Ενέργεια

Ο ΔΕΔΔΗΕ έκανε Οδύσσεια την αλλαγή παρόχου σε καταναλωτή

Ευθύνες σε ΔΕΔΔΗΕ και Protergia απέδωσε η Ρυθμιστική Αρχή (ΡΑΑΕΥ)

Με απόφαση, η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ), δέχεται καταγγελία καταναλωτή για την μη τήρηση των υποχρεώσεων του ΔΕΔΔΗΕ κατά τη διαδικασία αλλαγής προμηθευτή και επιρρίπτει ευθύνες και κυρώσεις στον Διαχειριστή.

Φαίνεται πως η ΡΑΑΕΥ επιτέλους επέρριψε ευθύνες στο ΔΕΔΔΗΕ για τη μη τήρηση των υποχρεώσεών του απέναντι σε καταναλωτές, αν και σε μεμονωμένη περίπτωση, την ώρα που τα προβλήματα με τον Διαχειριστή όλο και πληθαίνουν, όπως ανέδειξε σε προηγούμενο ρεπορτάζ του το Financial Report.

Η καταγγελία

Η καταγγελία αφορούσε τρεις  εταιρείες τον ΔΕΔΔΗΕ, την Protergia και την Elpedison. Συγκεκριμένα, για τον καταγγέλλοντα ο ΔΕΔΔΗΕ δεν έπραξε τις απαραίτητες για τον καταναλωτή ενέργειες στα πλαίσια της διαδικασίας αλλαγής παρόχου από την Protergia στην Elpedison, ενώ ο καταναλωτής επιρρίπτει ευθύνες και στις εταιρίες καθώς παραβίασαν το δικαίωμά του «στην ελεύθερη επιλογή Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας».

Παράλληλα, και οι δυο εταιρίες έπραξαν λανθασμένα αφού η μετάβαση από τον έναν προμηθευτή στον άλλον δεν έγινε ομαλά, ενώ η διαδικασία και η ταλαιπωρία στην οποία υποβλήθηκε ο καταγγέλων για την αλλαγή παρόχου αναφέρεται χαρακτηριστικά. Ειδικότερα, τόσο η Protergia όσο και η Elpedison δεν έστειλαν ορθώς τους λογαριασμούς στον καταγγέλοντα καταναλωτή μετά το αίτημα αλλαγής παρόχου, ενώ ακόμα αναφέρεται και συνομιλία με υπάλληλο καταστήματος της πρώτης, ο οποίος αναληθώς είπε ότι η Elpedison έχει εξαγοραστεί από αυτή, θέτοντας τον καταναλωτή σε μεγαλύτερη ταλαιπωρία.

Σχετικά λοιπόν με την καταγγελία, ο Ρυθμιστής αναφέρει στην αρχή χαρακτηριστικά τα εξής:

«Ο Διαχειριστής ενδεχομένως δεν άσκησε αποτελεσματικά τις κατά νόμο αρμοδιότητές του όσον αφορά στις υποχρεώσεις που υπέχει κατά τη διαδικασία αλλαγής Προμηθευτή, συμβάλλοντας στην εν γένει ταλαιπωρία που υπέστη ο Καταγγέλλων».

Η απόφαση

Η τελική απόφαση όσον αφορά τον ΔΕΔΔΗΕ, ήταν να επιρρίψει ευθύνες και να επιβάλει την κύρωση της σύστασης για να τηρεί με συνέπεια τις υποχρεώσεις του κατά τη διαδικασία υλοποίησης των δηλώσεων αλλαγής παρόχου, κάτι το οποίο δεν έκανε αυτή τη φορά.

Όσον αφορά τις εταιρίες, ο Ρυθμιστής παραπέμπει τον καταγγέλλοντα και την Protergia «να αξιολογήσουν το ενδεχόμενο αξιοποίησης της υπηρεσίας ενεργειακής διαμεσολάβησης που παρέχει η πλατφόρμα «ENOMOS» της ΡΑΑΕΥ» , για «φιλική διευθέτηση» της μεταξύ τους διαφοράς, στο πλαίσιο του αιτήματος στην πλατφόρμα παραπόνων της Αρχής «MyRae».

Μαριάνθη Πελεκανάκη

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu