Επιχειρήσεις

Μασούτης: Νέο πρόστιμο για παραπλάνηση καταναλωτών – Άλλη τιμή στο ράφι και άλλη στο ταμείο

Οι διαφορετικές τιμές αποτελούν μορφή παραπλάνησης, καθώς ο καταναλωτής ενδεχομένως να μην επέλεγε το συγκεκριμένο προϊόν, αν γνώριζε την τελική του τιμή

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης) ανακοίνωσε νέα επιβολή προστίμου στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μασούτης μετά από έλεγχο που έγινε στις 15 Δεκεμβρίου, στο κατάστημα που βρίσκεται στο Εύοσμο Θεσσαλονίκης.

Όπως διαπίστωσαν κατά τον έλεγχο των τιμών σε 20 διαφορετικά προϊόντα που υπήρχαν προς πώληση, για το προϊόν «Φακές ψητά λαχανικά & dressing ροδιού 200γρ εταιρείας Παλίρροια», η τιμή που ανέγραφε η πινακίδα πώλησής του ήταν 2,13 ευρώ ενώ σύμφωνα με την απόδειξη λιανικής που εκδόθηκε από την ταμειακή μηχανή του καταστήματος (αριθ.  Σειρά: 27801/288628/15-12-2023) ήταν 3,04 ευρώ δηλαδή απαίτηση ή είσπραξη υψηλότερης τιμής κατά 0,91 ευρώ από εκείνη που αναγραφόταν στην πινακίδα πώλησης. Πρόκειται για παράβαση της παραγράφου 9 του άρθρου 2Β της ΥΑ 91354/2017 σύμφωνα με την οποία «Απαγορεύεται η απαίτηση ή η είσπραξη υψηλότερου τιμήματος από αυτό που προκύπτει από την πληροφορία που παρέχεται στον καταναλωτή». Το πρόστιμο που καλείται να πληρώσει η αλυσίδα για την παραβίαση της νομοθεσίας είναι 1000€.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μικρο – πρόστιμο στον Μασούτη από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για παραπλάνηση καταναλωτών

Πουλούσε ως μεμονωμένα, προϊόντα καθαρισμού από προωθητικές συσκευασίες 1+1

Υπενθυμίζεται πως και στις 19 Δεκεμβρίου η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας γνωστοποίησε πρόστιμο 2000€ στην ίδια αλυσίδα καθώς όπως αναφέρθηκε στην απόφαση επιβολής προστίμου “η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή για τα συγκεκριμένα προϊόντα να είναι παραπλανητική ως προς την ποσότητά τους”.

Σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία, οι διαφορετικές τιμές στα ράφια και στο ταμείο είναι παράνομες. Αποτελούν μορφή παραπλάνησης, καθώς ο καταναλωτής ενδεχομένως να μην επέλεγε το συγκεκριμένο προϊόν, αν γνώριζε την τελική του τιμή ή να μην επέλεγε την συγκεκριμένη ποσότητα του προϊόντος.

Το φαινόμενο της διαφορετικής τιμής στο ράφι από ότι στο ταμείο παρατηρείται όλο και πιο συχνά και μάλιστα δεν είναι μόνο ελληνικό. Μεταξύ των αιτιών είναι ο μειωμένος αριθμός προσωπικού και οι συνεχείς αλλαγές τον τιμών – συνέπεια του μεταβαλλόμενου πληθωρισμού -,  μία διαδικασία που στα περισσότερα σουπερμάρκετ δεν είναι αυτόματη, οδηγώντας σε προβλήματα και παράπονα καταναλωτών. Όμως το ΙΝΚΑ δεν αποκλείει να οφείλεται και σε σκοπιμότητα των εταιρειών διατυπώνοντας το ερώτημα, “πώς συμβαίνει πάντα η τιμή στο ταμείο να είναι μεγαλύτερη από την τιμή στο ράφι;”

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu