Θετική είναι η εικόνα από το α΄τρίμηνο του 2022 για την Motor Oil, με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο και οικονομικό διευθυντή, Πέτρο Τζαννετάκη (στην φωτογραφία) να εκτιμά ότι «επιστρέψαμε στην καλή εποχή των υγιών μερισμάτων».
_x000D_
Ο όμιλος συνεχίζει και φέτος να ενισχύει την παρουσία του στον τομέα των ΑΠΕ, ενώ στο δ’ τρίμηνο του 2022 προγραμματίζεται η λήψη της επενδυτικής απόφασης για το FSRU, στους Αγίους Θεοδώρους.
_x000D_
Κατά τη χθεσινή συζήτηση με τους αναλυτές, μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το 2021, ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε ότι ο όμιλος σταμάτησε πριν από την έναρξη του ουκρανικού πολέμου να αγοράζει αργό πετρέλαιο από τη Ρωσία, αντικαθιστώντας το με αγορές από διεθνείς εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών.
_x000D_
Σε ό,τι αφορά το φυσικό αέριο, η Motor Oil ξεκίνησε σταδιακά από τα τέλη Οκτωβρίου, πέρσι, να το αντικαθιστά στο διυλιστήριο με εναλλακτικά καύσιμα (μαζούτ, νάφθα, υγραέριο), περιορίζοντας έτσι τα κόστη του. «Συνεχίζουμε να αναζητούμε εναλλακτικά κόστη μεταξύ φυσικού αερίου και άλλων καυσίμων», είπε.
_x000D_
Αναφερόμενος, εξάλλου, στη νέα μονάδα κατεργασίας νάφθας, που βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης, έκανε γνωστό ότι θα αρχίσει να φέρνει έσοδα από το τέλος του γ’ τριμήνου, αρχές του δ’ τριμήνου.
_x000D_
Για τη ζήτηση καυσίμων, παρότι δεν υπάρχουν προς το παρόν σημάδια μεταβολής, ο κ. Τζαννετάκης επισήμανε ότι υφίσταται ένα ρίσκο στους επόμενους μήνες να επηρεαστεί από πληθωριστικές πιέσεις. Πάντως, ο όμιλος θα επιδιώξει να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς στη λιανική καυσίμων, σχεδιάζοντας την επέκταση της Coral σε νέες αγορές στα Βαλκάνια και την Κύπρο.
_x000D_
Σε αυτή τη φάση είναι σε πλήρη εξέλιξη η τεχνική ανάπτυξη του FSRU του ομίλου, σε συνεργασία με την Ιαπωνική εταιρία Mitsui. Τον Ιούνιο θα πραγματοποιηθεί το market test και αφού αξιολογηθούν τα αποτελέσματα του θα ληφθεί η επενδυτική απόφαση για το project εντός του δ’ τριμήνου του 2022.
_x000D_
Στον ηλεκτρικό τομέα, όπως είπε ο κ. Τζαννετάκης, η Κόρινθος Power θα συνεχίσει να είναι κερδοφόρα όσο οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας παραμένουν υψηλές και φαίνεται ότι θα παραμείνουν, πρόσθεσε.
_x000D_
Για την NRG, εταιρεία που δραστηριοποιείται στη λιανική του ηλεκτρισμού, ο ίδιος ανέφερε ότι προβλέπεται να βελτιωθεί η δραστηριότητα της. Η NRG είχε υπογράψει συμφωνία πέρσι με την αλυσίδα ΜΕΤΡΟ, για τη δημιουργία δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στα καταστήματα της. «Μιλάμε και με άλλες αλυσίδες για παρόμοιες συμφωνίες», έκανε γνωστό ο κ. Τζαννετάκης. Η ηλεκτροκίνηση θα συνεχίσει να έχει κεντρική θέση στη στρατηγική της εταιρείας στα επόμενα χρόνια. Στόχος είναι να δημιουργηθούν 1.000 σημεία φόρτισης μέχρι τέλη του 2022 και 2.000 σημεία σε μία 5ετία.
_x000D_
Στον τομέα των ΑΠΕ, τέλος, η θυγατρική MORE, μέσω της TEFORTO Holdings Ltd, διαθέτει αυτή τη στιγμή 280 MW σε λειτουργία, ενώ υπό κατασκευή είναι επιπλέον 84 MW. Η εταιρία βρίσκεται σε συζητήσεις με ελληνικές τράπεζες για το project finance αυτών των έργων, που προβλέπεται να ολοκληρωθούν το 2023. Παράλληλα, εξετάζονται και νέες ευκαιρίες ανάπτυξης ΑΠΕ από το υφιστάμενο pipeline των 650 MW.
_x000D_
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Βυρητός: Πληροφορίες πως σκοτώθηκε ο υπαρχηγός της Χεζμπολάχ – Επιστρέφει στο Ισραήλ ο Νετανιάχου
- Πορεία διαμαρτυρίας από αγρότες της Θεσσαλίας για αποζημιώσεις από την κακοκαιρία Daniel
- Πορεία διαμαρτυρίας για τον γάμο της Θεοδώρας Γλύξμπουργκ στο Βυζαντινό Μουσείο της Αθήνας
- Κλείνουν με ρεκόρ όλων των εποχών οι αγορές σε Ευρώπη και Wall Street
- Μενδώνη για την απουσία ασθενοφόρου στο Ηρώδειο στο περιστατικό της Μαρινέλλας: Ήταν ιδιωτική συναυλία
- ΟΠΕΚΑ: Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου θα καταβληθούν τα κοινωνικά επιδόματα
- Σουηδία: Θα κατασκευάσει νέο πυρηνικό αντιδραστήρα ως το 2026
- Attica Bank: Στις 19 Δεκεμβρίου η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων 9μήνου
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις