Οικονομία

Μικρή αύξηση 3% στα 7,77 δισ. ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου

Ο τζίρος πλέον συμβαδίζει με τον όγκο καθώς έχουν περιοριστεί οι αυξήσεις στις τιμές

Αύξηση 3,05% σημείωσε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2024 σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς, Circana. Ο τζίρος ανήλθε σε 7,77 δισ. ευρώ από 7,54 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023, εκ των οποίων τα 6,35 δισ. ευρώ αφορούσαν πωλήσεις τροφίμων. Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι αυξήθηκε οριακά πάνω από τον τζίρο ο όγκος των προϊόντων +3,3%, που σημαίνει ότι οι τιμές έχουν σταθεροποιηθεί, πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας.

Στα τρόφιμα, η τιμή ανά μονάδα αυξήθηκε 0,7%, στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς υποχώρησε 3,5% και στα προϊόντα οικιακής φροντίδας μειώθηκε 2%. Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στα γαλακτοκομικά (-3,2%), στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (-6,4%) και στα καθαριστικά και απορρυπαντικά σπιτιού (-2,2%).

Απολογιστικά μείωση τιμών καταγράφηκε σε όλες τις κατηγορίες εκτός από Snacks, τα Cooking Aids, τα μη αλκοολούχα ποτά και τα κατεψυγμένα τρόφιμα.

Τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία πωλήσεων είχαν τα αλκοολούχα ποτά +6,9%, τα μη αλκοολούχα ποτά +7,5%. Την μεγαλύτερη άνοδο σε όγκο πωλήσεων είχαν τα αλκοολούχα ποτά +7,8% και τα γαλακτοκομικά +7,2%.

Αύξηση για τα ιδιωτικής ετικέτας 

Σύμφωνα με τα στοιχεία τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) παρουσίασαν αύξηση 5,3% και το μερίδιο αγοράς τους διαμορφώθηκε στο 26,7%. Τα επώνυμα προϊόντα (branded) καταγράψαν αύξηση 2,4%. Στις επί μέρους κατηγορίες, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανέρχεται σε 27,4% στα τρόφιμα, 19,9 % στην κατηγορία υγείας και ομορφιάς και 26% στα προϊόντα οικιακής δροντίδας.

Μικρά σημεία και hypermarkets συνεχίζουν να αναπτύσσονται ταχύτερα

Ενδιαφέρον είναι ότι τα μικρά καταστήματα μέχρι 400 τ.μ., που αντιστοιχούν στο 11,9% του συνολικού τζίρου κατέγραψαν τη μεγαλύτερη άνοδο σε αξία πωλήσεων (+6%). Αυτό οφείλεται στην συνεχή επέκταση των εταιρειών με νέα σημεία πωλήσεων σε αστικές και τουριστικές περιοχές. Ακολουθούν τα hypermarkets (πάνω από 2.500 τ.μ.) με +4,1% τα οποία διατηρούν μερίδιο 11,5% επί της συνολικής αγοράς.

Τη μεγαλύτερη συνεισφορά στις πωλήσεις έχουν τα καταστήματα 1.000-2.500 τ.μ. (43,5%), που σημείωσαν άνοδο 3,1%, ενώ ακολουθούν τα καταστήματα 400-1.000 τ.μ., που με μερίδιο αγοράς 33,2 % κατέγραψαν άνοδο 2,1%.

Σε επίπεδο περιφερειών στην Κρήτη, λόγω και θερινής τουριστικής περιόδου, καταγράφηκε η μεγαλύτερη ανάπτυξη (+5,6%) αλλά φυσικά αποτελεί την περιοχή με την μικρότερη συνεισφορά στον συνολικό τζίρο (8%). Η Αττική, που αποτελεί την βασική περιφέρεια όσον αφορά τις πωλήσεις (προσφέρει το 45,7% του τζίρου) γνώρισε άνοδο 2,3%.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu