Επιχειρήσεις

Μέλισσα: Ζυμαρικά σε Αμερική, Κίνα και Αυστραλία με πρεσβευτή τον Γιάννη Ατεντοκούμπο (βίντεο)

Αυξημένος τζίρος το 2023, κυρίως λόγω εξαγωγών για την επιχείρηση της οικογένειας Κίκιζα

Ο τζίρος της οικογενειακής επιχείρησης ζυμαρικών Μέλισσα Κίκιζας, θα καταγράψει εφέτος αύξηση γύρω στο 10%,  ανέφερε ο CEO Αλέξανδρος Κίκιζας, σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους.

Οι πωλήσεις της Μέλισσα Κίκιζας από περίπου 119 εκατ. ευρώ πέρσι αναμένεται να ανέλθουν στα 130 εκατ. ευρώ το 2023, χωρίς μάλιστα στο ποσό αυτό να προσμετρείται ο τζίρος της θυγατρικής εταιρείας στην Πολωνία.

Σύμφωνα με τον κο Κίκιζα «το μεγαλύτερο κομμάτι της αύξησης των πωλήσεων προέρχεται από τις εξαγωγές ζυμαρικών, που και φέτος εμφανίζουν σημαντικές επιδόσεις η εταιρεία τοποθετήθηκε με επώνυμα ζυμαρικά σε Κίνα και Αυστραλία.

Στην Αυστραλία η ελληνική εταιρεία ζυμαρικών διαθέτει τα προϊόντα της στην ισχυρή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Coles. Οι κωδικοί που ταξιδεύουν στη μακρινή ήπειρο αφορούν τις σειρές pasta kids και τα νέα ζυμαρικά «boost» με έξτρα πρωτεΐνη, ambassador της οποίας είναι ο κορυφαίος αθλητής Γιάννης Ατεντοκούμπο.

Στις ΗΠΑ, η Μέλισσα Κίκιζας συνεργάζεται – εκτός των άλλων retailers – με τη Walmart παράγοντας ζυμαρικά «made in Greece» για λογαριασμό της μεγαλύτερης λιανεμπορικής αλυσίδας του κόσμου, που απορροφά περί τους 10.000 τόνους ετησίως. Να σημειωθεί ότι η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών αναδεικνύεται πλέον ως η καλύτερη εξαγωγική αγορά της ελληνικής βιομηχανίας ζυμαρικών, ενώ από του χρόνου δρομολογείται και η τοποθέτηση επώνυμων κωδικών.

Επιπλέον, η Γερμανία – με ισχυρή παρουσία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας – το Βέλγιο, η Πολωνία και η Κύπρος ανήκουν επίσης στις κορυφαίες εξαγωγικές αγορές της εταιρείας.

Προκειμένου να ενισχύσει τη δυναμική της εντός και εκτός συνόρων η εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή νέας γραμμής παραγωγής για μακρά ζυμαρικά. Η εν λόγω επένδυση εντάσσεται στο αναπτυξιακό πλάνο 2019-2024, ύψους 45 εκατ. ευρώ.

Νωρίς για να αποτιμηθεί το «καρτελάκι»
Σε ερώτηση για την πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης για τη «μόνιμη μείωση τιμής», στην οποία η Μέλισσα Κίκιζας συμμετέχει με 27 κωδικούς ζυμαρικών πρώτης γραμμής, ο κ. Κίκιζας σημείωσε ότι «είναι πολύ νωρίς για να κρίνουμε το αποτέλεσμα του μέτρου που ξεκίνησε την εφαρμογή του εδώ και περίπου είκοσι μέρες. Η λογική λέει ότι θα έχει κάποιο impact».

«Κατανοώ την ανησυχία όλων για τον πληθωρισμό και την ακρίβεια, αλλά θεωρώ ότι θα ξεκινήσει η αποκλιμάκωση των ανατιμήσεων άμεσα και επιπλέον νομίζω ότι πια η κουβέντα για ποιος φταίει ήρθε η ώρα να σταματήσει. Νομίζω, δεν κάνει καλό σε κανένα. Εκτιμώ ότι εάν δεν υπήρχε το κομμάτι του ελαιόλαδου –που έχει μεγάλη βαρύτητα και συμπαρασύρει έντονα τον κλαδικό πληθωρισμό- θα ήμασταν ήδη εδώ και τρεις μήνες κάτω από το επίπεδο του 5%», τόνισε ερωτηθείς για το πότε θα μειωθούν οι τιμές.

Τέλος ως προς τις κυβερνητικές πιέσεις στη βιομηχανία να «βάλει» περισσότερη πλάτη στη στήριξη των καταναλωτών, επισήμανε: «Θεωρώ ότι σε αυτή την περίοδο και το λιανεμπόριο και η βιομηχανία έχουμε κάνει τρομερές υπερβάσεις για να βοηθηθεί η κοινωνία. Και αυτό αποδεικνύεται από το ότι στο κομμάτι του πληθωρισμού η Ελλάδα δείχνει μεγαλύτερη αντίσταση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές.»

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu