Πολιτική

Μετρό Θεσσαλονίκης: €30.000 για το logo με χρήμα από ΕΣΠΑ – Η εταιρεία που το πήρε μετά από «άγονους» διαγωνισμούς

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, με το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Το λογότυπο προκάλεσε ποικίλα σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ η διαδικασία που ακολουθήθηκε δημιούργησε ερωτήματα σε ανθρώπους του κλάδου των γραφικών τεχνών

Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα και Νίκο Ταχιάο σε εκδήλωση στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, ενώ στις 30 Νοεμβρίου έχει προγραμματιστεί η έναρξη λειτουργίας του Μετρό.

Το θέμα προκάλεσε το ενδιαφέρον των μέσων κοινωνικής δικτύωσης καθώς αναζήτησαν όλοι το κόστος του λογότυπου και ποια εταιρεία το σχεδίασε.

Το λογότυπο σχεδιάστηκε την τελευταία στιγμή,  καθώς ακυρώθηκαν δύο διαγωνισμοί που είχαν προκηρυχθεί από την υπό κρατικό έλεγχο Ελληνικό Μετρό Α.Ε. (πρόεδρος ο Νικόλαος Κουλοχέρης, δικηγόρος της Μαχάς και Συνεργάτες και διευθύνων σύμβουλος ο Νικόλαος Κουρέτας) για το σχεδιασμό του σήματος/εμβλήματος για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Μόλις πρόσφατα στις 2 Οκτωβρίου 2024 δημοσιεύτηκε η απόφαση για την απευθείας ανάθεση της σύμβασης «Δημιουργία Λογότυπου και Σήμανσης για το Μετρό Θεσσαλονίκης» στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE, με έδρα την Αθήνα.

Διαχειριστής της εταιρείας είναι ο Κωνσταντίνος Γκουγκάκης ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία διασυνδέεται με εταιρεία δημοσίων σχέσεων και διάφορες ιστοσελίδες.

Το κόστος της απευθείας ανάθεσης ήταν 30.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, δηλαδή 37.200 ευρώ σύνολο (εδώ η απόφαση στη Ελληνικό Μετρό Α.Ε. στη διαύγεια).

Η σύμβαση χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ (από το Ε.Π. Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξης 2014-2020).  

Και όπως είπε ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας το λογότυπο εμπνεύστηκε από το Βυζάντιο ώστε «να συνδυάζει την αυθεντικότητα με τον καινοτόμο χαρακτήρα που θέλουμε να χαρακτηρίζει τη νέα ταυτότητα του μετρό Θεσσαλονίκης».

Κρίμα που στη συνέντευξη τύπου δεν ήταν και οι υπεύθυνοι της εταιρείας που πληρώθηκε για το λογότυπο για να εξηγήσουν σχετικά με τον σχεδιασμό του.

Ερωτήματα για τους άγονους διαγωνισμούς

Για το πως έγινε όλη η ιστορία και πως κατέληξε στην απευθείας ανάθεση σχολιάζει ο Γιώργος Μοσχονισιώτης, ο οποίος εργάζεται σε εταιρεία που κάνουν λογότυπα.

Στο βίντεο που προβάλλει στα social media εκφράζει τις απορίες για όλη αυτή την διαδικασία:

«Μόνο στην Ελλάδα γίνονται αυτά. Τον περασμένο Φεβρουάριο το ελληνικό μετρό είχε κάνει μία προκήρυξη για το νέο logo του Mετρό Θεσσαλονίκης. Πάρα πολλά agencies και το agency που δουλεύω εγώ και γραφίστες και αξιόλογοι γραφίστες έστειλαν τις προτάσεις τους. Εκείνος ο διαγωνισμός για διάφορους λόγους ακυρώθηκε.

Τζάμπα η προσπάθεια.

Έγινε επανα-προκήρυξη η οποία φωτογράφιζε κάποια ελάχιστα agencies, αποκλείοντας τη μεγαλύτερη μερίδα των συμμετοχών της προηγούμενης προκήρυξης αλλά ούτε εκείνο ο διαγωνισμός κατέληξε σε νικητή. 

Και φθάσαμε στο σημείο να λέει ότι λόγω έλλειψης χρόνου έγινε με απευθείας ανάθεση στην  MARKETING AND MEDIA SERVICES….

Αυτό που επίσης είναι αστείο, είναι ότι αυτή η MARKETING AND MEDIA SERVICES, που κέρδισε τον διαγωνισμό, το πρωί δεν είχε website. Την ψάξαμε στο agenecy γιατί θέλαμε να δούμε που κατέληξε όλο αυτό Έλεγε coming soon… Κι επειδή έγινε ντόρος, στήσανε τώρα το website. 

Τριάντα χρόνια δεν ήταν αρκετά για να βγάλουμε ένα logo!»

 

Απάντηση – κοροϊδία της Ελληνικό Μετρό για το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu