Τράπεζες

ΜΕΤΚΑ: Ζήτησε και πήρε παράταση 18 μηνών για την «Παράκαμψη της Χαλκίδας» των 210 εκατ. ευρώ

Η διάρκεια του έργου είχε αρχικά οριστεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και πλέον η νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης είναι για τις 2 Αυγούστου 2028

Η ΜΕΤΚΑ ζήτησε και πήρε παράταση 18 μηνών για την ολοκλήρωση των έργων «Παράκαμψη Χαλκίδας», οδικό έργο κόστους 210 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, για τον Αύγουστο του 2028 μετατέθηκε η ολοκλήρωση των έργων για την Παράκαμψη Χαλκίδας,σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με βασικό λόγο τις απαλλοτριώσεις οι οποίες σε ακόμα ένα έργο είναι από τις κύριες αιτίες καθυστερήσεων στο χρονοδιάγραμμα των εργασιών.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση στο αίτημα παράτασης από την METKA που είναι ανάδοχος του έργου αναφέρονται πέντε βασικοί λόγοι:  

  1. Η καθυστέρηση της διαδικασίας συντέλεσης των απαλλοτριώσεων, 
  2. η καθυστέρηση στην απόδοση των εν γένει δασικών εκτάσεων του Δημοσίου, 
  3. η  τροποποίηση του τεχνικού σχεδιασμού των έργων στην ευρύτερη περιοχή του κόμβου της Νέα Λάμψακου, 
  4. η  τροποποίηση του τεχνικού σχεδιασμού των αντιπλημμυρικών έργων της Λίμνης Δοκού και 
  5. η αδυναμία ολοκλήρωσης των Μελετών.

Το έργο υλοποιείται με τη μέθοδο της μελέτης – κατασκευής που σημαίνει πως η ΜΕΤΚΑ το ανέλαβε σε επίπεδο προμελέτης και σύμφωνα με τον σχεδιασμό του έργου ο πρώτος χρόνος ήταν αποκλειστικά την ολοκλήρωση των οριστικών μελετών και των μελετών εφαρμογής.

Η διάρκεια του έργου είχε αρχικά οριστεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, αλλά με τις προαιρέσεις του έργου, μεταξύ των οποίων είναι και η παράκαμψη Ψαχνών, πλέον η νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης είναι η 2α Αυγούστου 2028.

Το μεγάλο οδικό έργο των 210 εκατ. ευρώ στην Εύβοια

Η Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών,  το πρώτο μεγάλο οδικό έργο για την περιοχή της Εύβοιας μετά από χρόνια, είναι το σημαντικότερο έργο για την περιοχή που θα βελτιώσει τις μετακινήσεις στην ευρύτερη περιοχή. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 210 εκατ. ευρώ (169,35 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Το κυρίως έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 125 εκατ. ευρώ και η προαίρεση άλλα 85 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα: το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2χλμ και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7 χλμ. Ως προαίρεση περιλαμβάνονται τα τμήματα:

α) το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους 4,0 χλμ. περίπου,
β) το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και
γ) το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.

Το έργο καλύπτεται από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Η ταυτότητα του έργου

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Η οδός Παράκαμψης Χαλκίδας με τα συνεχόμενα τμήματα της Παράκαμψης Ψαχνών και της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας, εντάσσεται στα έργα βελτίωσης της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια και – παράλληλα – στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών από τη διερχόμενη κυκλοφορία, η οποία σήμερα, αναγκαστικά διέρχεται από τις παραπάνω αστικές περιοχές.

Με την κατασκευή του τμήματος Παράκαμψης Χαλκίδας και της διοχέτευσης σ’ αυτό της διερχόμενης κυκλοφορίας, αφ’ ενός θα διευκολυνθεί η κυκλοφορία που θα ακολουθεί τη νέα οδό και θα περιορισθεί σημαντικά ο χρόνος των μετακινήσεων, αλλά και – παράλληλα – θα ευνοηθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες στις επηρεαζόμενες αστικές περιοχές με θετική επίδραση στο περιβάλλον και στην οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

Με την κατασκευή των συνεχιζόμενων τμημάτων πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα και μετά προς την παράκαμψη Ψαχνών, και την αρτηρία σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας και μελλοντικά προς Ιστιαία – Αιδηψό, με κατασκευή νέων ή/και ανακατασκευή υφιστάμενων τμημάτων με σύγχρονο σχεδιασμό και αναβαθμισμένη γεωμετρία, θα μπορεί να αποδοθεί στην κυκλοφορία ένας ενιαίος και ασφαλής οδικός άξονας μέχρι την Αιδηψό με τα αναγκαία χαρακτηριστικά ασφάλειας και ταχύτητας, που θα ανταποκρίνονται στο διατιθέμενο τουριστικό και λοιπό δυναμικό της βόρειας Εύβοιας.

Συγκεκριμένα αντικείμενο του έργου, είναι η πλήρης μελέτη και κατασκευή:

1) Του τμήματος αυτοκινητόδρομου διατομής α4vσ: Ν. Λάμψακος – Σήραγγα Βαθροβουνίου (Χ.Θ. 4+080 – 6+000). Σημειώνεται ότι από τη Χ.Θ. 4+960 έως τη Χ.Θ. 5+400 γίνεται προσαρμογή της παραπάνω τυπικής διατομής αυτοκινητοδρόμου (α4νσ) σε τυπική διατομή δύο λωρίδων κυκλοφορίας β2σ, η οποία και εφαρμόζεται για το σύνολο του υπολειπόμενου οδικού άξονα,

2) Του τμήματος αρτηρίας κλειστού τύπου διατομής β2σ: Σήραγγα Βαθροβουνίου – Ψαχνά (Χ.Θ. 6+000 – 20+760)

3) Των τμημάτων της προαίρεσης α) το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους 4,0 χλμ. περίπου, β) το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και γ) το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu