Επιχειρήσεις

Μ. Αγγελικούση: Το βλέμμα τώρα είναι στραμμένο στο πετρέλαιο του Ιράν και της Βενεζουέλας

Την κατάσταση που επικρατεί στη ναυλαγορά δεξαμενόπλοιων ανέλυσε η διευθύνουσα σύμβουλος του Ομίλου Αγγελικούση, Μαρία Αγγελικούση, μιλώντας σε συνέδριο των Financial Times επεσήμανε ότι λόγω της ύπαρξης ανάγκης για περισσότερες ποσότητες πετρελαίου μετά τις κυρώσεις στις εξαγωγές του αργού πετρελαίου από τη Ρωσία η εφαρμογή των οποίων αρχίζει στις 22 Απριλίου, είναι πολύ πιθανόν να μπουν στο παιχνίδι τόσο το Ιράν όσο και η Βενεζουέλα.

_x000D_

Σε βάρος και αυτών των δύο κρατών οι ΗΠΑ έχουν επιβάλλει κυρώσεις απαγόρευσης εξαγωγής πετρελαίου τα τελευταία χρόνια. Με την άδεια των Αμερικάνων το Ιράν και η Βενεζουέλα, όπως εκτιμά η κα Αγγελικούση, «θα εντείνουν τις εξαγωγές τους, άρα θα αυξηθεί το μεταφορικό έργο για τον στόλο των δεξαμενόπλοιων που τα τελευταία σχεδόν δύο χρόνια “ξύνουν τον πάτο του βαρελιού” αφού η ναυλαγορά είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα».

_x000D_

Ειδικά για τα δεξαμενόπλοια VLCC που καταγράφουν μεγάλες ζημιές σε ημερήσια βάση της τάξης των 12.000-20.000 δολαρίων, η Ελληνίδα πλοιοκτήτρια (Νο 9 στην Lloyd’s List) τόνισε ότι «υπάρχει πολύ λιγότερο πετρέλαιο για μεταφορά και αυτό έχει επηρεάσει δυσανάλογα τη ναυλαγορά των VLCC».

_x000D_

Αναφερόμενη στις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία στην αγορά τόνισε: «Οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει κυρώσεις στις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου, ο ρωσικών συμφερόντων στόλος της Sovcomflot αντιμετωπίζει προβλήματα, ενώ πολλοί πλοιοκτήτες είναι επιφυλακτικοί όσον αφορά τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου. Η κατάσταση αυτή έχει ως αποτέλεσμα τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια να παραγγέλνουν πετρέλαιο από μακρινές χώρες και αυτό αυξάνει τα τονομίλια κυρίως στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία με αποτέλεσμα να αυξάνεται η τιμή των ναύλων».

_x000D_

Η ίδια ξεκαθάρισε ότι τα πλοία του Ομίλου δεν θα μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο: «Η απόφαση αυτή είναι απόρροια σειράς δεδομένων. Οι κυρώσεις εμπεριέχουν υψηλό βαθμό δυσκολίας ενώ υπάρχουν και ζητήματα ασφάλειας. Επομένως δεν μεταφέρουμε ρωσικό πετρέλαιο».

_x000D_

Ο Όμιλος Αγγελικούση με τρεις εταιρείες, Maran Tankers, Maran Dry  και Maran Gas, κατέχει στόλο από 146 πλοία εκ των οποία 53 είναι δεξαμενόπλοια, 51 φορτηγά και 42 LNG carriers.

_x000D_

 

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu