Επιχειρήσεις

Next e.GO Mobile: Η αυτοκινητοβιομηχανία που θα έχτιζε εργοστάσιο στην Ελλάδα, πτώχευσε – Τι έλεγε το 2020 η κυβέρνηση

Η γερμανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, Next.e.GO Mobile SE, παρουσίασε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο e.GO Life στην Αθήνα τον Οκτώβριο του 2021

Το 2020 η κυβέρνηση ανακοίνωνε ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα έκανε επένδυση στη χώρα μας άνω των 100 εκατ. ευρώ με στόχο τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Άνω των 100 εκατ. ευρώ είχε ανακοινωθεί το 2020 από την τότε, πρώτη, κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι θα ήταν η επένδυση που προτίθετο να κάνει στη χώρα μας η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Next e.GO Mobile SE με στόχο τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Στις 16 Δεκεμβρίου 2020 σε ειδική διαδικτυακή εκδήλωση παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της τότε ηγεσίας του υπ. Ανάπτυξης υπό τον Άδωνι Γεωργιάδη και τον αναπληρωτή του, Νίκο Παπαθανάση έγιναν τα αποκαλυπτήρια της συμφωνίας στην οποία είχαν καταλήξει ελληνικό Δημόσιο και η μόνη ανεξάρτητη ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εδρεύει στο Άαχεν της Γερμανίας.

Στη διαδικτυακή εκδήλωση ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας καθηγητής Ulrich Hermann και ο υφυπουργός για την Οικονομική Διπλωματία Κώστας Φραγκογιάννης θα υπέγραφαν  την «επιστολή πρόθεσης συνεργασίας» (Letter of Intend), με απώτερο στόχο την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

Ο πρωθυπουργός διαβεβαίωνε μάλιστα τους εκπροσώπους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ότι η ελληνική κυβέρνηση θα κάνει κάθε τι για να διευκολύνει την επένδυση. «Έχουμε πολλά να προσφέρουμε. Η Ελλάδα εξελίσσεται σε μια ανοικτή οικονομία, πιο φιλική στις επενδύσεις. Προσφέρουμε όχι μόνο ισχυρά οικονομικά κίνητρα, αλλά και πρόσβαση σε ένα εργατικό προσωπικό με υψηλές γνώσεις», υπογράμμιζε. «Δεσμευόμαστε να στηρίξουμε κάθε προσπάθεια της εταιρείας, απ’ την αδειοδότηση ως την κατασκευή και να εξελιχθούμε σε case study στο μονοπάτι για ένα βιώσιμο μέλλον», τόνιζε τότε ο πρωθυπουργός

Τότε, οι κυβερνητικές διαρροές έκαναν λόγο ότι ως την άνοιξη του 2021 θα είχε ενεργοποιηθεί το project, τονίζοντας ότι στο μεταξύ θα είχαν εξεταστεί και κριθεί όλες οι κρίσιμες πτυχές που θα προσδιόριζαν και τα καίρια ζητήματα όπως η τοποθεσία που θα γινόταν η επένδυση και τα κίνητρα μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.

Το επενδυτικό σχέδιο προέβλεπε άμεση απασχόληση 1.000 εργαζομένων και έμμεσα άλλων 5.500 ατόμων, μέσα από ευρύτερο υποστηρικτικό οικοσύστημα, καθώς και τη δημιουργία Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας που θα συνέδεε την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα με την παραγωγή.

Θα επρόκειτο για το πρώτο εργοστάσιο της Next e.GO Mobile εκτός Γερμανίας, με στόχο να παίξει καταλυτικό ρόλο στο σχέδιο ανάπτυξής της στην ευρύτερη περιοχή της NA Ευρώπης, Μ. Ανατολής και B. Αφρικής.

Η e.GO ανέφερε 1.200 προπαραγγελίες το 2017. Ωστόσο, μέχρι στιγμής έχουν πουληθεί μόνο 1.400 αυτοκίνητα, σύμφωνα με την Aachener Zeitung. Προφανώς, η πραγματική παραγωγή δεν ξεκίνησε ποτέ. Επίσης, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας του Άαχεν, το νέο μοντέλο Ewave X, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2022, εξακολουθεί να μην έχει εγκριθεί για χρήση παρά τις 11.000 προπαραγγελίες.

Από τις δηλώσεις και τα σχέδια εκείνης της εποχής:

Η πτώχευση

Κι ερχόμαστε στο σήμερα, που η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία μικρών ηλεκτρικών οχημάτων πόλης Next e.GO Mobile υπέβαλε αίτηση πτώχευσης στις 8 Μαρτίου για δεύτερη φορά, καθώς η αντίστοιχη κίνηση το 2020 οδήγησε σε διάσωση από Ολλανδό επενδυτή. Σύμφωνα με την εταιρεία, 320 εργαζόμενοι επηρεάζονται από την αφερεγγυότητα. Η εταιρεία εισήλθε στο χρηματιστήριο Nasdaq τον Οκτώβριο, αλλά με μικρή επιτυχία. Με τιμή μετοχής τα δέκα δολάρια, στην IPO δεν ξεπέρασε τα δύο δολάρια. Μετά από λίγες μέρες, η τιμή της μετοχής έπεσε κάτω από το ένα δολάριο – και πιο πρόσφατα στα 11 σεντς.

Στις αρχές Ιουλίου του 2023, πάντως, ανακοινώθηκε πως η Next.e.Go Mobile συμφώνησε να λάβει δανεισμό ύψους 68,43 εκατ. ευρώ, με σταθερό επιτόκιο, από την επενδυτική εταιρεία Western Asset. Τα κεφάλαια, όπως ανακοινώθηκε, θα χρησιμοποιηθούν για τη διεθνή επέκταση της γερμανικής εταιρείας.

Ο επενδυτικός όμιλος του Nazif Destani, που κατάγεται από το Τέτοβο της Βόρειας Μακεδονίας, αγόρασε τη Next.e.Go Mobile προ τετραετίας. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε καταθέσει αίτηση πτώχευσης στις αρχές Απριλίου, που εγκρίθηκε τον Ιούλιο του 2020. Λίγες εβδομάδες μετά η ND Group συμφώνησε να αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο της e.GO Mobile. Έτσι, δημιουργήθηκε μια νέα εταιρεία, η Next.e.GO Mobile, που απορρόφησε το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων της αυτοκινητοβιομηχανίας που εδρεύει στο Άαχεν και συνδέεται με το τοπικό πανεπιστήμιο.

Την εταιρεία ίδρυσε το 2015 ο καθηγητής του Πολυτεχνείου του Άαχεν (RWTH) Günther Schuh – τότε με το όνομα e.GO Mobile. Η ιδέα ήταν να κυκλοφορήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με μικρή αυτονομία και σχετικά χαμηλό κόστος. Η εταιρεία βασίζεται σε τυπικά εξαρτήματα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται ακριβά προϊόντα επί παραγγελία, όπως συνηθίζεται στην αυτοκινητοβιομηχανία.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu