Ελλάδα

Μετρό Θεσσαλονίκης: Πάτησε το κουμπί ο Πρωθυπουργός, ξεκίνησαν τα δρομολόγια

Σε νέα εποχή μπαίνουν οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης σήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις 13:29, το μεσημέρι του Σαββάτου, πατώντας το σχετικό κουμπί στην αίθουσα Ελέγχου, στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, σε μια ιστορική στιγμή που σήμανε την είσοδο της Θεσσαλονίκης σε μια νέα, συγκοινωνιακή εποχή.

Η παράδοση από τον πρωθυπουργό του έργου του Μετρό για χρήση έγινε στο αμαξοστάσιο Πυλαίας, όπου βρίσκεται εγκατεστημένο και το υπερσύγχρονο κέντρο ελέγχου της ασφαλούς λειτουργίας του.

Η τελετή  ξεκίνησε με τον αγιασμό λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι κι ενώ προηγήθηκε η άφιξη του Πρωθυπουργού και της Προέδρου της Δημοκρατίας. Πρώτος ανέβηκε στο βήμα ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νίκος Κουρέτας, ο οποίος ευχαρίστησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη για την πίστη του στην υλοποίηση του μεγάλου έργου.

Ανεβαίνοντας στο βήμα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε: «Αυτή η πολύ μεγάλη μέρα δεν προσφέρεται για πολλά λόγια. Σήμερα μιλά από μόνο του το ίδιο το έργο, το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη. Είναι ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας. Ακουσαμε για τις αμέτρητες δυσκολίες που συνάντησε αυτό το έργο, για να αναδείξει τα σπάνια μνημεία που έκρυβε στα σπλάχνα του αυτός ο ιστορικός τόπος. Κρατώ τη δημόσια δέσμευση του κ. Εξάρχου πως η επέκταση στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη τον Νοέμβριο του 2025. Στην εμπειρία αυτού του έργου καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες της χώρας, που θέλουμε να αφήσουμε πίσω και αύξησαν το κόστος του έργου κοντά στα 3 δισ. ευρώ. Σήμερα, όσοι είχαν αμφιβολίες, θα αλλάξουν γνώμη οταν δουν το αποτέλεσμα. Σήμερα έχουμε μπροστά μας και το Μετρό και τα Αρχαία, που αποτελούν απάντηση στις αμφιβολίες κάθε Θεσσαλονικιού. Στέρεψαν τα λόγια. Γιορτάζουμε σήμερα ένα ορόσημο εμπιστοσύνης μεταξύ Πολιτείας και πολιτών. Είμαι περήφανος που παραδίδω αυτό το έργο, που είχε εντάξει στον προϋπολογισμό του 1976 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Οταν μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές αποστάσεις. Και στην Αθήνα προχωρά γρήγορα η γραμμή 4 και ενισχύνται οι στόλοι των λεωφορείων».

Στην ομιλία του για το μεγάλο έργο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας είπε: «Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι εδώ, σήμερα βιώνουμε ιστορικές στιγμές. Το εμβληματικό αυτό έργο έχει μακρά διαδρομή, αποτέλεσε αντικείμενο σφοδρών πολιτικών και όχι μόνο αντιπαραθέσεων που προκάλεσαν καθυστερήσεις. Απεναντι σε αυτή τη δυσάρεστη πραγματικότητα, εργάστηκαν πολλοί άνθρωποι για να κάνουν πραγματικότητα αυτό το έργο, πίστεψαν και συνέβαλαν στην πραγματοποίησή του. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί απτή απόδειξη πως η κυβέρνηση της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη υπηρετεί αυτή την πραγματικότητα με πράξεις και όχι με λόγια. Η Θεσσαλονίκη αποκτά και Μετρό και Αρχαία όπως ακριβώς είχαμε δεσμευτεί. Παραδίδουμε ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά έργα στην Ελλάδα, η Θεσσαλονίκη αποκτά από τα πιο σύγκχρονα Μετρό της Ευρώπης. Μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης στην Καλαμαριά, στο τέλος του 2025, προβλέπεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 340.000 επιβάτες. Η Θεσαλονίκη αλλάζει σελίδα, η σημερινή είναι η ημέρα της αυτοπεποίθησης για την πόλη».

Ο Απόστολος Τζιτζικώστας, από την πλευρά του, είπε συγκινημένος: «Μετά από 18 χρόνια ταλαιπωρίας, είμαστε σήμερα εδώ να παραδώσουμε το Μετρό Θεσσαονίκης. Το έργο αυτό ξεκίνησε με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας με πρωθυπουργό τον Κώστα Καραμανλή και παραδίδεται σήμερα με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατάς με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Είμαι πολύ συγκινημένος, καθώς η τελευταία μου πράξη ως περιφερειάρχης Κεντρικης Μακεδονίας και το πρώτο μου ως Ευρωπαίος Επίτροπος είναι τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρέπει να τρέξουμε για την επέκτασή του στη Δυτική Θεσσαλονίκη».

Εξάρχου: “Τιμή μας που το παραδίδουμε σήμερα”

Εντονη συγκινησιακά στιγμή στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης, με τον Αλέξανδρο Εξάρχου να θυμάται την ημέρα που ο πρωθυπουργός του ζήτησε το μετρό Θεσσαλονίκης να είναι έτοιμο τον Νοέμβριο του 2024.

«Φώναξα τους ανθρώπους της Aktor. Θυμάμαι με συγκίνηση τον κ. Αρανίτη, που είπε ότι πρέπει να το κάνουμε, μας ζητήθηκε να το κάνουμε και θα το κάνουμε», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Intrakat κατά την ομιλία του στα εγκαίνια του εμβληματικού αυτού έργου. «Μετά ζήτησα τη βοήθεια της Hitachi. Η αντίδρασή τους ήταν ακριβώς η ίδια. Τους ευχαριστώ πάρα πολύ», συνέχισε.

Ο κ. Εξάρχου, εμφανώς συγκινημένος, ευχαρίστησε όλους όσους είχαν συμβολή στο έργο. Όπως είπε «δεν θα τα καταφέρναμε χωρίς τη βοήθεια της κ. Μενδώνη, του κ. Σταϊκούρα, του κ. Ταχιάου, χωρίς τη βοήθεια του πρωθυπουργού, όταν χρειάστηκε, του κ. Κουρέτα, που ήταν πάντα εκεί».

«Δεν θα ήταν δυνατόν να ολοκληρωθεί το έργο αυτό εάν δεν υπήρχε ο συνδυασμός της πολιτικής βούλησης, της επιμονής όλων και της δικής σας εμμονής κ. πρωθυπουργό», υπογράμμισε και έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον σταθμό Βενιζέλου, που όπως είπε είναι ίσως ο καλύτερος στον κόσμο. Σημείωσε δε ότι για τον σταθμό αυτό το βάρος σήκωσε κυρίως η κ. Μενδώνη.

«Σας ευχαριστούμε πολύ, είναι τιμή μας που παραδίδουμε σήμερα το μετρό, για να το παραδώσετε στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και του κόσμου», κατέληξε.

Ταχιάος: Η Θεσσαλονίκη αποκτά το Μετρό της – Τέλος μιας περιπέτειας, εφαλτήριο για το μέλλον

Τον ενθουσιασμό του για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης εξέφρασε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος κατά την ομιλία του στα εγκαίνια του εμβληματικού έργου.

«Η Θεσσαλονίκη αποκτά το Μετρό της, είναι τιμή και χαρά για εμένα που τη χρωστώ στον Κυριάκο Μητσοτάκη που μου εμπιστεύθηκε αυτή τη θέση» ανέφερε και υπογραμμίζοντας τη σημασία της σημερινής ημέρας συνέχισε:

«Για κάποιους από εμάς η σημερινή μέρα είναι το τέλος ενός κύκλου. Για τους Θεσσαλονικείς είναι το τέλος μίας περιπέτειας, που τροφοδοτήθηκε από τις παθογένειες προηγούμενων δεκαετιών, πολιτικές και οικονομικές. Είναι το έργο που αναμετρήθηκε με την τοξικότητα της εποχής αλλά τελικά κατέληξε σε ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα. Η πραγματικότητα είναι μπροστά μας και αυτή είναι η απάντηση».

Ο κ. Ταχιάος εξήρε την προσφορά όσων οραματίστηκαν και εργάστηκαν για το έργο: «Από τους πρωταγωνιστές της υπόθεσης αυτής είναι ο Σωτήρης Κούβελας. Ας αφήσουμε στην άκρη αυτό που έχει μείνει στην ιστορία ως τρύπα. Απουσιάζει δυστυχώς χάθηκε πρόσφατα ένας άλλος πρωταγωνιστής ο Γιάννης Μπουτάρης».

«Σήμερα είναι μέρα γιορτής. Είναι μία αρχή για τη Θεσσαλονίκη, ένα εφαλτήριο για το μέλλον. Σε αυτή τη Θεσσαλονίκη χρωστάμε δύο άλματα: Ένα άλμα ωριμότητας. Θα ήταν ασέβεια προς μία πόλη που είδε να αντιμετωπίζεται ως ανέκδοτο το μεγαλύτερο έργο της, αν δεν συμφωνήσουμε σε κάτι βασικό. Στο μέλλον αφήνουμε τα έργα έξω από την πολιτική. Το δεύτερο άλμα είναι ένα άλμα στοχεύσεων. Ο κόσμος θα θαυμάσει το Μετρό αλλά για να το βάλει στη ζωή του θα χρειαστεί χρόνο. Για κάθε πολίτη η εξοικείωσή του με το μέσο και η εγκατάλειψη της συνήθειας του αυτοκινήτου θέλει χρόνο. Στους άρχοντες της πόλης εναπόκειται να επικοινωνήσετε τον μεγάλο στόχο: λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους και βήματα προς τη βιώσιμη αστική κινητικότητα» σημείωσε.

Κουρέτας: Η πόλη αποκτά ένα μέσο σύγχρονο, αξιόπιστο, ασφαλές

«Ένα μεγάλο ταξίδι τελείωσε, ένα νέο αρχίζει», επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νικόλαος Κουρέτας, στα εγκαίνια του μετρό Θεσσαλονίκης.

«Η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα μέσο σταθερής τροχιάς, σύγχρονο, αξιόπιστο, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον», είπε ο κ. Κουρέτας, εξηγώντας πως τα εμπόδια ήταν πολλά, αλλά υπήρχε πάντα βούληση και προσπάθεια να ξεπεραστούν.

«Μέσα στον κορωνοϊό οι εργασίες δεν σταμάτησαν, αντιθέτως τις επιταχύναμε. Ήρθε η κρίση στην επάρκεια και τις τιμές, αλλά πάλι δεν κόψαμε ρυθμούς, με τον Άκτωρα και τη Hitachi προχωρήσαμε μαζί», ανέφερε.

Παγκόσμιο τοπόσημο ο σταθμός Βενιζέλου

Όπως είπε ο κ. Κουρέτας, «το στολίδι μας είναι ένα, ο σταθμός Βενιζέλου. Μοναδικός, ένα παγκόσμιο τοπόσημο. Προορισμός που δείχνει τη θέλησή μας να ενώσουμε την ιστορία και τον πολιτισμό της πόλης με τον σύγχρονο κόσμο, σε έναν σταθμό μετρό».

«Με πολιτισμένο τρόπο, ήμασταν όλοι ενωμένοι σε αυτόν τον σκοπό. Τα προηγούμενα χρόνια, όταν έπρεπε να παρθούν κρίσιμες αποφάσεις, εξετάσαμε όλα τα δεδομένα και προχωρήσαμε για να φτάσουμε εδώ», υπογράμμισε.

Ιστορική μέρα: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πάτησε το κούμπι και το Μετρό Θεσσαλονίκης ξεκινά
Ιστορική μέρα: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πάτησε το κούμπι και το Μετρό Θεσσαλονίκης ξεκινά
Ιστορική μέρα: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πάτησε το κούμπι και το Μετρό Θεσσαλονίκης ξεκινά
Ιστορική μέρα: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης πάτησε το κούμπι και το Μετρό Θεσσαλονίκης ξεκινά
googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu