Σύμφωνα με τους ίδιους, συνέλεξε μαζικά τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών χωρίς να τους ενημερώσει ή να ζητήσει τη συγκατάθεσή τους
Περίπου 200 γαλλικοί όμιλοι μέσων ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένων κορυφαίων τηλεοπτικών καναλιών και εφημερίδων, προσφεύγουν νομικά κατά της Meta, ιδιοκτήτριας των Facebook και Instagram, για τις διαδικτυακές διαφημιστικές πρακτικές της, όπως ανακοίνωσαν την Τετάρτη οι δικηγόροι τους.
Ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κατηγορείται ότι “στοχεύει διαφημίσεις με βάση τη μαζική και παράνομη συλλογή προσωπικών δεδομένων των χρηστών”, σύμφωνα με δήλωση των δικηγόρων τους, της γαλλικής εταιρείας Darrois και της αμερικανικής Scott+Scott.
Οι ενάγοντες κατέθεσαν αγωγή κατά της εταιρείας την Τετάρτη ενώπιον του εμπορικού δικαστηρίου του Παρισιού, ζητώντας “αποζημίωση για τη μαζική οικονομική ζημία… που προκλήθηκε από τις αθέμιτες επιχειρηματικές πρακτικές του αμερικανικού κολοσσού”.
Σύμφωνα με τους ίδιους, η Meta “συνέλεξε μαζικά τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών χωρίς να τους ενημερώσει ή να ζητήσει τη συγκατάθεσή τους”, κατά παράβαση των ευρωπαϊκών κανόνων προστασίας δεδομένων.
“Αξιοποιώντας αυτά τα δεδομένα για να προσφέρει εξαιρετικά στοχευμένη διαφήμιση, η Meta κυριαρχεί στην αγορά της διαδικτυακής διαφήμισης και κατάφερε να κατακτήσει την πλειοψηφία των διαφημιστικών επενδύσεων εις βάρος των μέσων ενημέρωσης”, δήλωσαν οι δικηγόροι, χαρακτηρίζοντας την κοινή αυτή νομική δράση ως “ιστορική πρωτιά”.
Ο κατάλογος των εναγόντων περιλαμβάνει δημόσιους και ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς από το TF1 έως τη France Televisions, τον κρατικό ραδιοφωνικό φορέα Radio France, τις εφημερίδες Le Figaro και Liberation, καθώς και εκδότες τοπικών περιοδικών. Η Meta δεν ανταποκρίθηκε άμεσα σε ερωτήματα που της έθεσε το AFP.
“Meta και Google μαζί, αντιπροσωπεύουν το 75% της αγοράς και το 90% της ανάπτυξής της”, δήλωσαν οι δικηγόροι προσθέτοντας ότι η διαφήμιση αποτελεί το 98% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών της Meta. “Χωρίς τις αθέμιτες πρακτικές της Meta, τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης θα είχαν λάβει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο των επενδύσεων στην ψηφιακή διαφήμιση”, υποστήριξαν οι νομικοί εκπρόσωποι.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε την Τετάρτη πρόστιμο 200 εκατομμυρίων ευρώ (227 εκατομμύρια δολάρια) στη Meta για παραβίαση των κανόνων σχετικά με τη χρήση προσωπικών δεδομένων στο Facebook και το Instagram.
Το πρόστιμο στόχευε το σύστημα “pay for privacy” της Meta, το οποίο σημαίνει ότι οι χρήστες πρέπει να πληρώνουν για να αποφεύγουν τη συλλογή δεδομένων ή να συμφωνούν να μοιράζονται τα δεδομένα τους με το Facebook και το Instagram για να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες δωρεάν.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
- Χρηματιστήριο: Μικρή πτώση για τον Γενικό Δείκτη
- Δεύτερο βήμα πίσω του Τραμπ: Αναθεωρεί τους δασμούς στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων
- Αγορά ενέργειας: Μαζική φυγή από το πράσινο τιμολόγιο λόγω της αστάθειας των τιμών
- Roche: Ανοδος εσόδων 7,2% στα 18,6 δισ. δολάρια το α’ τρίμηνο 2025
- Μικτές τάσεις στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια
- Τυχερά Παιχνίδια: Αύξηση 8% ο τζίρος των παιχνιδιών το α’ δίμηνο του έτους
- Unilever: Αύξηση πωλήσεων 3% το α’ τρίμηνο 2025
- ΟΠΕΚΕΠΕ: Ετοιμάζει πληρωμές το Μάιο και τον Ιούνιο 2025
Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις