Επιχειρήσεις

Motor Oil: Από τι θα κριθεί η μερισματική πολιτική του 2022 – Τι γίνεται με την υπόθεση του Ιράν

Οι ανάγκες χρηματοδότησης των επενδυτικών σχεδίων για τη μετεξέλιξη του ομίλου θα προσδιορίσουν εν πολλοίς τη μερισματική πολιτική της Motor Oil για το 2022.

_x000D_

Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και οικονομικός διευθυντής της εταιρίας, Πέτρος Τζαννετάκης, μιλώντας χθες στους αναλυτές, στο πλαίσιο του conference call που ακολούθησε την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του α’ εξαμήνου, ανέφερε ότι η εταιρία ιστορικά δίνει καλές αποδόσεις. «Θα είμαστε συνεπείς με αυτήν την πρακτική», είπε. Ωστόσο, επισήμανε ότι το κρίσιμο στοιχείο είναι η εξισορρόπηση της κεφαλαιακής δομής, γιατί ο όμιλος της Motor οil «βρίσκεται σε διαδικασία μετεξέλιξης με πολύ καλά αποτελέσματα. Θέλουμε να οδηγήσουμε την εταιρία στην επόμενη ημέρα, με υγιή και επιτυχημένη διαχείριση».

_x000D_

Σχολιάζοντας, πάντως, τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου τα χαρακτήρισε «πολύ δυνατά», με ύψος-ρεκόρ κερδοφορίας και περιθώρια διύλισης σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

_x000D_

Με αυτά τα δεδομένα, ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε ότι δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση για το μέρισμα της τρέχουσας χρήσης, ενώ απέκλεισε τη διάθεση ειδικού μερίσματος για φέτος (special το χαρακτήρισε). Για το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών, που «τρέχει», είπε ότι επί του παρόντος δεν έχει επιθετικό χαρακτήρα, αλλά ενεργητικό.

_x000D_

Αναφερόμενος, εξάλλου, στο deal με την Ελλάκτωρ εκτίμησε ότι θα έχει ολοκληρωθεί πριν από τα τέλη του έτους. Ήδη, εγκρίθηκε στις 25 Αυγούστου από τη γενική συνέλευση των μετόχων της Ελλάκτωρ η απόσχιση του κλάδου των ΑΠΕ και η εισφορά τους σε μία νέα εταιρία, την SpinCo, που θα ελέγχεται κατά 100% από την κατασκευαστική, όπως και η δημιουργία μίας ακόμη από την Μotor Oil Renewable Energy (MORE) και την Ελλάκτωρ, την HoldCo, με αντίστοιχα ποσοστά 75% και 25%. Στις 8 Σεπτεμβρίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Motor Oil θα εγκρίνει κι αυτή τη σχετική συμφωνία.

_x000D_

Η ίδρυση των δύο εταιριών γίνεται παράλληλα με ταχείς διαδικασίες, ενώ διαθέσιμη είναι και η χρηματοδότηση, τόσο από τις τράπεζες, όσο και από τη Motor OilΜΟΗ +2,28% και τη MORE. Εκτός από τον κλάδο των ΑΠΕ, η συμφωνία προβλέπει και την εξαγορά του 30% της Ελλάκτωρ. Με οψιόν που έχει συμφωνηθεί, η Motor Οil έχει το δικαίωμα σε δύο χρόνια να πωλήσει στους μετόχους της Ελλάκτωρ το 50% του αρχικού ποσοστού εξαγοράς, στην ίδια τιμή που το αγόρασε. Σχολιάζοντας την προοπτική αυτή ο κ. Τζαννετάκης μίλησε ουσιαστικά για ασφαλιστική δικλείδα που θα περιορίσει την έκθεση της Motor Oil. «Έχουμε τη βεβαιότητα ότι μπορούμε να πουλήσουμε το 15%», επισήμανε.

_x000D_

Με την εξαγορά του κλάδου των ΑΠΕ η MORE θα αποκτήσει ένα χαρτοφυλάκιο περί τα 800 MW, με pipeline έργων 2,3 GW. Σε αυτή τη φάση κατασκευάζονται έργα ισχύος 84 MW, τα οποία προβλέπεται να λειτουργήσουν το 2023, και τα οποία θα προστεθούν στα 279 MW που λειτουργούν σήμερα. Παράλληλα, ο όμιλος αναζητά νέες ευκαιρίες ανάπτυξης έργων ΑΠΕ, που θα προέλθουν είτε από διαθέσιμες άδειες, είτε από νέα projects.

_x000D_

Ο κ. Τζαννετάκης διατύπωσε προβλέψεις για την εξέλιξη όλων των δραστηριοτήτων του ομίλου στα επόμενα τρίμηνα. Πιο συγκεκριμένα:

_x000D_

Στο γ’ τρίμηνο τα περιθώρια διύλισης κινούνται χαμηλότερα σε σχέση με του β’ τριμήνου, αλλά παραμένουν ιστορικά υψηλά.

_x000D_

Η εγχώρια αγορά καυσίμων δείχνει ισχυρή ανάπτυξη και λόγω του τουρισμού, με τις πωλήσεις του διυλιστηρίου να συνεχίζουν να είναι δυνατές. Προς το παρόν, δεν έχει καταγραφεί τάση ανάσχεσης της ζήτησης, με τον αυξανόμενο πληθωρισμό να παραμένει «σοβαρό ρίσκο».

_x000D_

Το νέο συγκρότημα κατεργασίας νάφθας προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη Οκτωβρίου και να έχει ικανοποιητική συνεισφορά στα αποτελέσματα του ομίλου.

_x000D_

Στο α’ εξάμηνο ο όμιλος διαθέτει 315 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία προβλέπονται να ανέλθουν σε 500 στα τέλη του έτους, με στόχο να διπλασιαστούν στα τέλη του 2023.

_x000D_

Τέλος, ο κ. Τζαννετάκης μίλησε και για το φορτίο αργού πετρελαίου της Motor Oil, το οποίο μετέφερε ελληνικό τάνκερ που κρατείται παράνομα από το Ιράν, σε αντίποινα για την κατάσχεση φορτίου Ιρανικού πετρελαίου από την Ελλάδα. Η εταιρία το έχει πληρώσει αντί 115 εκατ. ευρώ και είναι καλυμμένο κατά 100% από ασφαλιστικές εταιρίες. Όπως είπε ο ίδιος, «ελπίζουμε ότι θα επιστραφεί από τους Ιρανούς. Περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu