Διεθνή

Lufthansa: Περιβαλλοντικός φόρος έως και 72 ευρώ στους ναύλους της

Οι ναύλοι θα αυξηθούν από 1 ευρώ έως 72 ευρώ, ανάλογα με τον τύπο του εισιτηρίου

Η Lufthansa θα προσθέσει περιβαλλοντικό φόρο έως και 72 ευρώ στους ναύλους της, δήλωσε ο όμιλος αεροπορικών εταιρειών την Τρίτη, ενώνοντας τουλάχιστον έναν Ευρωπαίο ανταγωνιστή σε αυτό, καθώς ο κλάδος αγωνίζεται να καλύψει το κόστος των νέων κανόνων της ΕΕ σχετικά με τη μείωση των εκπομπών, αναφέρει Reuters.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν προειδοποιήσει εδώ και χρόνια ότι οι κανονισμοί που τους απαιτούν να χρησιμοποιούν ακριβότερα βιώσιμα καύσιμα αεροσκαφών θα μπορούσαν να αυξήσουν το κόστος.

Οι τιμές των εισιτηρίων έχουν ήδη αυξηθεί τα τελευταία χρόνια στην ταξιδιωτική έκρηξη μετά τον Covid, πυροδοτώντας φόβους ότι περαιτέρω αυξήσεις θα μπορούσαν να αποθαρρύνουν τους ταξιδιώτες να πετούν.

Οι ναύλοι θα αυξηθούν από 1 ευρώ έως 72 ευρώ, ανάλογα με τον τύπο του εισιτηρίου, σε όλες τις πτήσεις που αναχωρούν από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Μεγάλη Βρετανία, Νορβηγία και Ελβετία, ανακοίνωσε ο γερμανικός όμιλος αεροπορικών εταιρειών.

Ορισμένες από τις αυξήσεις ισχύουν από τις 26 Ιουνίου για αναχωρήσεις από την 1η Ιανουαρίου 2025.

Ο φόρος “θα καλύψει μέρος του ολοένα αυξανόμενου πρόσθετου κόστους λόγω περιβαλλοντικών απαιτήσεων”, όπως τα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα (SAF) κατασκευασμένα από βιολογικά υλικά – που θεωρείται ζωτικής σημασίας για τη μείωση της ρύπανσης των πτήσεων.

Οι μετοχές της Lufthansa έπεσαν σε χαμηλό εντός της ημέρας μετά την είδηση, αλλά ανέκαμψαν αργότερα μέσα στην ημέρα.

Οι αερομεταφορές πιστεύεται ότι ευθύνονται για περίπου το 2% των παγκόσμιων εκπομπών, αλλά θεωρείται ένας από τους πιο δύσκολους τομείς για απαλλαγή από τον άνθρακα, καθώς τα καύσιμα αεριωθουμένων δεν μπορούν εύκολα να αντικατασταθούν από άλλα είδη ενέργειας.

Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές έχουν θεσπίσει κανόνες που απαιτούν από τους προμηθευτές καυσίμων να διασφαλίζουν ότι το 2% των καυσίμων στα αεροδρόμια της ΕΕ είναι SAF έως το 2025, αυξάνοντας στο 6% το 2030 και στο 70% το 2050, με πολλούς να υποστηρίζουν ότι αυτά τα μέτρα θα αυξήσουν το κόστος για το τμήμα.

Η βρετανική εταιρεία easyJet, η οποία έχει επικεντρώσει μεγάλο μέρος της περιβαλλοντικής της στρατηγικής στη μείωση των εκπομπών άνθρακα χρησιμοποιώντας τεχνολογία υδρογόνου, δήλωσε ότι δεν σκοπεύει να ακολουθήσει το παράδειγμα της Lufthansa.

«Δεν εφαρμόζουμε επιβαρύνσεις παλαιού τύπου μεταφοράς και δεν έχουμε καμία πρόθεση να το κάνουμε», δήλωσε στο Reuters εκπρόσωπος της easyJet.

Η Wizz Air είπε επίσης ότι θα αποφύγει πρόσθετες επιβαρύνσεις, προσθέτοντας σε δήλωση ότι «για να αποφευχθεί η επιβάρυνση των επιβατών με υψηλότερο κόστος, προτρέπουμε τις κυβερνήσεις να παράσχουν κίνητρα για να μπορέσει η αεροπορική βιομηχανία να επιτύχει τους περιβαλλοντικούς της στόχους πιο αποτελεσματικά».

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η United Airlines όσο και η Southwest έχουν δηλώσει ότι δεν έχουν περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Η αύξηση της τιμής, την οποία η αεροπορική εταιρεία ονόμασε «Environmental Cost Levy», θα καλύψει μέρος αυτών των δαπανών για το 2025 και θα ισχύει για όλες τις αεροπορικές εταιρείες του ομίλου Lufthansa, εκτός από τα εισιτήρια της Eurowings που πωλούνται απευθείας από την εταιρεία, είπε εκπρόσωπος.

Για τις πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων, οι ναύλοι θα αυξηθούν έως και κατά πέντε ευρώ στην οικονομική θέση και επτά για την επιχειρηματική θέση. Για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, το κόστος θα αυξηθεί μεταξύ 18 και 36 ευρώ για επαγγελματικούς ναύλους και έως 72 ευρώ για ναύλους πρώτης θέσης από το 2025, επιβεβαίωσε η Lufthansa στο Reuters.

Ένας εκπρόσωπος είπε ότι η κίνηση δεν σχετίζεται με το υψηλό κόστος εργασίας της Lufthansa μετά τις απεργίες φέτος, κάτι που ώθησε την αεροπορική εταιρεία να εκδώσει προειδοποίηση για τα κέρδη πριν από τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου. Πρόσθεσε ότι το πρόσθετο κόστος δεν αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω προς το παρόν.

googlenews

Ακολουθήστε το financialreport.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu