Επιχειρήσεις

Ο οδικός άξονας Μπράλος – Άμφισσα με ανάδοχο την Άβαξ εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2021 – 2027

Η προσφορά της Άβαξ ήταν 207,1 εκατ. ευρώ, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 230,24 εκατ. ευρώ (αμφότερα τα ποσά χωρίς ΦΠΑ) – Η έναρξη των εργασιών υπολογίζεται προς το τέλος του έτους και η διάρκειά τους 4,5 χρόνια

Οριστικοποιήθηκε η χρηματοδότηση της κατασκευής του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα, μετά την αποστολή του σχετικού εγγράφου από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών προς το Υποδομών και Μεταφορών.

Κατόπιν τούτου εγκρίθηκε η ένταξη της Πράξης «Οδικό Τμήμα Μπράλος – Άμφισσα του άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο (Μπράλος – Αρχή Παράκαμψης Γραβιάς και Ι/Κ Μεταλλείων Βωξίτη – Άμφισσα)» στο Πρόγραμμα «Μεταφορές» 2021-2027».

Η Πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Η συνολική διαθέσιμη συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 262.189.896 ευρώ.

Η σύμβαση για το εν λόγω έργο με τον ανάδοχο, την Άβαξ, έχει υπογραφεί τον περασμένο Φεβρουάριο. Η προαναφερόμενη κατασκευαστική εταιρεία είχε δώσει προσφορά για το έργο 207,1 εκατ. ευρώ, ενώ ο προϋπολογισμός του ήταν 230,24 εκατ. ευρώ (αμφότερα τα ποσά χωρίς ΦΠΑ).

Η έναρξη της κατασκευής τoύ νέου αυτοκινητόδρομου τοποθετείται στο τελευταίο δίμηνο του τρέχοντος έτους, αφού ολοκληρωθούν οι αναγκαίες μελέτες.

Το Μπράλος – Άμφισσα αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα-  Αντίρριο και η υλοποίηση του ανοίγει τον δρόμο για την μελλοντική ολοκλήρωση και των άλλων τμημάτων που χρήζουν αναβάθμισης.

Ο διαγώνιος άξονας ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία-Καρδίτσα-Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα), την Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Πάτρα – Πύργος).

Ειδικότερα, αφορά στη μελέτη και κατασκευή των οδικών υποτμημάτων, από τον Μπράλο (χ.θ. 0+000) μέχρι την Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (χ.θ. 7+300) και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη (χ.θ. 14+000) έως την Άμφισσα (χ.θ. 30+700), μήκους περίπου 24 χλμ

Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η μελέτη και κατασκευή δύο σηράγγων (Σ1 μήκους 2.225μ. και Σ2 μήκους 2.485μ.), επτά γεφυρών, έξι ισόπεδων κόμβων (I.K.1Α (Μπράλος – Παλαιοχώρι), Ι.Κ.1Β (Μπράλος – Παλαιοχώρι), Ι.Κ.2 (Σ.Σ. Μπράλου), Ι.Κ.3 (Γραβιάς), Ι.Κ.6 Βίνιανης και Ι.Κ.7 Ελαιώνα), δύο Άνω Διαβάσεων, δύο Κάτω Διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παρόδιων χρήσεων.

Στην πράξη επίσης περιλαμβάνονται και όλες οι απαιτούμενες υποστηρικτικές δράσεις όπως οι απαλλοτριώσεις, μετατοπίσεις – αποκαταστάσεις δικτύων ΟΚΩ και συνδέσεις με αυτά, αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες καθώς και υπηρεσίες συμβούλου για τον έλεγχο των μελετών του Αναδόχου κατασκευής του έργου.

Η διάρκεια των εργασιών είχε οριστεί σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu