Επιχειρήσεις

Mercedes-Benz: Δοκιμάζει μπαταρίες ημι-στερεάς κατάστασης με αυτονομία 1.000 χλμ.

Financialreport.gr

Πρώτη φορά που μπαταρίες λιθίου-μετάλλου ημι-στερεάς κατάστασης δοκιμάζονται σε δρόμους με όχημα παραγωγής

Η Mercedes-Benz ξεκίνησε δοκιμές πρωτότυπων ημι-στερεάς κατάστασης μπαταριών στο ηλεκτρικό της μοντέλο EQS, σε συνεργασία με την Factorial Energy.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αυτή είναι η πρώτη φορά που μπαταρίες λιθίου-μετάλλου ημι-στερεάς κατάστασης δοκιμάζονται σε δρόμους με όχημα παραγωγής. Οι μπαταρίες αναπτύχθηκαν από την εταιρεία Factorial Energy με έδρα το Woburn της Μασαχουσέτης, σε συνεργασία με την Mercedes-AMG High Performance Powertrains, τη θυγατρική της Mercedes για τη Formula 1 στο Brixworth του Ηνωμένου Βασιλείου.

Όπως αναφέρει η Mercedes, η νέα μπαταρία προσφέρει πραγματική αυτονομία οδήγησης πέραν των 1.000 χιλιομέτρων (620 μίλια), περίπου 25% μεγαλύτερη απόσταση από μια συμβατική μπαταρία λιθίου-νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου ίδιου μεγέθους και μάζας. Συγκριτικά, το EQS 450+ του 2025 έχει αξιολογηθεί για αυτονομία 800 χιλιομέτρων στον ευρωπαϊκό κύκλο WLTP και 627 χιλιομέτρων στις πιο ρεαλιστικές μετρήσεις της αμερικανικής EPA.

Η Mercedes ξεκίνησε εργαστηριακές δοκιμές στη Στουτγάρδη στα τέλη του 2024, πριν προχωρήσει σε δοκιμές δρόμου τον περασμένο μήνα. “Το να είμαστε οι πρώτοι που ενσωματώνουν επιτυχώς μπαταρίες λιθίου-μετάλλου ημι-στερεάς κατάστασης σε ένα όχημα παραγωγής αποτελεί ιστορικό επίτευγμα στην ηλεκτρική κινητικότητα”, δήλωσε η Siyu Huang, διευθύνουσα σύμβουλος και συνιδρύτρια της Factorial Energy.

Όπως αναφέρει η Huang, τα FEST (Factorial Electrolyte System Technology) cells διαθέτουν ενεργειακή πυκνότητα 391 βατώρες ανά κιλό, συγκριτικά με 300 Wh/kg ή λιγότερο για τα σημερινά κορυφαία cells υψηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο.

Η Factorial αναπτύσσει επίσης cells πλήρως στερεάς κατάστασης “Solstice” που στοχεύουν σε έως και 500 Wh/kg σε επίπεδο cell, για έως και 80% μεγαλύτερη αυτονομία οδήγησης. Αυτό θα επέτρεπε στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να μειώσουν το μέγεθος των σημερινών μπαταριών περίπου στο μισό — σε μέγεθος, βάρος και χωρητικότητα — ενώ θα διατηρούν την ίδια αυτονομία, ή να διατηρήσουν τις μπαταρίες περίπου στο ίδιο μέγεθος αυξάνοντας δραματικά την αυτονομία ή τις επιδόσεις.

Αρχικά, η Huang πιστεύει ότι η τεχνολογία θα είναι καταλληλότερη για premium και υψηλών επιδόσεων αυτοκίνητα, ως ανώτερη εναλλακτική λύση από τα cells υψηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο. Εξίσου σημαντικό με τις βελτιώσεις στις επιδόσεις, τα FEST cells είναι συμβατά με την υπάρχουσα παραγωγή μπαταριών ιόντων λιθίου, σύμφωνα με την Huang. Η Factorial αναφέρει ότι οι διαδικασίες της θα επέτρεπαν στους κατασκευαστές μπαταριών να χρησιμοποιούν περίπου το 80% του υπάρχοντος εξοπλισμού.

Η Factorial προμηθεύει επίσης FEST cells για έναν στόλο επίδειξης Dodge Charger Daytona, που αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026. Όσον αφορά άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Volkswagen συνεργάζεται με την QuantumScape από τη Silicon Valley. Η Solid Power από το Κολοράντο έχει συμφωνία κοινής ανάπτυξης με την BMW. Η Honda παρουσίασε πρόσφατα μια γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης στην Sakura City της Ιαπωνίας. Η Toyota αναπτύσσει επίσης κελιά στερεάς κατάστασης εσωτερικά.

Όπως υποστηρίζουν ορισμένοι ειδικοί, η Huang βλέπει το 2030 ως έναν βιώσιμο στόχο για μια τεχνολογία που θα μπορούσε να κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα να πηγαίνουν μακρύτερα, να φορτίζουν γρηγορότερα και να γίνουν πιο οικονομικά. “Πιστεύω ότι υπάρχει δυνατότητα να δούμε αυτές τις μπαταρίες στις εκθέσεις αυτοκινήτων μέχρι το τέλος της δεκαετίας”, δήλωσε η Huang.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu