Ελλάδα

Ο Μητσοτάκης πήγε Γλυφάδα για το «πρώτο κουδούνι», αλλά οι δάσκαλοι ήταν «στα κάγκελα»

Για τα κινητά των μαθητών στην τσάντα, έλεγε ο πρωθυπουργός, για ακατάλληλα κτίρια, συγχωνεύσεις τμημάτων, κενά εκπαιδευτικών και μισθούς πείνας, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας

Το πρώτο κουδούνι της φετινής σχολικής χρονιάς βρίσκει όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ανήσυχη, προβληματισμένη αλλά και οργισμένη, τόσο για την εκπαιδευτική πραγματικότητα που διαμορφώνεται, όσο και για τα μεγάλα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα που απασχολούν κάθε οικογένεια». Αυτό υπογραμμίζει η ΔΟΕ (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας), καταγγέλλοντας «την κυβέρνηση και τον “εξαφανισμένο” υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη», ότι «όσο κι αν πασχίζουν να παρουσιάσουν μια ψεύτικη εικόνα κανονικότητας ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, είναι βαριά εκτεθειμένοι σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και εργαζόμενους-γονείς».

Την ίδια ώρα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μαζί με τον υπ. Παιδείας, παρέστη το πρωί στην τελετή αγιασμού για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας, σε ένα κλίμα ευφορίας. 

«Αγαπητά μου παιδιά, αγαπητοί γονείς, αγαπητοί δάσκαλοι, κ. Υπουργέ, κ. Δήμαρχε», ξεκίνησε το λόγο του ο πρωθυπουργός.

«Επιτρέψτε μου καταρχάς από καρδιάς να σας ευχηθώ να έχουμε μια καλή χρονιά, γεμάτη χαμόγελα, γεμάτη αγάπη για τη γνώση, μια χρονιά η οποία θα σας επιτρέψει, στην καθεμία και στον καθένα ξεχωριστά, να προοδεύσετε, αλλά πάνω απ΄ όλα να χαρείτε το σχολείο και τη διαδικασία της γνώσης.

Κύριε Δήμαρχε, θέλω να σας συγχαρώ από καρδιάς για την πολύ σημαντική δουλειά την οποία έχετε κάνει, όχι μόνο εδώ στο 2ο Δημοτικό Σχολείο, αλλά σε όλα τα σχολεία της Γλυφάδας. Είστε ένας Δήμαρχος ο οποίος έχει αποδείξει έμπρακτα ότι θέλετε να επενδύσετε στις υποδομές της εκπαίδευσης, αναβαθμίζοντας τα σχολεία, προσθέτοντας κλιματιστικά -άκουσα πολλά χειροκροτήματα από τα παιδιά για τα κλιματιστικά-, βάζοντας ασανσέρ, φτιάχνοντας ωραία γηπεδάκια, τα οποία έμαθα ότι είναι ανοιχτά για το Σαββατοκύριακο για τα παιδιά της γειτονιάς.

Ξέρω πολύ καλά ότι δεν είναι όλα τα σχολεία της χώρας -και να το ακούσετε αυτό παρακαλώ πολύ, ειδικά τα παιδιά και οι γονείς-, δεν είναι όλα τα σχολεία της χώρας όπως είναι το 2ο Δημοτικό, θέλουμε όμως όλα τα σχολεία της χώρας να γίνουν σαν το 2ο Δημοτικό από πλευράς υποδομών.

Και ειδικά για τα παιδιά της Ε’ και της ΣΤ’ Δημοτικού, γνωρίζω ότι έχουμε ακόμα κάποιες εκκρεμότητες σχετικά με τους διαδραστικούς πίνακες. Οι διαδραστικοί πίνακες, θα το δείτε και εσείς στην πράξη, είναι μία μεγάλη καινοτομία. Θα δείτε ένα τελείως διαφορετικό μάθημα. Έχετε ήδη κάποιους, θα έρθουν και οι υπόλοιποι. Έχουμε τοποθετήσει 30.000 τέτοιους πίνακες σε όλα τα σχολεία της χώρας και απομένουν 6.000 ακόμα. Θα μπουν μέχρι το τέλος του έτους.

Θέλω και πάλι, γιατί δεν θέλω να μακρηγορήσω, να σας ευχηθώ να έχουμε και να έχετε μια καλή χρονιά, να συγχαρώ τις δασκάλες και τους δασκάλους σας και όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους γονείς σας και τον Σύλλογο Γονέων, ο οποίος παίζει πάντα έναν ενεργό ρόλο, μαζί με το διδακτικό προσωπικό και μαζί με τον Δήμαρχο, έτσι ώστε το σχολείο αυτό να γίνεται ακόμα καλύτερο.

Και τελειώνοντας, να σας ζητήσω μια μεγάλη χάρη: θέλω να κάνουμε μία συμφωνία, και αναφέρομαι ειδικά στα μεγαλύτερα παιδιά, αυτά τα οποία μπορεί να έχετε ήδη κινητό τηλέφωνο, να συμφωνήσουμε ότι την ώρα που είμαστε στο σχολείο το κινητό είναι στην τσάντα. Να το συμφωνήσουμε αυτό; Θα το συμφωνήσουμε και να μας βοηθήσουν και οι γονείς και οι δάσκαλοι σε αυτή την κατεύθυνση.

Να είστε καλά, ευχαριστώ πάρα πολύ, να έχετε μια καλή χρονιά», ανέφερε ο Πρωθυπουργός απευθυνόμενος στους δασκάλους, τα παιδιά και τους μαθητές.

«Αντηχώντας όσα είπε ο Πρωθυπουργός, είμαστε εδώ στη Γλυφάδα γιατί η δουλειά που έχει κάνει ο Δήμος Γλυφάδας, ο Δήμαρχος, στις σχολικές υποδομές είναι αυτό που θέλουμε να δούμε να γίνεται σε όλη τη χώρα μέσα από το πρόγραμμα “Μαριέττα Γιαννάκου”. Θα επενδύσουμε στα σχολεία μας. Κάθε χρόνο θα προσπαθήσουμε να είμαστε καλύτεροι, με περισσότερους μόνιμους εκπαιδευτικούς, με καλύτερες σχολικές υποδομές. Να ξέρετε ότι είστε η μεγαλύτερή μας επένδυση για το μέλλον», επισήμανε από την πλευρά του ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης.

«Είναι μεγάλη τιμή να σας φιλοξενούμε σήμερα εδώ, στον αγιασμό των σχολείων μας. Την ψυχή μας καταθέτουμε, την καρδιά μας για τα παιδιά μας, καθημερινά στην πόλη μας. Πρώτα απ’ όλα για τα σχολεία και τους παιδικούς σταθμούς αλλά και για τους χώρους που παίζουν τα παιδιά, για τους χώρους που αθλούνται τα παιδιά», σημείωσε ο Δήμαρχος Γλυφάδας Γιώργος Παπανικολάου.

Ο πρωθυπουργός είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με μαθητές, δασκάλους και γονείς καθώς και να ενημερωθεί από τη Διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Γλυφάδας Μαρουσώ Χανιώτη για τα προγράμματα που υλοποιεί το σχολείο, το οποίο εφαρμόζει την αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου από την περίοδο 2021-22.

Οι δάσκαλοι καταγγέλλουν ελλείψεις, ακατάλληλα κτίρια και μισθούς πείνας

 «Η καλπάζουσα ακρίβεια στα βασικά είδη, οι καθηλωμένοι μισθοί μετά και τις περσινές αυξήσεις-κοροϊδία, οι πρόσθετες δυσκολίες της διαβίωσης για τους/τις συναδέλφους/φισσες που υποχρεώνονται να υπηρετήσουν σε σχολεία μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, μας φέρνουν αντιμέτωπους με την ακραία φτώχεια. Την ίδια στιγμή οι εκπαιδευτικοί και όλοι οι εργαζόμενοι βλέπουμε εκατομμύρια ευρώ να διαφημίζονται από τα πλεονάσματα και τα κέρδη μεγάλων εταιρειών, αλλά για εμάς “οι αντοχές της οικονομίας” δεν έχουν ούτε ευρώ!» τονίζει σε ανακοίνωσή της η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ).

Όπως σημειώνουν οι δάσκαλοι, οι φιέστες που διοργάνωσαν στο Μέγαρο Μαξίμου, με τις 11 «αλλαγές» που παρουσίασαν, προφανώς και δεν «ακουμπούν καν» κανένα από τα σοβαρά και επείγοντα προβλήματα των σχολείων, ενώ παρά τα επικοινωνιακά παιχνίδια δεν πρόκειται να κρύψουν:

«- Την ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση που προωθεί η πολιτική των συγχωνεύσεων-συμπτύξεων. Με αυθαίρετες οδηγίες η παραπλανητική εγκύκλιος Κατσαρού στοχεύει στην εξοικονόμηση προσωπικού παραβιάζοντας ακόμα και την υπάρχουσα νομοθεσία σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών/τριών. Έτσι προωθείται, με βαθιά αντιπαιδαγωγικό και καθαρά λογιστικό τρόπο, η μείωση των τμημάτων, η βίαιη δημιουργία τμημάτων 25 μαθητών/τριών και οι περικοπές εκπαιδευτικού προσωπικού για τη νέα σχολική χρονιά. Η απάντηση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. στους δίκαιους αγώνες των εκπαιδευτικών και των γονιών είναι ο αυταρχισμός και η καταστολή, όπως την βιώσαμε στη μεγάλη κινητοποίηση έξω από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. στις 4 του Σεπτέμβρη με γκλοπ και χημικά απέναντι ακόμα και σε μικρά παιδιά.

– Τις ακατάλληλες και σε πολλές περιπτώσεις, επικίνδυνες σχολικές υποδομές, πολλές από τις οποίες έχουν πάνω από 20 χρόνια να ελεγχθούν για την αντοχή τους στον σεισμό. Με τα περιστατικά τραυματισμών εκπαιδευτικών και μαθητών να πληθαίνουν κάθε χρόνο. Τους χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες που κάνουν μάθημα σε νοικιασμένα κτίρια, σε κοντέινερ, σε αίθουσες που πέφτουν σοβάδες και διάλειμμα σε ασυντήρητα προαύλια – παγίδες. Τα σχολεία που «πνίγονται» στην πρώτη μπόρα και «σκάνε» χωρίς έναν ανεμιστήρα σε κάθε ζέστη!

– Τα μεγάλα κενά και τις ελλείψεις, παρά τους διορισμούς που πανηγυρίζει η Κυβέρνηση, οι οποίοι δεν καλύπτουν τις στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων, όταν οι συνταξιοδοτήσεις και αποχωρήσεις των τελευταίων χρόνων ξεπερνούν τους 56.000 εκπαιδευτικούς! Όταν  πέρσι διορίστηκαν σχεδόν 28.000 αναπληρωτές μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

– Τους εκπαιδευτικούς που κοιμούνται σε αυτοκίνητα και σκηνές σε διάφορες περιοχές της χώρας εν έτει 2024! Δε γίνεται να ξοδεύουν υπέρογκα ποσά (μέχρι και 100 ευρώ τη μέρα) σε ξενοδοχεία και σπίτια βραχυχρόνιας μίσθωσης και ο μισθός τους να μπαίνει στην καλύτερη περίπτωση μετά από 40 μέρες (αναπληρωτές). Τη στιγμή που τα απλά μαθηματικά βγάζουν «τη λυπητερή»… και λένε ότι τουλάχιστον τα 2/3 (ίσως και παραπάνω…) του πενιχρού μισθού των εκπαιδευτικών είναι για να μπορούν να έχουν ένα σπίτι να μείνουν και να υπάρχει ρεύμα και νερό μέσα σε αυτό.

– Τους μισθούς πείνας των 776 ευρώ στους νεοδιόριστους, πιο λίγο και από τον βασικό μισθό στον ιδιωτικό τομέα! Οι εκπαιδευτικοί έχουμε χάσει πάνω από 6 (!) μισθούς στις συνολικές ετήσιες απολαβές μας τα τελευταία 12 χρόνια. Αν συνυπολογίσουμε την κατάργηση δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και επιδομάτων αδείας (13 ου και 14 ου μισθού), η συνολική ετήσια μείωση είναι πάνω από 42%. Αν προσθέσουμε και το πάγωμα του ΜΚ 2016 – 2017, η μείωση προσεγγίζει το 45%. Η αγοραστική δύναμη του μισθού μας είναι σε επίπεδα του τέλους της δεκαετίας του 1990».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu