Επιχειρήσεις

Nielsen: Θετικά κινήθηκε το οργανωμένο λιανεμπόριο το A’ 6μηνο, πλην Αττικής

Θετικά σε αξία, στο +1,1% κινήθηκε το οργανωμένο λιανεμπόριο (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών, καθώς και του discount καναλιού) κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 (στοιχεία YTD έως 27 Ιουνίου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen. Τα ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθά  (FMCGs) στο σύνολό τους παρουσιάζουν παρόμοια τάση, στο +1,0%. 

_x000D_

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων,  τα τρόφιμα & ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +2,3%, ενώ  οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία, σε σχέση με το 2020, κατά -3,5% & -2,1% αντίστοιχα.

_x000D_

Το σύνολο των κατηγοριών bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση στο +10,3%, η οποία σχετίζεται κυρίως με το διάστημα όπου το λοιπό λιανεμπόριο βρισκόταν σε αναστολή λειτουργίας, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσιάζουν οριακή μείωση στο -0,5%.

_x000D_

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500 τ.μ. (hypermarkets) εξακολουθούν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξησητης τάξεως του +8,2% στις πωλήσεις τους. Σε ρυθμό ανάπτυξης, ωστόσο αρκετά πιο μετριοπαθή, ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. , στο +1,5%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.

_x000D_

Στο επίπεδο των επιμέρους γεωγραφικών περιοχών η Αττική είναι η μοναδική περιφέρεια, που παρουσιάζει αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης, στο -0,9%, ενώ αντίθετα η Πελοπόννησος αναπτύσσεται συγκριτικά πιο θετικά, με +5,8%.   

_x000D_

Για το σύνολο του εξαμήνου εξακολουθούν οι κατηγορίες των αλκοολούχων ποτών να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης (ενδεικτικά αναφέρονται το ουίσκι με 32,5%, το ρούμι με 27,5, καθώς και τα κρασιά με 24,3). Στον αντίποδα, κατηγορίες τροφίμων, τις οποίες οι αγοραστές «στόκαραν» κατά την περίοδο του ξεσπάσματος της πανδημίας παρουσίασαν σημαντικά αρνητικές τάσεις κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2021, όπως για παράδειγμα τα όσπρια (-12,3%) και το αλεύρι   (-21,8%).

_x000D_

Προς την ίδια κατεύθυνση, κατηγορίες όπως τα καθαριστικά σπιτιού έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους, σε αξία, κατά -15%, όπως επίσης και οι χλωρίνες με -18,4%, καθώς υπήρξε εξορθολογίκευση της χρήσης τους, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020. Παρόμοια πορεία ακολούθησαν και ορισμένες κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, των οποίων είχεεκτοξευθεί η ζήτηση στις αρχές του 2020, όπως τα σαπούνια για τα χέρια (-22,7%), καθώς και τα αντισηπτικά (-43,2%).

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu