Οικονομία

Μετρό Θεσσαλονίκης: Παρουσία Μητσοτάκη η υπογραφή για την σύμβαση λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου

Παρουσία του πρωθυπουργού και της ηγεσίας του ΥΠΟΜΕ η υπογραφή σήμερα το μεσημέρι της σύμβασης των 250 εκατ. ευρώ με την ιταλογαλλική ATM-EGIS

Σήμερα στη 1 το μεσημέρι, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, θα υπογραφεί η σύμβαση για την λειτουργία αλλά και τη συντήρηση του δικτύου του πολύπαθου Μετρό της Θεσσαλονίκης .

Πρόκειται για κομβικό σημείο στην μακρά ιστορία κατασκευής του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της πόλης που σηματοδοτεί και την αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη λειτουργίας του δεύτερου δικτύου Μετρό της χώρας.

Στην τελετή υπογραφής θα παραστεί και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και τοπικοί βουλευτές που θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν το δρομολόγιο από το Αμαξοστάσιο μέχρι τον σταθμό Αγία Σοφία.

Η σύμβαση υλοποιείται με την μορφή της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτιμού Τομέα (ΣΔΙΤ). Είναι η πρώτη σύμβαση του είδους της στην Ελλάδα με αναθέτουσα αρχή την Ελληνικό Μετρό.

Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε στις αρχές του 2023 με ανάδοχο του έργου την ιταλογαλλική κοινοπραξία  ATM-EGIS που έχει την επωνυμία ΤΗΕΜΑ. Στην σύμβαση, συνολικής αξίας 250 εκατ. ευρώ, προβλέπεται πως για 11 χρόνια το συγκεκριμένο σχήμα θα αναλάβει τη λειτουργία αλλά και τη συντήρηση του δικτύου δίκτυο που περιλαμβάνει την βασική γραμμή Ν.Σ.Σταθμός-Νέα Ελβετία και την επέκταση προς Καλαμριά (25ης Μαρτίου-Μίκρα).

Ως επόμενο βήμα, ο ανάδοχος θα πρέπει να προσλάβει προσωπικό και να το εκπαιδεύσει.

Η σύμβαση

Στην σύμβαση περιλαμβάνονται δύο περίοδοι, η προπαρασκευαστική και η εμπορική λειτουργία.

Στην προπαρασκευαστική περίοδο 12-18 μηνών περιλαμβάνεται:
-Προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος IT-ERP.
-Κάλυψη απαιτούμενων θέσεων προσωπικού.
-Πιστοποίηση – μέσω ανεξάρτητου αξιολογητή ασφαλείας – της διαδικασίας λειτουργίας και συντήρησης.
-Έκδοση αδειών και πιστοποιήσεων για έναρξη λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ.

Στην περίοδο εμπορικής λειτουργίας περιλαμβάνεται:
-Ευθύνη καθημερινής λειτουργίας και συντήρησης παγίων, εξοπλισμού και ανταλλακτικών.
-Υπηρεσίες καθαρισμού, φύλαξης και διαχείρισης αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου.
-Ενσωμάτωση των έργων σε δύο φάσεις (παρεχόμενα Η/Μ συστήματα και νέες γενιές τροχαίου υλικού).
-Παραλαβή και οργάνωση διαχείρισης ανταλλακτικών, αναλωσίμων και ειδικών εργαλείων.

Τα έργα εκτιμάται πως θα ολοκληρωθούν στο τέλος του 2023 ενώ τα εγκαίνια και η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας θα γίνει το 2024. Το πρώτο μικρό δίκτυο του Μετρό Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει την βασική – πρώτη γραμμή στο τμήμα Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία και την επέκταση (δεύτερη γραμμή) στην Καλαμαριά.

Οι δύο γραμμές θα έχουν κοινό το τμήμα από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι και τον σταθμό 25η Μαρτίου. Από εκεί θα διακλαδώνονται προς Νέα Ελβετία προς Μίκρα. Συνολικά το πρώτο αυτό δίκτυο περιλαμβάνει 18 χιλιόμετρα μήκος και 18 σταθμούς, στο σύνολό του υπόγειο.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu