Οικονομία

Νέα μέτρα κατά της ακρίβειας: Τί λέει η Ένωση Σούπερ Μάρκετ για τα τρόφιμα και την επιστολή στη Δόμνα Μιχαηλίδου

Η ώρα της αλήθειας για τα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας από σήμερα για τους καταναλωτές

Σε ορισμένα προϊόντα μειώσεις τιμών 15% έως 17%, στο βρεφικό γάλα μεγαλύτερη μείωση η οποία μπορεί να ξεπεράσει το 25%

Μια νέα απόπειρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας βρίσκεται σε εξέλιξη από το υπουργείο Ανάπτυξης και την κυβέρνηση αφού όλες οι προηγούμενες όχι μόνο δεν είχαν κανένα αποτέλεσμα αντίθετα οδήγησαν τις τιμές σε υψηλότερα επίπεδα, όπως δείχνουν εδώ και μήνες τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, αφού δεν υπήρξε κανένας έλεγχος σε κλάδους όπως η ενέργερια και ο χρηματοοικονομικός. Ευτυχώς που οι διεθνείς τιμές της ενέργειας υποχώρησαν και οι καταναλωτές απολαμβάνουν χαμηλότερες τιμές ρεύματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες του FinancialReport  αρκετοί προμηθευτές είχαν ενημερώσει τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ για μειώσεις τιμών σε βασικά αγαθά, με πρώτο και κύριο το βρεφικό γάλα, όπου τίθεται  πλαφόν στο περιθώριο κέρδους.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας

Κατά όσα έχουν γίνει γνωστά μειώσεις τιμών θα δουν οι καταναλωτές σε βασικά καταναλωτικά αγαθά, αλλά όχι σε καθημερινά τρόφιμα όπως πχ γιαούρτι, γάλα, τυριά: Εκτός από το βραφικό γάλα,  οι τιμές θα είναι μειωμένες σε απορρυπαντικά ρούχων και πιάτων, καθαριστικά, σαμπουάν, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες και βρεφικές πάνες.

Σε αυτές τις περιπτώσεις θα εφαρμοσθεί το μέτρο αναφορικά με τις εκπτώσεις που αναγράφονται στα πιστωτικά τιμολόγια πώλησης των προϊόντων από τους προμηθευτές στα καταστήματα λιανικής, με αποτέλεσμα μία μείωση έως και 30% και με το όφελος αυτό να μεταφέρεται στους καταναλωτές.

Τα ποσοστά των μειώσεων  

Κατά φορείς της αγοράς των σούπερ μάρκετ, στο βρεφικό γάλα οι μειώσεις θα είναι ανάμεσα στο 10% με 15%, ενώ σε κάποιες εξειδικευμένες περιπτώσεις αναμένεται να αγγίξει ακόμα και το 25-30%.

Ελαττωμένες κατά 10-15%, κατά τις ίδιες πηγές, θα είναι και οι τιμές στα απορρυπαντικά ρούχων και πιάτων, τα καθαριστικά, τα σαμπουάν, τα αφρόλουτρα, τα σαπούνια, στις οδοντόκρεμες και στις βρεφικές πάνες.

Υπενθυμίζεται ότι ήδη βρίσκεται σε ισχύ το μέτρο που απαγορεύει για τρεις μήνες τις προωθητικές ενέργειες, δηλαδή τις προσφορές και τις εκπτώσεις σε προϊόντα που έχουν ανατιμηθεί. Μάλιστα, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, το μέτρο αυτό έχει αποφέρει ήδη τα πρώτα αποτελέσματα, καθώς αρκετοί προμηθευτές έχουν ανακαλέσει ανατιμήσεις που είχαν προγραμματίσει να κάνουν πριν από την ανακοίνωση των μέτρων.

Από σήμερα, αρχές του μήνα,  υπάρχει προγραμματισμός να τεθούν σε εφαρμογή τα μέτρα που αφορούν τις «καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι» με την προσθήκη των κατηγοριών «νωπό κατσίκι» και «νωπό αρνί», στις ήδη υπάρχουσες με τα φρούτα, τα λαχανικά, το χοιρινό, το κοτόπουλο και τα ψάρια.

Αυτό σημαίνει ότι, με την υλοποίηση του συγκεκριμένου μέτρου, οι προμηθευτές θα υποχρεώνονται να πωλούν τα προϊόντα στις αλυσίδες σε «καθαρές» τιμές (net prices) και θα τους επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας.

Για το συγκεκριμένο μέτρο, ωστόσο, δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής σαφείς ενδείξεις για το πόσο θα μπορούσαν να μειωθούν οι τιμές από τις αρχές του τρέχοντος μηνός.

Απόστολος Πεταλάς, Γεν. Διευθυντής Ένωσης Εταιρειών ΣουπερΜάρκετ Ελλάδος: Είμαστε έτοιμοι για τις μειώσεις – Υποστηρίζουμε όποιο μέτρο έχει θετικό αποτύπωμα στους καταναλωτές

Για τις νέες μειώσεις και το κατά πόσο οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι έτοιμες για αυτές μίλησε στο financialreport.gr ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Εταιρειών Σούπερ Μάρκετ, Απόστολος Πεταλάς:

«Το μέγεθος των αλλαγών που έπρεπε και πρέπει να γίνει στους τιμοκαταλόγους είναι πολύ μεγάλο. Οι νέες υπουργικές αποφάσεις ήρθαν τον Ιανουάριο, όμως οι εταιρείες έδωσαν στις αλυσίδες τους καινούργιους καταλόγους τιμών μέσα στον Φεβρουάριο. Όπως αντιλαμβάνεστε οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ καλούνται να κάνουν τεράστιο αγώνα στις σημάνσεις, παράλληλα με τις υπόλοιπες εργασίες τους στα καταστήματα. Σε ένα μεγάλο βαθμό είμαστε έτοιμοι και θεωρώ ότι μέσα στις επόμενες ημέρες θα έχουν περάσει σε όλα τα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα οι αλλαγές στις τιμές. Σε καθαριστικά, απορρυπαντικά, είδη για το σπίτι κλπ οι μειώσεις θα είναι από 15-17%. Εκεί που θα δούμε πλέον σημαντική μείωση είναι το βρεφικό γάλα, στο οποίο σε κάποιες περιπτώσεις η μείωση μπορεί να φτάσει και το 30%».

Ο Γεν. Διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, κ. Απόστολος Πεταλάς

Για τον ίδιο, τα σούπερ μάρκετ, παρά τα όσα έχουν γραφεί κατά καιρούς και όσα αποτυπώνονται στις έρευνες, έχουν σηκώσει ένα σημαντικό μέρος των μειώσεων: «Θα έλεγα ότι οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ είναι ανάμεσα σε αυτές που έχουν σηκώσει το βάρος της ακρίβειας στο εμπόριο, όσο και αν φαίνεται το αντίθετο. Ας μην ξεχνάμε ότι πίσω από τις αλυσίδες βρίσκεται ένα ολόκληρο πλέγμα παραγωγών, προμηθευτών, μεσολαβητών που επηρεάζονται ο καθένας από την πλευρά του από τις πληθωριστικές πιέσεις. Το τελευταίο διάστημα υπάρχουν συνεχιζόμενες προσφορές και μειώσεις τιμών και εν γένει τα σούπερ μάρκετ υποστηρίζουν όποιο μέτρο έχει θετικό αποτύπωμα στον καταναλωτή».

Ο Γεν. Διευθυντής της Ένωσης τονίζει, επίσης, ότι «το 2023 ήταν ένα έτος πιέσεων για τα σούπερ μάρκετ, αλλά και ένας χρόνος κατά τον οποίο δόθηκαν στον καταναλωτή διάφορες επιλογές προϊόντων, έτσι ώστε να επιλέξει με τα δικά του κριτήρια».

Ο κ. Πεταλάς εξηγεί, δε, γιατί δεν υπάρχουν συνεχείς μειώσεις σε τρόφιμα και ροφήματα καθημερινής κατανάλωσης: «Είναι προϊόντα που πιέζονται από τις συνέπειες όχι μόνο του εγχώριου, αλλά και του διεθνούς πληθωρισμού, οι οποίες αγγίζουν γενικά και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Κατά διαστήματα υπάρχουν μειώσεις και προσφορές, ποτέ δεν είναι μόνο προς τα πάνω η τιμολόγησή τους».

Το αλαλούμ με την επιστολή γνωριμίας με την Υπουργό

Την ίδια στιγμή, πολύς λόγος έχει γίνει για την επιστολή της Ένωσης με αποδέκτη τη νέα Υπουργό Εργασίας κυρία Δόμνα Μιχαηλίδου πριν από μερικές ημέρες, στην οποία αναφέρονταν συγκεκριμένα αιτήματα, με τα περισσότερα από αυτά να σχετίζονται με την ψηφιακή κάρτα εργασίας: «Δύο εβδομάδες μετά από την ανάληψη των καθηκόντων της κ. Μιχαηλίδου αποστείλαμε αίτημα γνωριμίας και μας ζητήθηκε να αποστείλουμε κάποια θέματα συζήτησης, όπως και πράξαμε. Τα περισσότερα από αυτά αφορούν την ψηφιακή κάρτα εργασίας, η οποία εφαρμόζεται πιλοτικά από τον προηγούμενο χρόνο στα σούπερ μάρκετ. Αυτά που αποστείλαμε είναι κάποια σημεία τα οποία παρατηρήσαμε ότι θα πρέπει να σταθούμε, από την εμπειρία του περασμένου έτους. Με τέτοιες κινήσεις προσπαθούμε να λύνουμε προβλήματα και να προλαβαίνουμε άλλα, πόσο μάλλον σε ένα καινούργιο τοπίο, όπως είναι αυτό της ψηφιακής κάρτας εργασίας. Ήταν μια σειρά σημείων που εστάλη από εμάς, σε συνέχεια της αποστολής της πρόσκλησης προς την Υπουργό, δεν έχω παρακολουθήσει σε όλη την έκταση τί τελικά έχει βγει στον Τύπο» σχολίασε ο κ. Πεταλάς.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu