Επιχειρήσεις

Metro AEBE: Ο στόχος για 1,6 δις τζίρο το 2024, τα 64 εκατ. επενδύσεις και η… έκπληξη του Tik tok

Ο επικεφαλής της Metro AEBE, Αριστοτέλης Παντελιάδης κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης

Η εταιρεία έχει δώσει τα τελευταία χρόνια μεγάλη έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας και την παραγωγή ιδίων ενεργειακών πόρων

Με τζίρο πάνω από 1,6 δις και 64 εκατ. ευρώ επενδύσεις εκτιμάται ότι θα κλείσει τη φετινή χρονιά η Μetro ΑΕΒΕ, την ώρα που προχώρα σε συνεχείς αναβαθμίσεις καταστημάτων, νέα σημεία πώλησης και λέει όχι, τουλάχιστον ακόμα, σε επέκταση εκτός Ελλάδος, παρά μόνο στην Κύπρο, όπου σχεδιάζει το δεύτερο κατάστημα.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε σε δημοσιογραφική εκδήλωση ο CEO της εταιρείας Αριστοτέλης Παντελιάδης, η φετινή χρονιά ξεκίνησε με θετικό πρόσημο και αύξηση πάνω από 3,5% σε όγκο, τη στιγμή που το 2023 έκλεισε με κύκλο εργασιών 1,59 δις ευρώ και 31 εκατ. ευρώ κέρδη προ φόρων.

Το 2024 βρίσκει την εταιρεία μπροστά σε μια σειρά από προγραμματισμένες επενδύσεις, οι οποίες αφορούν επέκταση του δικτύου, ανακαινίσεις καταστημάτων, ενίσχυση του σούπερ μάρκετ γειτονιάς, του brand Market Local, το νέο κέντρο διανομής στον Ασπρόπυργο που θα αντικαταστήσει αυτό της Μάνδρας και δράσεις ψηφιακού μετασχηματισμού.

Κατά τον κ. Παντελιάδη, η κερδοφορία το 2024 είναι σε καλά επίπεδα, καθώς η εταιρεία έχει προβεί, ήδη από τα προηγούμενα χρόνια, σε επενδύσεις που αποδίδουν, έχει κυρίως ιδιόκτητους και όχι ενοικιαζόμενους χώρους σε μια περίοδο που τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό, εξοικονομεί συστηματικά ενέργεια και αξιοποιεί την τεχνολογία για την αύξηση της παραγωγικότητας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει δώσει τα τελευταία χρόνια μεγάλη έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας και την παραγωγή ιδίων ενεργειακών πόρων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε ο κ. Παντελιάδης από το 2017-2023 έχει επιτευχθεί 38% μείωση ενέργειας, ενώ ο στόχος για τα επόμενα χρόνια είναι αυτό το ποσοστό να ανέβει ακόμα περισσότερο και να ξεπεράσει το 60% μέσω συγκεκριμένων δράσεων από πλευράς εταιρείας, όπως την εγκατάσταση φωτοβολταικών, τη συνεργασία με αιολικό πάρκο στο Δίστομο, αλλά και τη σύναψη συμβολαίου PPA με δεκαετή διάρκεια.
Εξάλλου, μέχρι το 2030 εκτιμάται ότι η Metro μέσω αυτών των επενδύσεων θα έχει πετύχει ενεργειακή αυτονομία.

Διαχειρίσιμο το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού-Αύξηση του μισθοδοτικού κόστους

Η έλλειψη προσωπικού, εξάλλου, είναι ένα ζήτημα που εξακολουθεί να ταλανίζει τον κλάδο του λιανεμπορίου και ειδικότερα τη Metro, ωστόσο, κατά τον κ. Παντελιάδη, είναι διαχειρίσιμο.

Απαντώντας σε ερώτηση του Financial Report για το πόσοι εργαζόμενοι λείπουν στην παρούσα φάση από την εταιρεία, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι αγγίζουν τους 400, ενώ αυτός ο αριθµός αναμένεται να γίνει μεγαλύτερος μέσα στο καλοκαίρι, καθώς είναι αρκετοί αυτοί που αποχωρούν, ειδικά από τα καταστήματα που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές, για να πάνε να εργαστούν στον τουριστικό κλάδο. «Δεν μπορούμε να ανταγωνιστούν τα 2.000 ευρώ το μήνα που δίνουν τα ξενοδοχεία» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Παντελιάδης.

Παράλληλα, ανέφερε ότι το 2023 ήταν, επίσης, μια χρονιά κατά την οποία αποχώρησαν από την επιχείρηση, κυρίως για τον παραπάνω λόγο, γύρω στο 20,41% των εργαζομένων, ενώ έγιναν γύρω στις 2.300 προσλήψεις. Επιπρόσθετα, τα τελευταία χρόνια καταγράφηκε και αύξηση του μισθοδοτικού κόστους, το οποίο το 2023, μαζί με τα επιδόματα και τα bonus ξεπέρασε τα 205 εκατ. ευρώ, ενώ το 2024 πιθανότατα να ξεπεράσει τα 220.

Περί τα 280 εκατ. επενδύσεις στην τετραετία 2023-2026

Ο Πρόεδρος της Metro έκανε λόγο για μια σειρά επενδύσεων και νέων ανοιγμάτων, που έχει ξεκινήσει, ήδη, από το 2023 και θα συνεχίσει μέχρι και το 2026, ύψους 280 εκατ. ευρώ.

Αυτές θα αφορούν:

– Το άνοιγμα 100-120 καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα. Την ίδια στιγμή, την προηγούμενη τριετία, έκλεισαν έξι, ενώ αν κριθεί αναγκαίο θα κλείσουν και άλλα το επόμενο χρονικό διάστημα.

– Την ανέγερση νέου κέντρου διανομής στον Ασπρόπυργο, το οποίο θα αντικαταστήσει αυτό της Μάνδρας. Θα είναι εμβαδού 40.000 τμ και εφοδιασμένο με τις τελευταίες τεχνολογίες των logistics.

– Την κατασκευή ενός fulfillment center στον Κηφισού, συνολικής επιφάνειας 10.500 τμ για την εξυπηρέτηση της χονδρικής στα νησιά.

Στην παρούσα φάση, η εταιρεία διαθέτει 227 καταστήματα My Market, 22 My Market Local, 1 Dark Store στη Ρόδο και 1 MCC Best Value στην Κύπρο.

Αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα νέο Cash & Carry στη Δράμα και δεύτερο κατάστημα στην Κύπρο, μέχρι το 2026. Πάντως, ο επικεφαλής της εταιρείας δεν αναφέρθηκε, τουλάχιστον, προς το παρόν, κάποια νέα εξαγορά κάποιας πιο μικρής μονάδας, τονίζοντας ότι σε ό,τι αφορά τις εξαγορές «πρέπει να επιδεικνύεται μεγάλη προσοχή, πρέπει να ταιριάζεις επιχειρηματικά».

Η ψηφιακή εποχή θα φέρει αλλαγές

Ο κ. Παντελιάδης, εξάλλου, μίλησε με μεγάλο ενθουσιασμό για την νέα ψηφιακή σελίδα του My Market και συγκεκριμένα στο Τik Tok, όπου η εταιρεία έχει παρουσία μόλις οκτώ μήνες. «Η ψηφιακή εξέλιξη που συντελείται είναι πολύ μεγάλη μέσα σε πολύ λίγα χρόνια. Υπάρχει μεγάλη διάδραση, ειδικά με το νεανικό κοινό, το οποίο δεν παρακολουθεί τηλεόραση»,

Όπως υπογράμμισε, ήδη η σελίδα του My Market στο Τik Tok έχει πάνω από 110 εκατ. προβολές  σε πρωτογενές περιεχόμενο και ήδη 30.000 followers και πάνω από 335.000 likes. Ο ίδιος, πάντως, δεν διευκρίνισε τί ποσοστό του budget αποτελεί στην παρούσα φάση η ψηφιακή προβολή, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι τα οικονομικά μεγέθη δεν έχουν καμία σχέση με την τηλεόραση, η οποία εξακολουθεί να έχει μεγάλη επίδραση στο κοινό, κάτι το οποίο φαίνεται και από την δημοφιλία των προσφορών, οι οποίες προβάλλονται.

Συμπλήρωσε, ωστόσο, ότι τα επόμενα χρόνια θα επενδύεται ακόμα μεγαλύτερο ποσό στην ψηφιακή προβολή, καθώς η ψηφιακή εποχή θα φέρει αλλαγές τα επόμενα χρόνια.

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu