Επιχειρήσεις

Μάχη αλά Πολωνικά στην Ελλάδα: Συνεχίζεται η επέκταση της Pepco και της Sinsay

Financial Report

Η Pepco θέλει να φθάσει τα 60 καταστήματα το 2026 σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα ενώ η Sinsay δίνει προτεραιότητα σε μικρότερες πόλεις και σε Πελοπόννησο και Βόρεια Ελλάδα

Εξακολουθεί η ανάπτυξη των πολωνικών αλυσίδων ένδυσης και ειδών σπιτιού Pepco και Sinsay στην Ελλάδα, την οποία θεωρούν σαν μια από τις πιο σημαντικές αγορές τους στην Ευρώπη.

Αρχές της χρονιάς η Pepco έχει προχωρήσει στο άνοιγμα τεσσάρων καταστημάτων στη Θεσσαλονίκη, στο Αιγάλεω, στον Ταύρο και πριν από δύο εβδομάδες στο Αγρίνιο, αγγίζοντας πλέον τα 45.

Από το Πάσχα και μέχρι τον Ιούλιο, η αλυσίδα, σύμφωνα με πληροφορίες από την ομάδα της στην Ελλάδα, θα κάνει μία παύση στο άνοιγμα νέων καταστημάτων μέχρι τον μέχρι να κλείσουν οριστικά οι επόμενες συμφωνίες με τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων που σκοπεύει να ανοίξει το επόμενο χρονικό διάστημα.

Από τον Ιούλιο και μετά αναμένεται το άνοιγμα ακόμα τεσσάρων σημείων, τα οποία θα βρίσκονται σε περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Επιπλέον από τον Σεπτέμβριο και μέχρι το τέλος του 2025 η αλυσίδα αναμένεται να επικεντρωθεί σε ηπειρωτικές περιοχές έχοντας κλεισμένο budget για περαιτέρω επέκταση. Με βάση τα όσα αναφέρουν πηγές από την εταιρεία και το νέο οικονομικό έτος (Σεπτέμβριο 2025-2026) υπάρχουν σχέδια για εξάπλωση του brand στην Ελλάδα, με στόχο το δίκτυο πωλήσεων να ξεπεράσει τα 60 καταστήματα μέσα στο 2026.

Εκεί που ακόμα δεν ακουμπάει η Pepco είναι τα ελληνικά νησιά: Παρόλο που ο τουρισμός είναι ένα ισχυρό δέλεαρ για να επεκταθεί και εκτός ηπειρωτικής χώρας η πολωνική αλυσίδα, οι υψηλές τιμές των ακτοπλοικών και γενικότερα των Logistics μέσω θαλάσσης είναι απαγορευτικός παράγοντας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρόκειται για στρατηγική απόφαση, η οποία δεν θα αλλάξει αν οι οικονομικές συνθήκες μεταβληθούν προς το καλύτερο ή αν τελικά τα θετικά είναι περισσότερα από τα αρνητικά.

Η Pepco συνολικά διαθέτει 3.887 καταστήματα αυτή τη στιγμή και παρουσία σε 18 ευρωπαϊκές χώρες.

Sinsay: ‘’Τυράκι’’ οι προσφορές στο διαδίκτυο

Την ίδια στιγμή, η επίσης πολωνάζικη Sinsay, η οποία δεν έχει τα αντίστοιχα σημεία πώλησης όπως το αντίπαλο δέος της Pepco, συνεχίζει τα εγκαίνια καταστημάτων μέσα στον Απρίλιο, με το πιο πρόσφατο κατάστημα να ανοίγει την Τρίτη 8 Απριλίου στην περιοχή της Πτολεμαίδας. Επίσης ένα ακόμα κατάστημνα εγκαινιάζεται στην πόλη των Σερρών στις 14 Απριλίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την εταιρεία, η Sinsay θα συνεχίσει και τους επόμενους μήνες την ανάπτυξη, στοχεύοντας καταρχήν σε μικρές πόλεις της Ελλάδας και όχι τόσο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η στόχευση θα είναι κυρίως στην Πελοπόννησο και τη Βόρεια Ελλάδα.
Aυτό, εξάλλου, είχε δηλώσει και στο Financial Report ο τέως αντιπρόεδρος της εταιρείας Przemysław Lutkiewicz, τονίζοντας ότι το brand ακολουθεί και στην Ελλάδα το σύστημα που έχει και στις άλλες χώρες, δηλαδή παρουσία και σε μικρές πόλεις και όχι μόνο στις πέντε μεγάλες πόλεις της χώρας Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο και Λάρισα. Όπως είχε αναφέρει ο ίδιος «αυτή η στρατηγική απόφαση για την ανάπτυξη στην Ελλάδα σχετίζεται με την επέκτασή μας στις αγορές της Νότιας Ευρώπης. Τον Μάιο του 2022 ανοίξαμε το ηλεκτρονικό κατάστημα Sinsay στην χώρα και οι πρώτοι δείκτες απόδοσης πωλήσεων μας δείχνουν ήδη ότι αυτή ήταν μια αποτελεσματική απόφαση, καθώς καταφέραμε να έχουμε έσοδα, ήδη από τον πρώτο μήνα λειτουργίας άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ το μήνα».

Η ανάπτυξη της Sinsay, ως εκ τούτου, έρχεται και από το διαδίκτυο, στο οποίο μάλιστα από καιρού εις καιρόν ανεβάζει σημαντικές προσφορές, μειωμένες αισθητά από τις τιμές των προϊόντων στα καταστήματα, κάτι που τη διαφοροποιεί από την Pepco, η οποία ποντάρει μόνο στις χαμηλές της τιμές στα φυσικά σημεία πώλησης και δεν έχει πρόθεση επέκτασης μέσω διαδικτύου.

Υπενθυμίζεται ότι η Sinsay, ανήκει στον όμιλο LPP, που αποτελεί εκ των μεγαλύτερων εταιρειών λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης στην Πολωνία, με 11.000 εργαζόμενους. Η LPP έχει πέντε ισχυρά εμπορικά σήματα, που απευθύνονται σε διαφορετικά κοινά: Sinsay, House, Mohito, Reserved και Cropp.

Εν έτει 2025, η εταιρεία διαθέτει πάνω από 523 φυσικά καταστήματα σε πάνω από 18 χώρες και αναπτύσσεται online σε 16 χώρες. Σημειώνεται, επίσης, ότι η LPP δεν παραχωρεί δικαιώματα franchise και η ανάπτυξή της βασίζεται σε καταστήματα που ελέγχονται από την ίδια την εταιρεία.

Σε ύφεση η ένδυση στην Ευρώπη

Όλα αυτά συμβαίνουν όταν, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ένδυσης – Κλωστοϋφαντουργίας EURATEX, το γ΄τρίμηνο του 2024 η ευρωπαϊκή βιομηχανία παρέμεινε σε πτωτική πορεία λόγω των συνεχιζόμενων πιεστικών εξωτερικών συνθηκών.

Η υποτονική κατανάλωση λόγω του πληθωρισμού, οι γενικότερες γεωπολιτικές εξελίξεις, σε συνδυασμό με τις μη ανταγωνιστικές τιμές της ενέργειας στην Ευρώπη και το αυξανόμενο κόστος παραγωγής, οδήγησαν τον κλάδο σε αρνητική πορεία.

Σε αυτό το πλαίσιο, η ένδυση αντιμετωπίζει εντονότερη πίεση λόγω του αυξανόμενου όγκου των ηλεκτρονικών πωλήσεων που συμπιέζουν τις τιμές. Οι παραπάνω παράγοντες σε συνδυασμό με την στασιμότητα των εξαγωγών εκτός Ευρώπης, οδήγησαν σχεδόν όλους τους οικονομικούς δείκτες του κλάδου σε κάμψη.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu