Πολιτική

Μητσοτάκης: Τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας ο οδικός άξονας Ε-65 και έργο με οικονομικό αποτύπωμα στην περιφέρεια

«Δυόμιση ώρες η προσβασιμότητα από την Αθήνα στην Καρδίτσα, 3 ώρες για τα Τρίκαλα», είπε ο πρωθυπουργός - Γ. Περιστέρης: Η σημερινή ημέρα δεν ήταν αυτονόητο ότι θα συμβεί, δώσαμε αγώνα

Στο 26ο χιλιόμετρο του αυτοκινητόδρομου Ε65 έγινε η τελετή εγκαινίων για την παράδοση του συνολικού τμήματος Λαμία-Καλαμπάκα του σύγχρονου Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 (μήκους 136 χλμ) – έργο του υλοποίησε η Τέρνα Α.Ε. του ομίλου ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ, με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να τονίζει ότι το έργο είναι σημαντικό ειδικά για τη δυτική Θεσσαλία. «Δυόμιση ώρες η προσβασιμότητα από την Αθήνα στην Καρδίτσα, 3 ώρες για τα Τρίκαλα», είπε ο πρωθυπουργός μιλώντας για δρόμο τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας.

Σχετικά με την ιστορία του έργου ο πρωθυπουργός είπε ότι «πέρασε από 40 κύματα, δοκιμάστηκε στην οικονομική κρίση, έμεινε κολοβό μόνο με το μεσαίο τμήμα και τεχνικά προβλήματα στο νότιο, ενώ το βόρειο στη κυριολεξία βρέθηκε σε χρηματοδοτικό κενό».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εγκαινιάζεται η κεντρική «αρτηρία» της χώρας, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 – Γιατί ανοίγει νέο κεφάλαιο στις οδικές μεταφορές

Από σήμερα αποκτά ενιαία μορφή, παρακάμπτοντας τον Δομοκό με αποτέλεσμα τα 136 χιλιόμετρα απόστασης που χωρίζουν τη Λαμία με την Καλαμπάκα-Μετέωρα να διανύονται σε λιγότερο από μιάμιση ώρα

«Με την επιμονή της κυβέρνησης και σκληρή διαπραγμάτευση με την Κομισιόν το βόρειο τμήμα αναμένεται να παραδοθεί εντός της επόμενης διετίας, ενώ είχε σχεδιαστεί πριν από 15 χρόνια», τόνισε ο πρωθυπουργός που εκτός από την αναπτυξιακή διάσταση αναφέρθηκε και στην οδική ασφάλεια, υπενθυμίζοντας την Εθνική Στρατηγική για μείωση των τροχαίων.

«Δύο μήνες πριν από τις εκλογές της 9ης Ιουνίου», ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι τα έργα δεν θα είχαν ποτέ πραγματοποιηθεί χωρίς την χρηματοδότηση και την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

«Η Νέα Δημοκρατία έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, την κράτησε και πλέον μεταφράζει τη σχέση της χώρας με την ευρωπαϊκή οικογένεια σε απτά έργα προς όφελος κάθε ελληνικής οικογένειας», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

Αναφέρθηκε στο ΕΣΠΑ και στο Ταμείο Ανάκαμψης ως χρηματοδοτικά εργαλεία και για το δεύτερο είπε ότι συνολικά η Ελλάδα έχει διεκδικήσει 36 δισεκατομμύρια σε πόρους. «Πώς καταφέραμε να βάλουμε οδικό έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης είναι άλλο θέμα», είπε ο πρωθυπουργός.

Τα εργοτάξια δίνουν τη θέση τους σε έργα, αλλά φυσικά ο σχεδιασμός και η ολόκλήρωση συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Το τμήμα Πάτρα – Πύργου βαίνει προς ολοκλήρωση, η εκκρεμότητα στον ΒΟΑΚ έχει δρομολογηθεί με βεβαιότητα χρηματοδότησης και ταυτόχρονα προχωρούν και άλλα έργα περιφερειακής σημασίας όπως η σύνδεση Λαμίας με το Καρπενήσι και ο άξονας της βόρειας Εύβοιας, καθώς και η σύνδεση Γιάννενα – Κακκαβιά, είπε ο πρωθυπουργός , μιλώντας για εκκρεμότητες από το παρελθόν που δρομολογούνται από την κυβέρνηση παρά τα εμπόδια που συνοδεύουν τόσο σύνθετα έργα».

Γ. Περιστέρης: Η σημερινή ημέρα δεν ήταν αυτονόητο ότι θα συμβεί

Ε65: Μέσα στο 2025 η παράδοση του βόρειου τμήματος μέχρι την Εγνατία Οδό - trikalaenimerosi

Ικανοποιημένος εμφανίστηκε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, κατά την τελετή εγκαινίων και παράδοσης των τμημάτων του αυτοκινητόδρομου Ε65 που ενώνουν τη Λαμία με την Καλαμπάκα σήμερα.

Στάθηκε, μάλιστα, ιδιαίτερα, στα εμπόδια που συνάντησε το έργο, λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Η σημερινή ημέρα δεν ήταν αυτονόητο ότι θα συμβεί. Με το reset παρ’ ολίγον να μη γίνει ο δρόμος με κίνδυνο να απαιτηθούν 500 εκατ. ευρώ ως αποζημιώσεις στις τράπεζες. Τελικά, τους πείσαμε να προχωρήσει το έργο τμηματικά. Μετά ξεκίνησε η γνωστοποίηση, έγινε ping pong με την Κομισιόν και τελικά με παρέμβαση Μητσοτάκη ξεκίνησε το έργο».

Σχετικά με το υπόλοιπο του βόρειου τμήματος του Ε-6 που βρίσκεται υπό κατασκευή, ο κ. Περιστέρης δήλωσε ότι θα κάνει η εταιρεία ό,τι μπορεί να παραδώσει και το βόρειο τμήμα νωρίτερα (σ.σ. όπως έγινε και με το νότιο τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα).

Σταϊκούρας: Παραδίδουμε σήμερα ένα άρτιο τεχνικά έργο

«Παραδίδουμε σήμερα ένα άρτιο τεχνικά έργο που κατασκευάστηκε με πόρους του ΕΣΠΑ, έργο που αναβαθμίζει το οδικό δίκτυο, την οδική ασφάλεια και διευκολύνει τις μετακινήσεις, στην ενδοχώρα με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες» υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη σημερινή εκδήλωση εγκαινίων και παράδοσης του τμήματος Λαμία – Καλαμπάκα στον αυτοκινητόδρομο Ε65.

Μάλιστα, ο Σταϊκούρας δεν ήταν ακριβοδίκαιος – σπάνιο για πολιτικό – και μοίρασε ευχαριστίες σε όλους τους προηγούμενους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών  που συνέβαλαν στη δημιουργία του Ε65 Γιώργο Σουφλιά, Χρήστο Σπίρτζη και Κώστα Καραμανλή για την στήριξή τους στο έργο. Και ευχαρίστησε επίσης την ανάδοχο εταιρεία Τέρνα που τήρησε τα χρονοδιαγράμματα και έκανε έναν ταχύ δρόμο εφάμιλλο των ευρωπαϊκών.

Ο υφυπουργός αρμόδιος για τις Μεταφορές, Νίκος Ταχιάος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν μέχρι την ολοκλήρωσή του ενώ χαρακτήρισε τον Ε65 «θρυαλλίδα ανάπτυξης για μία περιοχή της Θεσσαλίας που δοκιμάστηκε σκληρά», κάνοντας αναφορά στις ζημιές από τις πλημμύρες στις πόλεις της Θεσσαλίας.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Οικονομία

close menu