Επιχειρήσεις

Νίκος Τσάκος: Χρονιά ρεκόρ για την ΤΕΝ το 2022 με κέρδη 204,2 εκατ. δολάρια

«Χρυσό» αποδείχθηκε το 2022 για την εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά Tsakos Energy Navigation συμφερόντων Νίκου Τσάκου.

_x000D_

Ειδικότερα η εταιρεία κατέγραψε:

_x000D_

    _x000D_
  • Έσοδα έτους στα 860 εκατ. δολάρια και κέρδη ρεκόρ 204,2 εκατ. δολαρίων (EPS στα 6,02 δολάρια για το 2022)
  • _x000D_

  • 240% αύξηση του ετήσιου EBITDA
  • _x000D_

  • 140% αύξηση του μερίσματος κοινών μετοχών 
  • _x000D_

  • Δυναμική ανανέωση του στόλου – Ενισχύει τη δραστηριότητα πώλησης και αγοράς
  • _x000D_

  • Τα ισχυρά θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς παραμένουν
  • _x000D_

  • Πάνω από 1,2 δισ. δολάρια έσοδα από ναυλοσύμφωνα.
  • _x000D_

_x000D_

Τα θετικά θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς και τα συνεχιζόμενα γεωπολιτικά γεγονότα διατήρησαν μια ισχυρή αγορά καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022 και είχαν ως αποτέλεσμα ο στόλος της TEN να αποφέρει 860 εκατ. δολάρια από ταξίδια ή 314 εκατ. δολάρια υψηλότερα από ό,τι το 2021, ποσοστό αύξησης 173,8%.

_x000D_

Με τα συνολικά έξοδα να είναι μόλις 4% υψηλότερα από το επίπεδο του 2021, τα προκύπτοντα λειτουργικά έσοδα για το 2022 ήταν 256 εκατ. δολάρια ή 290 εκατ. δολάρια καλύτερα από ό,τι το επίπεδο του προηγούμενου έτους.

_x000D_

Σύμφωνα με την παραπάνω τάση, τα καθαρά κέρδη σκαρφάλωσαν στα 204,2 εκατ. δολάρια ή 6,02 δολάρια ανά μετοχή.

_x000D_

Με σχεδόν ίδιο μέσο αριθμό πλοίων με το 2021, περίπου 66, ο μέσος ημερήσιος Χρόνος Ισοδύναμο Ναύλωσης ανά πλοίο για το 2022 ήταν κατά μέσο όρο 30.399 δολάρια, 78% υψηλότερος από το 2021 μέσο όρο των 17.037 δολαρίων.

_x000D_

Τα λειτουργικά έξοδα του στόλου παρουσίασαν πιέσεις που σχετίζονται με τον πληθωρισμό, κυρίως στο πλήρωμα, τις ασφάλειες και τα έξοδα λιπαντικών που ανέρχονται σε περίπου 10%, τα οποία απορροφήθηκαν από τις θετικές ταμειακές ροές που δημιουργήθηκε από τα έσοδα και από άλλες πηγές μετρητών, συμπεριλαμβανομένης της εξόφλησης των συμβάσεων ανταλλαγής επιτοκίων.

_x000D_

Τα ημερήσια λειτουργικά έξοδα ανά πλοίο παρέμειναν ανταγωνιστικά στα 8.467 δολάρια.

_x000D_

Τα έξοδα ταξιδιού το 2022 αυξήθηκαν αντίστοιχα, καθώς ένας σημαντικός αριθμός πλοίων συνέχισε να δραστηριοποιούνται στην αγορά spot, προκειμένου να επωφεληθούν από τους ισχυρούς ναύλους με κόστος τα υψηλότερα παγκόσμια τιμών καυσίμων.
Οι αποσβέσεις ήταν κάπως χαμηλότερες σε σύγκριση με το 2021 και ανήλθαν σε 141 εκατ. δολάρια.

_x000D_

Δεν υπήρχαν σημαντικές μη ταμειακές δαπάνες απομείωσης το 2022, σε αντίθεση με το 2021 όπου οι εν λόγω δαπάνες ανήλθαν σε 86,4 εκατ. δολάρια.

_x000D_

Οι τόκοι και τα χρηματοοικονομικά έξοδα αυξήθηκαν κατά περίπου 19 εκατ. δολάρια ως αποτέλεσμα των παγκόσμιων επιτοκίων αυξήσεις που είναι απαραίτητες για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του πληθωρισμού.

_x000D_

Το προσαρμοσμένο EBITDA κατά το έτος ανήλθε σε περίπου 396 εκατ. δολάρια, με αποτέλεσμα αύξηση 240% σε σύγκριση με τα 115 εκατ. δολάρια προσαρμοσμένα EBIDTA του 2021.

_x000D_

Η εταιρεία θα καταβάλλει ετήσιο μέρισμα 0,60 δολάρια ανά κοινή μετοχή, το 50% του οποίου θα καταβληθεί τον Ιούνιο του 2023 και το 50% τον Δεκέμβριο του 2023. Αυτό θα φέρει το συνολικό ποσό του μερίσματος που θα καταβληθεί από την εισαγωγή στο NYSE το 2002 σε πάνω από 500 εκατομμύρια δολάρια.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu