè Nero, Wagamama και άλλες. Έχει, δε, δίκτυο με 120 καταστήματα με κύκλο εργασιών σε Κύπρο – Ελλάδα που υπερβαίνει τα 120 εκατομμύρια ευρώ και απασχολεί πάνω από 3.000 άτομα προσωπικό.

John Wing: Μετά τη Νέα Σμύρνη αναζήτηση και άλλου σημείου

Δεν είναι μόνο, όμως, οι ξένες εταιρείες που τολμούν εκ νέου στην Ελλάδα, καθώς με την υπογραφή της εταιρείας Fanatics, στην οποία υπάγεται το brand πίτσας Pizza Fan, ξεκίνησε στις αρχές της χρονιάς το νέο brand εστίασης με την ονομασία John Wing. Πρόκειται για μια νέα γαστρονομική πρόταση της Fanatics με βάση, αυτή τη φορά, το κοτόπουλο, με το πρώτο κατάστημα να βρίσκεται στη Νέα Σμύρνη, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλα μέσα στο 2025 σε διάφορες περιοχές της Αθήνας. Εξάλλου, μέσα στην τρέχουσα χρονιά επιφυλάσσει και άλλες εκπλήξεις στους φίλους του γρήγορου φαγητού, καθώς μέσα στο πρώτο εξάμηνο αναμένεται να λανσαριστεί ακόμα μια επωνυμία, το Grill Bill, το οποίο θα εστιάζει στο χάμπουργκερ.

Συνολικά, από την εταιρεία προγραμματίζονται για τα επόμενα χρόνια επενδύσεις 8 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του εξοπλισμού, με το 2025 να είναι η χρονιά που η Pizza Fan θα έκανε 100 τα σημεία πώλησής της. Αξίζει να σημειωθεί ότι η «Φανάτικς Πίτσα» (Pizza Fan) έκλεισε το 2023 με τζίρο €46,26 εκατ. και αύξηση 7,77% από το 2022, ενώ σε σχέση με το 2024, οι εκτιμήσεις από τη διοίκηση μιλούν για ανάπτυξη που θα προσεγγίσει τα διψήφια ποσοστά. Το μικτό της αποτέλεσμα πέρυσι ενισχύθηκε κατά 15,1%, στα €16,65 εκατ., τα προ φόρων κέρδη κατά 18,77% στα €2,21 εκατ. και η καθαρή της κερδοφορία σε ποσοστό 11,23%, στα €1,61 εκατ.

Και μία έφυγε…

Από την άλλη πλευρά, είναι και κάποιες ξένες αλυσίδες που αποχωρούν. Όπως η Franco Manca, αλυσίδα εστίασης από τη Μεγάλη Βρετανία με έμφαση στην πίτσα, η οποία όσο αθόρυβα ήρθε το 2021, με δύο καταστήματα σε Περιστέρι και Φιλαδέλφεια, έτσι και αποχώρησε, στις αρχές του 2024, χωρίς να δοθεί κάποια επίσημη αιτιολογία.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu