Διεθνή

MSC – Maersk: Ο μεγάλος χωρισμός – Τι αλλαγές φέρνει στις μεταφορές

Τέλος στη συμμαχία τους δίνουν οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς κλιμακώνεται ακόμη περισσότερο ο ανταγωνισμός στην αγορά που επανέρχεται σε καθεστώς “ρύθμισης” μετά την κορύφωση των κερδών τους τα δύο προηγούμενα χρόνια. 

Σε κοινή δήλωση, ο Διευθύνων Σύμβουλος της A. P. Moller – Maersk, Vincent Clerc, και ο Διευθύνων Σύμβουλος της MSC, Soren Toft, αναφέρουν: “Η MSC και η Maersk αναγνωρίζουν ότι πολλά έχουν αλλάξει από τότε που οι δύο εταιρείες υπέγραψαν τη 10ετή συμφωνία το 2015. Η διακοπή της συμμαχίας 2M ανοίγει τον δρόμο και στις δύο εταιρείες να συνεχίσουν να ακολουθούν τις ατομικές τους στρατηγικές. Εκτιμήσαμε πολύ τη συνεργασία και προσβλέπουμε σε μια συνεχή ισχυρή συνεργασία καθ’ όλη την υπόλοιπη περίοδο της συμφωνίας. Παραμένουμε πλήρως αφοσιωμένοι στην παροχή των υπηρεσιών της συμμαχίας 2M στους πελάτες της MSC και της Maersk”.

Η ανακοίνωση δεν έχει άμεσο αντίκτυπο στις υπηρεσίες που παρέχονται στους πελάτες που χρησιμοποιούν τις συναλλαγές 2M. Η MSC και η Maersk είναι η “No 1” και η “Νο 2” του κλάδου των containerships βάσει όγκου. Οι δύο εταιρείες μαζί ελέγχουν τα 2/5 του συνόλου των θαλάσσιων μεταφορών.

“Η συμμετοχή στη συμμαχία γίνεται πιο δύσκολο να συμβιβαστεί με τις εκτεταμένες στρατηγικές κάθετης ολοκλήρωσης των αερομεταφορέων. Τόσο η Maersk, όσο και η MSC έχουν κάνει ξεχωριστά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση τα τελευταία χρόνια”, σχολίασε ο Theo Notteboom, καθηγητής λιμενικών και ναυτιλιακών οικονομικών στο Πανεπιστήμιο της Αμβέρσας, σε μια ανάρτηση στο LinkedIn.

Η MSC ξεπέρασε πέρυσι τη Maersk ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο και εκμεταλλεύτηκε την πρόσφατη έκρηξη των ναύλων για να ξεκινήσει πρόγραμμα παραγγελιών νέων πλοίων. Εκεί, σύμφωνα με τους αναλυτές, βρίσκεται η αιτία του διαζυγίου, καθώς οι τεράστιοι ρυθμοί ανάπτυξης της εταιρείας δεν τη “χωρούσαν” μέσα σε μία συμμαχία. Μέχρι στιγμής έχει παραγγείλει 12 πλοία μεταφορικής ικανότητας 16.000 teu το καθένα με διπλό καύσιμο LNG, με το βιβλίο παραγγελιών για ναυπηγήσεις του μεγαλύτερου liner στον κόσμο να πλησιάζει στα 2 εκατ. teu. 

Οι παραγγελίες της MSC είναι περισσότερες από το σύνολο του υπάρχοντος στόλου της μεγαλύτερης γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, της Hapag-Lloyd, η οποία είναι η πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.

Επίσης, το βιβλίο παραγγελιών της MSC είναι μεγαλύτερο από όλες μαζί τις παραγγελίες της Maersk, της CMA- CGM και της COSCO. Σύμφωνα με τη Maersk, ο τερματισμός της συμμαχίας συνάδει με τη μεταστροφή που έχει κάνει σε επίπεδο στρατηγικής, επιδιώκοντας πλέον να παρέχει υπηρεσίες logistics που καλύπτουν όλη τη διαδρομή, από την αποθήκη μέχρι τον τελικό πελάτη. Ο δανέζικος όμιλος έχει ανακοινώσει τα τελευταία χρόνια εξαγορές δισεκατομμυρίων δολαρίων για να αυξήσει τις χερσαίες δραστηριότητές του στον τομέα των logistics. 

Ο ανταγωνισμός για το πελατολόγιο και τη νέα θέση στην αγορά ανάμεσα στα δύο μεγαθήρια του κλάδου θα είναι οξύς. Είναι πιθανό ότι για να γεμίσει τα πλοία της η MSC θα μπορούσε να επιστρέψει στο παλιό της μερίδιο αγοράς/μοντέλο χαμηλού κόστους, κάτι που θα μπορούσε να την αποσταθεροποιήσει. 

Σχολιάζοντας μέσω του LinkedIn, ο πρώην υπάλληλος της Maersk, Lars Jensen, ο οποίος τώρα διευθύνει την εταιρεία συμβούλων Vespucci Maritime, ανέφερε ότι η διάλυση της 2M είναι μόνο η αρχή μιας αναμόρφωσης των αστερισμών στις συμμαχίες στις μεγάλες συναλλαγές Ανατολής-Δύσης. “Αυτό θα αλλάξει τη δυναμική του ανταγωνισμού στις μεγάλες συναλλαγές Ανατολής-Δύσης για όλους τους μεγάλους μεταφορείς, και σαφώς όλοι οι μεταφορείς θα εξετάσουν προσεκτικά ποιες απειλές και ευκαιρίες θα φέρει αυτό”, έγραψε, λέγοντας ότι θα πρέπει να θεωρηθεί ως το “πρώτο ντόμινο” πολλών “χωρισμών” τα επόμενα χρόνια.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu