Επιχειρήσεις

Μitsubishi Electric: Γιατί αποκτά γραφεία μετά από 40 χρόνια στην Ελλάδα- Ο στόχος για 50 εκατ. ευρώ στην πενταετία

Πριν από λίγες ώρες οι επικεφαλής ΕΜΕΑ της Ιαπωνικής εταιρείας έκοψαν την κορδέλα στα νέα γραφεία στο Μαρούσι

Η Ιαπωνική εταιρεία εξειδικεύεται στα κλιματιστικά, όμως τα τελευταία χρόνια ενισχύει και άλλα τμήματα όπως τους βιομηχανικούς αυτοματισμούς και τους ανελκυστήρες

Χρειάστηκαν 40 χρόνια δραστηριοποίησης στην Ελλάδα, από τα 103 που λειτουργεί παγκοσμίως, άνω των 30 εκατ. ευρώ τζίρο, που επιτεύχθηκε το 2023, και αναστροφή οικονομικού κλίματος, που έκανε τη χώρα μας πλέον ”φιλική στις επενδύσεις” για να ανοίξει εδώ η Mitsubishi Electric τα πρώτα της γραφεία.

Με εξειδίκευση στα κλιματιστικά, τόσο οικιακά όσο και επαγγελματικά, αλλά και άλλους κλάδους όπως τους βιομηχανικούς αυτοματισμούς και τους ανελκυστήρες, η Ιαπωνική εταιρεία, που έκλεισε την προηγούμενη χρονιά με πάνω από 1 τρις κύκλο εργασιών παγκοσμίως, σκοπεύει να κάνει την Ελλάδα κέντρο των δραστηριοτήτων της στη Νότια Ευρώπη, σε άμεση συνεργασία με τα γραφεία της στην Ιταλία, για τις χώρες της Μάλτας, της Κύπρου, της Αιγύπτου και του Ισραήλ.

Ήδη, στα γραφεία στο Μαρούσι, τα οποία ξεκίνησαν επίσημα τη λειτουργία τους πριν από μερικές ώρες, εργάζονται επτά άτομα, έξι στον τομέα των κλιματιστικών και ένας στους βιομηχανικούς αυτοματισμούς, ενώ μέσα στη χρονιά αναμένονται ακόμα περισσότερες προσλήψεις, ανάλογα με την πορεία του παραρτήματος.

«Ήταν η κατάλληλη στιγμή για να ανοίξουμε παράρτημα στην Ελλάδα, να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο την παρουσία μας εδώ, έχοντας ήδη συνεργασία με 6 σημαντικούς διανομείς, ανάμεσα σε αυτούς και ο Κωτσόβολος. Τα τελευταία χρόνια λαμβάνουν χώρα πολλά σημαντικά έργα και μαθαίνουμε ότι θα γίνουν ακόμα περισσότερα, κάτι που κάνει την Ελλάδα πόλο έλξης για εταιρείες όπως η δική μας» τόνισε στο FinancialReport, ο Andrea Veronese, νόμιμος εκπρόσωπος του ελληνικού καταστήματος και αναπληρωτής διευθυντής για το τμήμα κλιματισμού του υποκαταστήματος Mitsubishi Electric Ιταλίας.

Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι η εταιρεία ”ποντάρει” στα εν εξελίξει data centers που αναμένεται να ολοκληρωθούν τα επόμενα χρόνια, στα οικιστικά έργα τα οποία εφοδιάζονται με τελευταίας τεχνολογίας κλιματιστικά και σε επενδύσεις όπως το Ελληνικό και η Γραμμή 4 του μετρό.

Οι κύριες κατηγορίες της Mitsubishi Electric στην Ευρώπη είναι εκτός από τα κλιματιστικά και τους βιομηχανικούς αυτοματισμούς – ρομπότ κλπ- οι ημιαγωγοί, τα προϊόντα ενέργειας, η παραγωγή προϊόντων για μεταφορές – όπως πχ τρένα- αλλά και υλικά για για συστήματα άμυνας.

Στη χώρα μας ως πρώτη και κύρια δραστηριοποίηση αναδεικνύεται η κατηγορία των κλιματιστικών, τόσο οικιακών όσο και επαγγελματικών, στην οποία η εταιρεία, κατά δήλωση του κ. Veronese, κατέχει εδώ και 25 χρόνια ”μία από τις τρεις πρώτες θέσεις στα μερίδια αγοράς”. Ακολουθούν οι βιομηχανικοί αυτοματισμοί, ένας τομέας που βρίσκεται σε εξέλιξη τα τελευταία χρόνια και στη συνέχεια οι επαγγελματικοί ανελκυστήρες.

Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία έχει ως στόχο στην επόμενη πενταετία να αυξήσει τα ποσοστά της, τόσο ανάμεσα στους οικιακούς καταναλωτές, όσο και στο Β2Β, σε επαγγελματικούς κλάδους όπως το F&B, τα ναυτιλιακά, την αυτοκινητοβιομηχανία κλπ.

Το σχόλιο για το πρόστιμο στην Τουρνικιώτης

Το στοίχημα της εταιρείας είναι μέσα στην επόμενη πενταετία να καταφέρει να ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ τζίρο, μόνο από την ελληνική αγορά, το οποίο φιλοδοξεί να το πετύχει τόσο με τις δικές της πωλήσεις, όσο και σε συνεργασία με τους προμηθευτές με τους οποίους συμπράττει χρόνια όπως η Uteco και η Τουρνικιώτης. Σε ερώτηση, μάλιστα, για το πρόσφατο πρόστιμο, το οποίο επιβλήθηκε στην Αγήνωρ της εταιρείας Τουρνικιώτης, ο κ. Veronese περιορίστηκε να δηλώσει ότι «πρόκειται για εσωτερικά της επιχείρησης, πρέπει να πω ότι εμείς συνεργαζόμαστε με την Tenora Τεχνική – εταιρεία επίσης της Τουρνικιώτης – και όχι με την Αγήνωρ, οπότε δεν γνωρίζω περισσότερα».

Κατά τ’ άλλα, τα σχέδια της εταιρείας για την Ελλάδα, μακροπρόθεσμα μεν, αλλά δεν σταματούν εδώ, καθώς οι Ιάπωνες σκοπεύουν να εμπλουτίσουν, μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια το εγχώριο γραφείο με aftes sales service, προκειμένου να ενισχύσουν το χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών που προσφέρουν στους πελάτες τους, ενώ μάλλον απίθανο, τουλάχιστον προς το παρόν, θεωρείται το ενδεχόμενο να παραχθεί έστω ένα μικρό κομμάτι των προϊόντων της Mitsubishi στην Ελλάδα.

Η πλειοψηφία των προϊόντων που διατίθενται στην ελληνική αγορά είναι εισαγωγή από την Ιαπωνία, ωστόσο η εταιρεία διαθέτει τρία εργοστάσια στην ευρύτερη ευρωπαϊκή περιοχή, ένα στην Τουρκία, ένα στην Ιταλία και ένα στη Μεγάλη Βρετανία.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected] 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu