Οικονομία

Μητσοτάκης για τουρισμό: «Η αγορά δεν συγχωρεί τις χώρες που δείχνουν εφησυχασμό ή κάνουν λάθη»

Πάνω από 20 δισ. ευρώ έφερε πέρυσι ο τουρισμός και αναμένουμε αύξηση φέτος, είπε ο πρωθυπουργός - Πρόκληση διαχείρισης του νερού

«Σημαντικό να είμαστε ανταγωνιστικοί, να προσφέρουμε αξία στα χρήματα που δαπανά κάθε επισκέπτης, να είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτό που προσφέρουμε. Η αγορά δεν συγχωρεί τις χώρες ή τους τομείς που κάνουν λάθη, η εξυπηρέτηση είναι τρόπος διπλωματίας», είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη συζήτηση με τον διευθυντή του περιοδικού «Monocle», Andrew Tuck με θέμα την «Ελλάδα ως Εμπειρία Κοσμοπολιτισμού» και τόνισε ότι «αρχίσαμε να διευρύνουμε τη σεζόν και πλέον είμαστε ένας προορισμός για όλο τον χρόνο».

Αναφέρθηκε σε μεγάλα έργα υποδομής, όπως το Μετρό της Θεσσαλονίκης, και χαρακτήρισε μεγάλη πρόκληση το θέμα της διαχείρισης του νερού.

«Οι βραχυπρόθεσμες μισθώσεις στην Αθήνα, σε κάποιες γειτονιές δημιουργούν πρόβλημα στους μόνιμους κατοίκους των περιοχών αυτών. Θα πρέπει λοιπόν να αξιολογήσουμε πώς θα βρει η αγορά τις ισορροπίες της», είπε επίσης ο πρωθυπουργός.

«Η Ελλάδα πρέπει να γίνει ο καλύτερος προορισμός του κόσμου. Έχουμε κάτι το μοναδικό και η Ελλάδα πρέπει να είναι ο νούμερο ένα προορισμός που έρχεται στο μυαλό κάποιου όταν θέλει να ταξιδέψει», τόνισε ο πρωθυπουργός. «Η κυβέρνηση έχει στόχο να εφαρμοστούν βιώσιμες στρατηγικές με μήνυμα ότι η ανάπτυξη δεν γίνεται σε βάρος των κατοίκων της Ελλάδας», πρόσθεσε.

«Άλλη μία χρονιά ρεκόρ, οι αφίξεις έχουν ανέβει τα έσοδα έχουν ανέβει με βάση τα στοιχεία της ΤτΕ», είπε ο πρωθυπουργός, αναφέροντας ότι ο Τουρισμός απέφερε πάνω από 20 δισ. πέρυσι και ο αριθμός αναμένεται φέτος να αυξηθεί. Η εξυπηρέτηση είναι ένας τρόπος διπλωματίας», τόνισε ο πρωθυπουργός. «Για μένα επιτυχία είναι οι άνθρωποι να είναι ευχαριστημένοι. Θεωρώ πως οι άνθρωποι που έρχονται εδώ είναι ικανοποιημένοι, θέλουν να επιστρέψουν και να ανακαλύψουν ακόμα περισσότερα σημεία της χώρας μας», τόνισε και πρόσθεσε: «Πρέπει να σκεφτούμε πώς ήταν ο υπό-τουρισμός, πώς ήταν η Ελλάδα όταν έπρεπε να κλείσουμε τα πάντα λόγω covid», συμπλήρωσε.

«Δεν έχει να κάνει μόνο με το φυσικό μας κάλος ή τη μεγάλη κληρονομιά μας. Η Ελλάδα είναι μία χώρα που κοιτάει στο μελλον, που αγκαλιάζει νέες τάσεις.

«Είμαστε ευτυχείς που καλωσορίζουμε διεθνείς επιχειρήσεις, αλλά και υπερήφανοι που έχουμε ελληνικές εταιρίες που εξελίσσονται και πρσφέρουν εξαιρετικές υπηρεσίες», είπε ο πρωθυπουργός.

«Έχουμε προκλήσεις, για παράδειγμα το ελλιπές εργατικό δυναμικό»

Και στην ερώτηση πώς μπορεί να αλλάξει αυτό η απάντηση του πρωθυπουργού ήταν «περισσότερες σχολές και περισσότερη κατάρτιση». «Είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσουμε και αυτό θα κάνουμε. Εστιάζουμε στην εκπαίδευση, είτε μιλάμε για επίσημη είτε για επίσημη εκπαίδευση. Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι θα μπορέσουμε να πείσουμε τους νέους ότι μια μακροπρόθεσμη καριέρα στον τουρισμό είναι κάτι που μπορούν να πετύχουν. Το να διαφημίζουμε μια καριέρα στον τουρισμό ως επιλογή πρώτης γραμμής για τους νέους, είναι μια προτεραιότητα για εμάς.

Η ανεργία στην Ελλάδα από 17% έπεσε κάτω από το 10% κατά τη θητεία μας και είμαι πολύ χαρούμενος γι αυτό.Έχουμε συλλογικές συμβάσεις στον τουριστικό κλάδο που προσφέρουν πολύ καλύτερους μισθούς από τον βασικό μισθό».

«Οι εργαζόμενοι είναι και αυτοί μέρος της επιτυχίας. Αν λοιπόν το κατανοήσουν όλο αυτό, θα κάνουν τη δουλειά τους πολύ καλύτερα. Και αυτό είναι και το μήνυμα που θέλω να δώσω στους εκπροσώπους του επιχειρηματικού κλάδου και των ξενοδοχειακών μονάδων», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

«Σημαντικό να είμαστε ανταγωνιστικοί, να προσφέρουμε αξία στα χρήματα που δαπανά κάθε επισκέπτης, να είμαστε υπερήφανοι γι’ αυτό που προσφέρουμε. Η αγορά δεν συγχωρεί τις χώρες ή τους τομείς που κάνουν λάθη, η εξυπηρέτηση είναι τρόπος διπλωματίας», τόνισε ο πρωθυπουργός. Αναφέρθηκε και στον «πειρασμό οι επιχειρήσεις να αυξήσουν τιμές θεωρώντας ότι θα έχουν ένα βραχυπρόθεσμο κέρδος», υπενθυμίζοντας ότι έχουν γίνει παρεμβάσεις και για τα Airbnb.

«Οι βραχυπρόθεσμες μισθώσεις στην Αθήνα, σε κάποιες γειτονιές δημιουργούν πρόβλημα στους μόνιμους κατοίκους των περιοχών αυτών. Θα πρέπει λοιπόν να αξιολογήσουμε πώς θα βρει η αγορά τις ισορροπίες της», είπε.

Βελτιώνουμε τις υποδομές μας – Η πρόκληση διαχείρισης του νερού

«Ένα μεγάλο ζήτημα είναι η κίνηση στους δρόμους. Μία σημαντική απόφαση ήταν η ιδιωτικοποίηση 14 αεροδρομίων. Οι μικρότεροι λιμένες χρειάζονται επενδύσεις, για παράδειγμα η Σαντορίνη. Έχουμε ένα πολύ σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Εμείς θα μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε κάποια έργα πολύ σύντομα», τόνισε ο πρωθυπουργός και υπενθύμισε ότι μετά από 39 χρόνια εγκαινιάζεται το Μετρό της Θεσσαλονίκης με όλα τα αρχαιολογικά ευρήματα συγκεντρωμένα σε υπόγειο Μουσείο.

«Το τελευταίο που θα ήθελα, είναι να δω αρνητικές κριτικές από ανθρώπους που ταξίδεψαν στην Ελλάδα και αναγκάστηκαν να περιμένουν σε ουρές, πχ στη Μύκονο ή τη Σαντορίνη, προφανώς επειδή εμείς κάτι δεν έχουμε κάνει σωστά» σημείωσε.

Ο πρωθυπουργός συνέχισε λέγοντας «δείτε όμως τι έχουμε καταφέρει στην Ακρόπολη, το υπ’ αριθμόν 1 αξιοθέατο στην Ελλάδα: «Με την κατάλληλη διαχείριση, μπορούμε να εξυπηρετήσουμε 20.000 επισκέπτες ανά ημέρα, προσφέροντας τη δυνατότητα σε καθέναν από τους ανθρώπους που υποδεχόμαστε σε αυτό το εκπληκτικό μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, να έχει μια μοναδική και αξέχαστη εμπειρία. Το μοντέλο της Ακρόπολης, ακριβώς επειδή είναι τόσο επιτυχημένο, μας δείχνει το δρόμο για όλα τα αξιοθέατα της χώρας μας και όλους τους προορισμούς υψηλού ενδιαφέροντος».

«Στην Κρήτη έχουμε ένα νέο αεροδρόμιο το οποίο θα είναι έτοιμο το 2027, κρίσιμη υποδομή για να μπορέσει να εξυπηρετήσει τις ροές επισκεπτών στην Κρήτη. Έχουμε έναν νέο αυτοκινητόδρομο, που κατασκευάζεται. Η Κρήτη λοιπόν είναι πίσω από άποψη, έχει μείνει πίσω από άποψη βασικών υποδομών.

Υπάρχουν νησιά τα οποία δεν έχουν ένα σύστημα διαχείρισης αποβλήτων, Για παράδειγμα ένα μικρό νησί, η Τήλος, ανακυκλώνει το 90% των αποβλήτων και έχει βραβευτεί γι αυτό. Η μεγαλύτερη πρόκληση που βλέπουμε επίσης είναι η διαχείριση του νερού», αναφέρει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Είμαστε πάντα σε ανοικτό διάλογο με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη από την τουριστική βιομηχανία και δεν αισθάνομαι ότι αντιμετωπίζουμε προβλήματα που αντιμετωπίζουν άλλες χώρες αυτή τη στιγμή. Αλλά και πάλι ξέρουμε, για παράδειγμα, ότι έχουμε κάποια νησιά, που δυσκολεύονται πάρα πολύ από άποψη υποδομών. Και θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις παρεμβάσεις μας προκειμένου να διασφαλίσουμε και πάλι ότι η ικανοποίηση του πελάτη είναι αυτή είναι η αναμενόμενη».

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu