Επιχειρήσεις

Μεγάλες αλυσίδες εστίασης: Βουτιά στην πραγματική κατανάλωση – Μεγάλες απώλειες σε όρους όγκου προϊόντων

_x000D_

Πίεση σε επίπεδο πραγματικής κατανάλωσης και σε όρους όγκου πωλούμενων προϊόντων παρατηρείται σε μεγάλες αλυσίδες εστίασης. Τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η Γρηγόρης, η οποία σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της, Βλάσση Γεωργάτο, αυτή τη στιγμή υφίσταται απώλειες σε όρους όγκου πωλήσεων προϊόντων κατά περίπου 10% σε σχέση με το συγκρίσιμο 2019, που ήταν επίσης μία χρονιά κανονικότητας ως προς την λειτουργία των καταστημάτων.

_x000D_

Το ποσοστό αυτό μάλιστα τοποθετείται επί συγκρίσιμης βάσης αριθμού καταστημάτων, τα οποία είναι περίπου 300, όσα δηλαδή ήταν τα καταστήματα το 2019, ενώ σήμερα το δίκτυο της Γρηγόρης αριθμεί συνολικά περί τα 380 καταστήματα. 

_x000D_

Όπως αναφέρει ο κύριος Γεωργάτος επί του παρόντος ο τομέας των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στα προϊόντα εμφανίζει σημάδια εξομάλυνσης κάτι ωστόσο που θα φανεί πιο καθαρά μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα. Σε κάθε περίπτωση όμως και η αγορά της εστίασης δέχεται έντονους κλυδωνισμούς από το κόστος ενέργειας και φυσικά από τις πρώτες ύλες, παράγοντες που έχουν συμβάλλει στην εφαρμογή αυξημένων τιμών στο σύνολο των πωλούμενων προϊόντων καθώς και στον καφέ.

_x000D_

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Γρηγόρης, αυτό που αναμένεται είναι ότι ο φετινός κύκλος εργασιών θα είναι αυξημένος σε σχέση με το 2019, ωστόσο σε κάθε περίπτωση αυτό θα έχει και ένα σημαντικό μέρος “πληθωρισμένου” τζίρου. 

_x000D_

Βενέτης: Μειωμένη κατά 15% η κατανάλωση στον καφέ

_x000D_

_x000D_
_x000D_
_x000D_
_x000D_
Από την πλευρά του ο ιδιοκτήτης της αλυσίδας καταστημάτων Βενέτη, Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, αναφέρεται στην κάμψη πωλήσεων που παρουσιάζει αυτή την χρονική περίοδο η αγορά του καφέ. Όπως χαρακτηριστικά λέει, στη διάρκεια του 2022 η κατανάλωση στον όγκο πωλήσεων καφέ είναι μειωμένη κατά 15% σε σύγκριση με το 2021.

_x000D_

_x000D_

Ο λόγος για τον οποίο παρουσιάζεται αυτή η εικόνα σύμφωνα με τον ίδιο, είναι διότι η αγορά υπέστη σημαντική καθίζηση από τη στιγμή που επιβλήθηκε το περιβαλλοντικό τέλος και ύστερα σε συνδυασμό με τις αυξημένες τιμές στον καφέ ως απόρροια και του καταστροφικού παγετού του 2021 στη Βραζιλία, που είναι και ο μεγαλύτερος παραγωγός καφέ arabica στον κόσμο.

_x000D_

_x000D_

Η μείωση των αποθεμάτων καφέ σε αυτή την περίπτωση είχε ως αποτέλεσμα την σημαντική αύξηση στις τιμές του καφέ διεθνώς. Όπως αναφέρει, η τιμή του καφέ που πουλούσε η Βενέτης πριν από έναν χρόνο – τιμή για τον φρέντο εσπρέσο – ήταν στα 1,70 ευρώ, ενώ σήμερα με το περιβαλλοντικό τέλος η τιμή του καφέ ανέρχεται στα 2 ευρώ. 

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

Αναφορικά με το συνολικό κύκλο εργασιών της Βενέτης ο κύριος Μονεμβασιώτης αναφέρει ότι κατά το τελευταίο δεκαήμερο του Νοεμβρίου η αγορά στον τομέα εστίασης που ο ίδιος εκπροσωπεί έχει παρουσιάσει σημαντική κάμψη, εικόνα που συνεχίζεται και κατά τις πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου. Όπως λέει, “ο τζίρος μας κινήθηκε έντονα ανοδικά φέτος, ενισχυμένος από την καλοκαιρινή περίοδο και όλα έδειχναν ότι θα αγγίζαμε τα επίπεδα του 2019.

_x000D_

Ωστόσο το τελευταίο διάστημα η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική, γεγονός στο οποίο έχουν συντείνει και οι ανατιμήσεις στα προϊόντα, οι οποίες κυμαίνονται από 10% έως και 25%”. Περιορισμένες σε σχέση με την προεορταστική περίοδο του 2021 είναι και οι πωλήσεις εποχικών γλυκισμάτων όπως μελομακάρονα, κουραμπιέδες και δίπλες, όπως επισημαίνει ο επιχειρηματίας.

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

_x000D_

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu