Επιχειρήσεις

Mastercard: Τέλος η χειροκίνητη εισαγωγή καρτών στην Ευρώπη

Μέχρι το 2030, όλες οι κάρτες που εκδίδει στο δίκτυό της στην Ευρώπη θα είναι tokenized

Από το 2030, η Mastercard δεν θα απαιτεί πλέον από τους Ευρωπαίους να εισάγουν χειροκίνητα τους αριθμούς των καρτών τους κατά τον ηλεκτρονικό έλεγχο – ανεξάρτητα από την πλατφόρμα ή τη συσκευή που χρησιμοποιούν.

Σύμφωνα με το CNBC η Mastercard θα ανακοινώσει την Τρίτη ότι, μέχρι το 2030, όλες οι κάρτες που εκδίδει στο δίκτυό της στην Ευρώπη θα είναι tokenized.

Με άλλα λόγια, αντί για τον 16ψήφιο αριθμό κάρτας που όλοι έχουμε συνηθίσει να χρησιμοποιούμε για τις συναλλαγές, αυτός θα αντικατασταθεί από ένα τυχαία παραγόμενο «token».

Η εταιρεία αναφέρει ότι συνεργάζεται με τράπεζες, fintechs, εμπόρους και άλλους εταίρους για τη σταδιακή κατάργηση της χειροκίνητης καταχώρησης καρτών για το ηλεκτρονικό εμπόριο έως το 2030 στην Ευρώπη, υπέρ ενός κουμπιού ενός κλικ σε όλες τις διαδικτυακές πλατφόρμες.

Αυτό θα διασφαλίσει ότι οι κάρτες των καταναλωτών θα είναι ασφαλείς έναντι προσπαθειών απάτης, λέει η Mastercard.

Οι χρήστες δεν θα χρειάζεται να εισάγουν συνεχώς κωδικούς πρόσβασης κάθε φορά που προσπαθούν να πραγματοποιήσουν μια πληρωμή, καθώς η Mastercard εισάγει passkeys που αντικαθιστούν τους κωδικούς πρόσβασης.

Θα δώσει επίσης τη δυνατότητα στους πελάτες να πραγματοποιούν πληρωμές με ένα κλικ στο ταμείο χρησιμοποιώντας βιομετρική πιστοποίηση ταυτότητας με το αποτύπωμα του αντίχειρα.

Οι κάρτες που είναι αποθηκευμένες σε μια σελίδα εμπόρων ή σε ένα ηλεκτρονικό πορτοφόλι μέσω tokenization μπορούν να ενημερώνονται αυτόματα όπου και αν αποθηκεύονται όταν αντικαθίστανται ή ανανεώνονται.

Μείωση της απάτης

Η Mastercard αναφέρει ότι η 100% tokenization σε όλες τις ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου θα μειώσει δραματικά τα ποσοστά απάτης.

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Juniper Research, οι απώλειες από την απάτη στις ηλεκτρονικές πληρωμές αναμένεται να ξεπεράσουν τα 91 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028 – συνολικά πάνω από 362 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως κατά την επόμενη πενταετία.

Η υιοθέτηση του tokenization, λέει η Mastercard, αυξάνεται με ρυθμό 50% κάθε χρόνο και πλέον διασφαλίζει περίπου το 25% όλων των συναλλαγών ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως στο δίκτυό της.

Η Mastercard δήλωσε ότι επεκτείνει την αλλαγή στην Ευρώπη, καθώς η ήπειρος είναι εδώ και καιρό πρωτοπόρος στις καινοτομίες πληρωμών, όπως οι ανέπαφες πληρωμές και η ηλεκτρονική τραπεζική, η οποία επέτρεψε στους χρήστες τραπεζικών υπηρεσιών να μοιράζονται τα δεδομένα των λογαριασμών τους για να έχουν πρόσβαση σε νέα χρηματοοικονομικά προϊόντα.

«Στην Ευρώπη είδαμε το tokenization να αποκτά δυναμική σε όλο το οικοσύστημα, η ευκολία και τα μειωμένα ποσοστά απάτης πωλούνται μόνα τους», δήλωσε η Valerie Nowak, εκτελεστική αντιπρόεδρος προϊόντων και καινοτομίας της Mastercard Europe.

«Είμαστε βέβαιοι ότι η επίτευξη αυτού του οράματος μέχρι το 2030 είναι μια win-win-win για τους αγοραστές, τους λιανοπωλητές και τους εκδότες καρτών».

Το μέλλον των πληρωμών

Από την άφιξη των πιστωτικών καρτών για πρώτη φορά στις δεκαετίες του 1950 και 1960, μέχρι τη στροφή προς την πληρωμή πραγμάτων μέσω διαδικτύου που ήρθε με την ευρεία υιοθέτηση του διαδικτύου στις αρχές της δεκαετίας του 2000, οι τρόποι πληρωμής έχουν υποστεί μερικές αρκετά δραματικές αλλαγές κατά τη διάρκεια των δεκαετιών.

Τις πρώτες μέρες που πρωτοεμφανίστηκαν οι πιστωτικές κάρτες, οι υπάλληλοι των τραπεζών έλεγαν τους αριθμούς των καρτών σε ένα βιβλίο με άκυρους αριθμούς ή τηλεφωνούσαν στην εκδότρια τράπεζα για να ελέγξουν αν το άτομο που πραγματοποιούσε την πληρωμή ήταν αυτό που έλεγε ότι ήταν.

Τα λεγόμενα μηχανήματα «zip-zap» που αποτύπωναν τους αριθμούς των καρτών σε πακέτα από χαρτί άνθρακα ήταν ο κύριος τρόπος πληρωμής μέσω πιστωτικής κάρτας στο ταμείο.

Αυτό συνέβαινε μέχρι τις δεκαετίες του 1970 και 1980, όταν οι μαγνητικές λωρίδες και τα ηλεκτρονικά τερματικά πληρωμών πήραν την πρωτοκαθεδρία.

Τις διαδέχθηκαν οι κάρτες με μικροτσίπ που αποθήκευαν δεδομένα σχετικά με τον ιδιοκτήτη, τον αριθμό και την ημερομηνία λήξης της κάρτας.

Η Mastercard στοιχηματίζει ότι η κίνησή της προς αυτό το νέο «ενσωματωμένο» σύστημα πληρωμών θα είναι μια τόσο δραματική αλλαγή όσο και η κίνηση προς το chip και το PIN ή η υιοθέτηση των ανέπαφων πληρωμών, οι οποίες χρησιμοποιούνται πλέον ευρέως στις ανεπτυγμένες οικονομίες σε όλο τον κόσμο.

Η εταιρεία λέει ότι η τεχνολογία της θα καταστήσει την εμπειρία της πληρωμής αντικειμένων στο διαδίκτυο εξίσου ομαλή με την πραγματοποίηση μιας ανέπαφης πληρωμής στο κατάστημα. Λέει ότι αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα μπορούν να πραγματοποιούν πληρωμές με ένα κλικ σε οποιαδήποτε συσκευή, συμπεριλαμβανομένων των smartwatches, των οικιακών βοηθών, ακόμη και των αυτοκινήτων.

Για παράδειγμα, η Mastercard έχει μια συνεργασία με τη Mercedes-Benz που επιτρέπει στους πελάτες της αυτοκινητοβιομηχανίας να χρησιμοποιούν έναν αισθητήρα δακτυλικών αποτυπωμάτων στο αυτοκίνητό τους για να πραγματοποιούν ψηφιακές πληρωμές σε περισσότερα από 3.600 πρατήρια καυσίμων σε όλη τη Γερμανία.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Επιχειρήσεις

close menu