Επιχειρήσεις

Μediterra: Πώς η ελληνική μαστίχα θα φτάσει μέχρι την Κορέα

O CEO της Mediterra, Γιάννης Μανδάλας

Γιατί δίνεται έμφαση στα προϊόντα κρυοξήρανσης

Ευρύτερους στόχους για περαιτέρω ανάπτυξη και ενίσχυση των εξαγωγών, ακόμα και σε προορισμούς όπως η Ιαπωνία και η Κορέα έχει η εισηγμένη εταιρεία στην εναλλακτική αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών Mediterra, η οποία για τη χρήση του 2023, έκλεισε με το μεγαλύτερο κύκλο εργασιών στην 22 χρόνων ιστορία της.

Κατά όσα τονίζει στο Financial Report ο CEO της εταιρείας, Γιάννης Μανδάλας «από τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023, βλέπουμε ότι είμαστε σε καλό δρόμο και ελπίζουμε να συνεχίσουμε με αυτόν τον τρόπο τα επόμενα χρόνια, παρά την γεωπολιτική αβεβαιότητα και το κύμα ακρίβειας, η οποία είναι πραγματικότητα, είναι στην καθημερινότητά μας».

Σύμφωνα με τον ίδιο, εξακολουθούν να υπάρχουν, ακόμα και εν έτει 2024 και ενώ έχουμε απομακρυνθεί από την πανδημία, προβλήματα στα logistics και τις μεταφορές, αλλά και αυξήσεις κόστους στα υλικά συσκευασίας, που γενικά επηρεάζουν και μπορεί να καθυστερήσουν τις διαδικασίες παραγωγής. Σε αυτά, θα πρέπει να προστεθεί και η δυσκολία εξεύρεσης προσωπικού, τόσο ανειδίκευτων εργατών ή εργατών γης, όσο και εξειδικευμένων στελεχών.

Το Κέντρο Έρευνας Μαστίχας εγκαινιάστηκε το 2023

Το επόμενο χρονικό διάστημα, κατά τον κ. Μανδάλα, θα δοθεί βαρύτητα και σε επενδύσεις που θα στοχεύουν σε αύξηση της παραγωγής, συνολικού ύψους 5 εκατ. ευρώ, μέχρι το 2030.

(σ.σ. Το 2023 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε στα € 12,382 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 15%. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε € 932.491 έναντι € 764.412 της χρήσης 2022 και τα κέρδη μετά από φόρους σε € 384.073 έναντι € 276.981 το 2022).

Νέα προϊόντα

Το 2024 είναι η χρονιά λανσαρίσματος νέων προϊόντων από τη Mediterra, αλλά και ενίσχυση των ήδη υπαρχόντων από το 2023, όπως καλλυντικά, μια νέα τσίχλα, ένα αναψυκτικό με γεύση μαστίχα, καθώς και μια καινοτομία σε σαμπουάν και αφρόλουτρο, τη συμπύκνωσή τους σε μπάρα.

Κατά τη διάρκεια της χρήσης 2023, επίσης, παρουσιάστηκαν 20 νέα προϊόντα. Από αυτά 8 αφορούν τη σειρά Cultura Mediterra, 7 τη σειρά Mastihashop, 1 τη σειρά Art of Nature, 1 τη σειρά mastihacare και 3 τη μάρκα ELMA.

Δυο καταστήματα έχει η Mediterra στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται, δε, στα προϊόντα γιαουρτιού με την διαδικασία της κρυοξήρανσης, για τα οποία, ήδη, υπάρχει ο σχεδιασμός εξαγωγής τους σε μακρινές αγορές όπως οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία και η Κορέα, αλλά και σε εξειδικευμένο κοινό στην Ελλάδα, όπως ιστιοπλόοι, ορειβάτες κλπ.

Υπενθυμίζεται, ότι με σκοπό την επίτευξη των ιδρυτικών της σκοπών η εταιρεία έχει αποφασίσει τη συμμετοχή της, μαζί με τη μητρική ΕΜΧ, στη ίδρυση άλλων νομικών προσώπων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η εταιρεία, επίσης, διατηρεί συμμετοχές στις εταιρείες: MASTIHA DAMLA SAKIZ (εταιρεία διανομής προϊόντων μαστίχας στην Τουρκία, 15%) ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΑΣΤΙΧΑΣ ΑΕ (Κέντρο εφαρμοσμένης έρευνας στη Χίο, 36%) ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΑ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΑ ΜΟΝ. ΕΠΕ (100%).

Στρατηγικές προτεραιότητες και προσδοκίες ανάπτυξης

Στις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας για το 2024 περιλαμβάνονται η αύξηση των επώνυμων πωλήσεων, η εντατική αξιοποίηση της φαρμακευτικής διάστασης της μαστίχας, η ενίσχυση της επιστημονικής έρευνας, ο σχεδιασμός νέων προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, αλλά και η εισαγωγή καινοτομιών στις μεταποιητικές δραστηριότητες.

Επιπρόσθετα, οι προσδοκίες ανάπτυξης της εταιρείας για την επόμενη δεκαετία βασίζονται στη διαρκή ανανέωση της ποικιλίας των προϊόντων της, στην αύξηση των πωλήσεων πρώτων υλών με μαστίχα στη βιομηχανία, στην ενίσχυση των πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο, στην επέκταση των επώνυμων πωλήσεων τελικών προϊόντων, αλλά και στην ενίσχυση και διαφοροποίηση του δικτύου mastihashop.

Ποια είναι η Μediterra

Η Mediterra είναι θυγατρική εταιρεία της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου (ΕΜΧ) και από την ίδρυσή της, το 2002 αποτελεί το σημαντικότερο μηχανισμό προβολής και marketing της Χιώτικης Μαστίχας.

Στο πλαίσιο του ρόλου της η εταιρεία αναπτύσσει συνδυασμένες δραστηριότητες λιανικής (καταστήματα mastihashop) και διανομής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με παραγωγικές δραστηριότητες στην έδρα της στη Χίο. Στη εταιρεία πιστώνεται η επανατοποθέτηση της μαστίχας στην αγορά, φέρνοντας νέες ιδέες και καινοτομίες σε όλα τα επίπεδα διαχείρισης και αξιοποίησης της μοναδικής χιώτικης ρητίνης.

Eξάλλου, διαχειρίζεται όλες τις μάρκες τελικών προϊόντων μαστίχας, είτε αυτά παράγονται από την ίδια είτε από άλλα συνδεδεμένα φυσικά πρόσωπα. Οι μάρκες(brands) αυτές είναι: MASTIHSHOP (καταστήματα), ART of NATURE (παραφαρμακευτικά), ELMA (τσίχλες, σνακ), CULTURA MEDITERRA(προϊόντα σε σκόνη) ENOSIS (λικέρ), KENTOS (λικέρ).

Μαρία Μπακοπούλου

[email protected]

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu