Πολιτική

Ν. Παππάς: Ο συνεργάτης του Κ. Καραμανλή, κ. Ντογιάκος, είχε μελετήσει τα εξώδικα των εργαζόμενων;

Κύριε Καραμανλή, ο πρωθυπουργός γνώριζε για τα εξώδικα και για τις καταγγελίες των εργαζομένων που προειδοποιούσαν για δυστύχημα; Ο γιος του κ.Ντογιάκου, που ήταν συνεργάτης σας, επεξεργάστηκε τα εξώδικα; Σας συνέστησε να τα αγνοήσετε; Τι σας είπε;”.

Με αυτή τη φράση απευθύνθηκε στον πρώην υπουργών Μεταφορών ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Νίκος Παππάς, ενώ τον ρώτησε “πόσες φορές εσείς συναντήσατε τους εκπροσώπους των εργαζόμενων μετά τις προειδοποιήσεις τους;”.

Για το αίτημα του κ.Γεραπετρίτη προς τον κ.Παππά να του ζητήσει “συγγνώμη” επειδή τον κατηγόρησε για “ψέμματα”, ο βουλευτής τόνισε:

“Τηλεδιοίκηση σημαίνει διοίκηση από απόσταση. Δεν υπάρχει στη Λάρισα. Εάν εσείς ανακαλέσετε την χρήση του όρου ‘τηλεδιοίκηση’, ανακαλώ κι εγώ τη δήλωση μου για εσάς.

Αυτό που υπάρχει στο σταθμό της Λάρισας είναι το τοπικό σύστημα ελέγχου, δηλαδή το ταμπλό που ελέγχει είσοδο-έξοδο των τρένων στο σταθμό της Λάρισας για λίγα χλμ βορείως και νοτίως. Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση”.

Χ. Καστανίδης: Δεν βρέθηκε ούτε ένας να πει “κάτω τα μολύβια-πάνω τα χειρόφρενα”;

“Ξεχάστε τα πάντα, ξεχάστε τις νομικές αντιπαραθέσεις 2014-2021, ξεχάστε τον ανταγωνισμό μεταξύ αναδόχων. Και απαντήστε σ΄αυτό: από το τέλος του 2020 μέχρι τέλος του 2022 έχουμε μία σειρά ατυχημάτων που δεν συνέβαιναν τα προηγούμενα χρόνια. Είχαμε έντεκα εκτροχιασμούς τρένων. Δεν βρέθηκε ένας άνθρωπος από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών να καλέσει κάποιον να του πει ‘κάτω τα μολύβια, πάνω τα χειρόφρενα, πείτε τι συμβαίνει’. Ούτε ένας;”.

Με αυτή τη φράση ξεκίνησε την δική του παρέμβαση ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Χάρης Καστανίδης.

Στη συνέχεια, επικαλούμενος έγγραφα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, απαρίθμησε τους πολλούς έως δεκάδες μήνες που μεσολαβούσαν από τη μία αρμόδια διαπίστωση στην άλλη, για να φτάσουμε τελικά στην τραγωδία των Τεμπών. “Χρειάστηκαν 23 μήνες για να διαπιστώσει η ΕΡΓΟΣΕ ότι η κατασκευάστρια εταιρεία δεν διαθέτει πλέον τα ανταλλακτικά για να συντηρήσει το παλιό σύστημα. Στη συνέχεια, η ΕΡΓΟΣΕ απέστειλε τον πίνακα και τη συμπληρωματική σύμβαση με καθυστέρηση 40 μηνών, το 2021, προς υπογραφή. Η Αρχή επισήμανε ότι ο ανάδοχος για τη σύμβαση 717 συμμετείχε παλαιότερα σε παιχνίδια στρέβλωσης της αγοράς και ότι θα έπρεπε να αποβληθεί. Δεν αποβλήθηκε αλλά του ζητήθηκε να προβεί σε επανορθωτικά μέτρα. Στις 7 Νοεμβρίου του 2019 (“εσείς ήσασταν υπουργός, κύριε”, είπε στον κ.Καραμανλή) πήρε το έγγραφο για τα επανορθωτικά έργα και απάντησε μετά από 13 μήνες για το εάν θα συζητήσουν τα επανορθωτικά μέτρα”.

Ως εκ τούτων, ο κ. Καστανίδης ρώτησε τον πρώην υπουργό: “Η Αρχή σας συνέστησε να ζητήσετε από την ΕΡΓΟΣΕ να ασκήσει, εντός δύο μηνών, πειθαρχικές διώξεις. Το κάνατε; Πήγε το θέμα στις εισαγγελικές αρχές; Στον Οικονομικό Εισαγγελέα;”.

Κατσώτης: 20 τεχνίτες για 360 χλμ σιδηροδρομικής γραμμής

“Στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται η αιτία του κακού”, τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, αναφερόμενος ιδιαίτερα στην επάρκεια του προσωπικού.

“Δεν υπήρξε διαδικασία προσλήψεων και εκπαίδευσης προσωπικού. Από 2.198 εργαζόμενους, σήμερα έχουμε μόνο 750 εργαζόμενοι, εκ των οποίων οι 220 με μπλοκάκι.

Οι βάρδιες μόλις που καλύπτονται, υπερωριακά με υπερεργασίες”, είπε, αναφέροντας ως παράδειγμα ότι υπάρχουν μόνο 20 τεχνίτες για 360 χλμ σιδηροδρομικής γραμμής. “Δεν επαρκούν ούτε για επισκευή ούτε για έλεγχο”, τόνισε.

Ο βουλευτής μίλησε και για τα σοβαρά ζητήματα “σύγκρουσης συμφερόντων”, μεταξύ των εταιρειών, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, ότι “η Alstom δεν έδινε τεχνογνωσία στην ΑΚΤΩΡ”.

Μίλησε επίσης για “λεηλασία δημόσιου υλικού” αναφέροντας ως παράδειγμα το γεγονός ότι “η Hellenic Train κάνει χρήση τροχαίου υλικού της ΓΑΙΟΣΕ”.

Μυλωνάκης: Μπορείτε εμένα στα 65 μου να με κάνετε σταθμάρχη;

Για αντικρουόμενα στοιχεία και έγγραφα μίλησε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Αντώνης Μυλωνάκης, ρωτώντας: “ποιον να πιστέψουμε;”.

Ο βουλευτής προειδοποίησε ότι “θα πάει κόσμος φυλακή και πρέπει να πάει, για τα ασύμβατα υλικά, για το αν λειτουργούσε ή όχι η τηλεδιοίκηση και άλλα”.

Απευθυνόμενος στον κ.Χρυσοχοϊδη και διαβάζοντας ανάλογες εκθέσεις, έδωσε δίκιο στον κ.Σπίρτζη για το ότι ήταν μη υλοποιήσιμη η σύμβαση που υπογράφτηκε το 2014, για να καταλήξει ωστόσο: “ας τα βρουν μεταξύ τους αν ήταν καλή η κακή η αρχική σύμβαση”.

Για τον μοιραίο σταθμάρχη, ρώτησε τον κ.Καραμανλή: “Γιατί αλλάξατε το ηλικιακό όριο των σταθμαρχών; Μπορείτε εμένα στα 65 μου να με κάνετε σταθμάρχη όπως κάνατε με τον συγκεκριμένο που κουβαλούσε κιβώτια στα τρένα και μετά έγινε μετακλητός στο υπουργείο Παιδείας; Ο ίδιος λέει ότι δεν τον εκπαίδευσαν και έχει δίκιο”.

Με καυστικό τρόπο δε, αναφέρθηκε στον κ.Γεραπετρίτη: “νομίζει ότι είναι υπουργός, κινήθηκε έξυπνα, σου λέει κάτσε μην μου τύχει κι εμένα ένα δυστύχημα”.

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu